ARCTIC CAT bygge om rr800 med lengere tunell å rails.

Mulisha

Medlem
30 Sep 2011
236
24
Noen som vet om nettsider man kan bestille tunellstuss å railsan pluss belte? sku likt å fådd den like lang som m8 :)
 
RR har procross chassi og m har proclimb..må vist kjøpe en hel tunell for og bygge den om til m


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ville først prøvd å sett hvordan det blir bare ved å bytte rails for eks? Du sku fått lånt ett M understell bare for å prøve først før du går så langt å eventuelt bytter hele tunellen :)
 
RR som bygges om til M800 :)

Han bytter kun bakre understells fester og tunell stussen, samt bakfanger :)

ju5a6epa.jpg
 
http://countrycat.com/ccstore/index.php/partstream/#/Arctic_Cat/2014_M_8000_153_INTERNATIONAL_WHITE-GREEN_(S2014M8HE3OSG)/TUNNEL,_REAR_BUMPER,_AND_SNOWFLAP_ASSEMBLY/S2014M8HE3OSG/S2014M8HE3USG

Deler til å bygge om. Understells fester koster 10 dollar pr stk for høyre og venstre, fåes kjøpt løs i følge country cat sin nettside for OEM deler.
Dele nr 7 for begge :)
Bakre del av tunell i grønn koster under 100 dollar og er dele nr 11 på siden.

Bakstøtfanger nr 44 på lista og koster også under 100 dollar så regner med du havner på 300 dollar, som er ca 1850 kr. Så kommer frakt og toll, så du ligger vell på rundt 3000-3500 kr totalt for alt sammen levert i norge :)
 
høres ikke ille ut :) takker får såppas god veiledning :) e det noe bilder fra sluttfasen på den rrn? :p
 
Har etterlyst oppdatering i tråden :) Siste oppdatering var at han ventet på deler :) Om det er så enkelt at man kun trenger å bytte understells fester på tunell, bytte tunell stuss, støtfanger og forlenge ledninger til baklys så er man jo langt på vei :) Håper på å få en oppdatering av tråden hannes så man får svar om man slipper å bytte hele tunellen framfor å bytte bare enkelt deler :)

Du sparer jo masse arbeid om du ikke trenger å bytte hele tunellen. Vil oppdatere her så snart han har svart på tråden sin :)
 
høres flott ut:) ja frister lite og bytte ut heele tunellen :/ men om det går fint å gjøre på den måten som du sir såå hadde det vært konge enkelt, samt bestilt smalere forstilling og kanskje fådd tankan til bigbore enda i samme slengen så man har nok å drive i fritija med :thumb: ja setter stor pris på hjelpa!
 
Skal holde dæ oppdatert :D

Slipp jo litt billigere unna å ikke minst :)
 
Det eneste du må lage er noen forsterkninger som vistnok skal festes på innsiden av tunell :) Disse fåes vist ikke kjøpt løs :p

Disse lagde den karen som har bygd om sin RR til M :)
6c9b35e1d735c381857e3d5201a9c05e.jpg
 
Her ser du de brakkettene du må lage selv :) De er på innsiden av tunellen for å støtte opp understells festene for å motvirke flexing av tunellen :)

ebb9bbb4c2d25e4e9e1be95d57f793ae.jpg
 
Kan man bruke RR armer fra understell med nye rails?
 
Slik ser den RR ut pr dags dato som bygges i USA. Ikke mye som minner om RR lengere :D
f932ae2d51b161c968f6be8e34f2bba6.jpg
 
Litt merkelig fargevalg eneste på vindskjerm understell og forstilling :) Men den er rimelig kul ja :D Blir ganske lik min slik jeg vil ha den når min er ferdig ombygd :D
 
Ja er en fordel å ha det også om du skal forlenge :) Har du fått tak i belte også? :)
 
ska selge unna min understell belte å stuss når æ får sotte på alt ;) nei hakke funne noe enda men det komme
 
Er en kar inne på kjøpe selge som selger ett 66 mm belte i 153" til 6500 kr :)
 
Men hvorfor bygge om en RR til M og ikke bare kjøpe en M? :)