ARCTIC CAT 2017 King Cat Turbo

Fått gjort ferdig dekalkitet :) fy fan før en jobb :p
Meget fornøyd selv, kan anbefale e-sticky graphics. Virker som meget bra kvalitet, tykke å fine :)
Ellers vurdere eg å gå for cpc sitt torsional kit. Flere som bruker dette? Er jo 42/40 helix i orginalt, vurderer 38/44 eller 38/46.
Har snakket med HSK og virket ikke som at dem ville si hvordan helix dem anbefaler :p

Uansett, bilder av scootern ferdig :)










kan få kjøpe mitt kitt, kjøpt av turbokarlsen nytt. har kjøpt hardcore, så om jeg skal flytte turbokittet over passer ikke variator kittet.. har også xf giring som er anbefalt med variatorkittet
 
  • Liker
Reaksjoner: zr900turbo
Har sett litt på understellet idag, har jo vært plaget med for mye skitrykk. Når eg hentet scootern var det så mye skitrykk at det nesten ikke gikk å kjøre i nedoverbakker. Justerte understellet slik at framdelen av understellet kom litt ned. Ble klart mye bedre, kjørte ut sesongen slik men fortsatt mye skitrykk. Tenkte da eg må få flyttet understellet litt til ned, så boret et extra hull til det. Er spent å se hvordan det blir å fungere :)

 
Fått fikset strøm problemet idag :) Har jo fått opp mye E9 som er lav spenning på A/f målern, kjøpte en AC/DC omformer som ser ut til å funke snus :) Koblet ut ene lyset framme også koblet inn omformer der.
Må litt opp på turtall da spenninga på scootern e såpass lav på tomgang.
Ska bli fint å få fulgt litt mer med på den målern, har jo måtte koble ut vifta på intercooler før for å sjekke verdia.

 
har fundert på dette med strømsparing.
hva med å koble lysa på en bryter, slik at du kan skru dem av når du kjører i dagslys?
eventuelt montere to 5 watts park pærer til å bruke istedet.

man vil da spare 100 watt.
vet ikke hvor mye forbruket på af måleren er, men det burde hjelpe en del på strømforbruket.?
 
har fundert på dette med strømsparing.
hva med å koble lysa på en bryter, slik at du kan skru dem av når du kjører i dagslys?
eventuelt montere to 5 watts park pærer til å bruke istedet.

man vil da spare 100 watt.
vet ikke hvor mye forbruket på af måleren er, men det burde hjelpe en del på strømforbruket.?
Problemet var at af måler var koblet innsammen med vifte til intercooler, oljepumpe og en del andre ting som hører til turbokitet. Dette er en egen krets, nå er det koblet inn på hovedlys strømmen men her er det vekselstrøm. Derfor må det brukes omformer fra ac til dc.
Denne leverer 36w/3amp, som skal være akkurat nok på 12v :) får se hvordan dette fungerer :)

Har jo fjernet ei pære nå også
 
ja da blir det kanskje litt mye på samme kretsen. :)
har ikke boondocker kuttet ut ekstern oljetank på turbokitta til cat?
 
Ble kvitt problemet mitt når jeg monterte ac/dc kit også. Men monterte led pærer i nærlyset. Ser at når jeg skrur på langlyset så går af litt ned på instrumentet. Med ledpærer så går det helt fint på nærlyset. Ingen forskjell med eller uten de pærene på :) Kjører med IC, koso af, vanntemp, turbotrykk måler, ebc og det vanlige i kittene :)
 
Er vell en av grunnene til at mange velger vekk lyktene ved montering av turbo :)
 
Ble kvitt problemet mitt når jeg monterte ac/dc kit også. Men monterte led pærer i nærlyset. Ser at når jeg skrur på langlyset så går af litt ned på instrumentet. Med ledpærer så går det helt fint på nærlyset. Ingen forskjell med eller uten de pærene på :) Kjører med IC, koso af, vanntemp, turbotrykk måler, ebc og det vanlige i kittene :)
Korsen Ac/Dc kit monterte du? Cat sitt som du får i katalogen eller? :)
 
Fått flyttet scootern ned i den andre garasjen :)
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    286,3 KB · Sett: 156
  • image.jpeg
    image.jpeg
    253,9 KB · Sett: 157
Heldigvis er du ikke sååå gjennomsnittlig Normann for du får jo faktisk plass til både bil og scooter. Normale er jo å ha overfylt garasje uten en bil inni. Den må stå ute pga plassmangel :rolleyes: