Polaris pro rmk 2016 axxys ?

myo1

øyvind andre hansen
24 Jan 2010
454
134
skjervøy
Noen som vet om den nye Polaris 800 H.O motoren kommer i 2016 i pro rmk chassie ? og er det noen som har dyno testet den nye motoren ?
 
Er nok bare de nærmest Polaris som vet noe om 2016 modellene, men ser ikke bort fra at det blir nytt chassis neste år og da blir det nok ny motor :)
Ryktes jo og at nest RMK havner under 400pund (181kg) så blir spennende å følge med ;)
 
Det ligger vel i kortene at det kommer ny rmk neste år. Piper sku jo bremse prototypen de hadde, men hørte aldri noe mere om det.
 
Blir vell sikkert repetisjon på lansering av pro-ride, et år med kortbeltere, så kom resten året etter.
 
Ja, det forventes jo at Cat kommer med en ny 800 motor da.

Joda, men har litt lyst til og prøve noe annet også. Og tiden strekker ikke til til så mange modifiseringer lengere.....og har bestandig ment at Polaris er best rett ut av eska :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Unlited
En ting er sikkert og det er at jeg har aldri følt meg så trygg på teknisk kjøring og fått til så mye som jeg gjore med Pro RMK når jeg var i USA å testet de ut :D
Rett og slett fantastiske maskiner!
Og jeg hadde uten tvil dratt til Piper å kjøpt den!

Kunne godt en vakker dag kjøre Polaris igjen, men så lenge min Cat funker til det den skal, så ser jeg ikke vits å bytte :)
 
Får tro de klarer å få ut noen "trail safe" hk ekstra fra denne nye motoren, dagens 800 ligger jo på rundt 138hk ut fra eska.. Det er fort mer enn 10hk bak sine konkurrenter på markedet i dag. Var forøvrig å kikket på "scandinavian beast" utgaven hos forhandler her om dagen, og likte det jeg så der. Har rimelig stor tro på at det å ta det beste av pro/assault vil være en god mix for våre forhold her på berget. :thumb: Om ski-doo går konkurs i nærmeste fremtid, så vil denne bli vurdert opp mot boondocker...
 
  • Liker
Reaksjoner: Sunvang
Får tro de klarer å få ut noen "trail safe" hk ekstra fra denne nye motoren, dagens 800 ligger jo på rundt 138hk ut fra eska.. Det er fort mer enn 10hk bak sine konkurrenter på markedet i dag. Var forøvrig å kikket på "scandinavian beast" utgaven hos forhandler her om dagen, og likte det jeg så der. Har rimelig stor tro på at det å ta det beste av pro/assault vil være en god mix for våre forhold her på berget. :thumb: Om ski-doo går konkurs i nærmeste fremtid, så vil denne bli vurdert opp mot boondocker...
Hæ? har du bilder av den utgaven? :)
 
Er den grå/røde utgaven med kjedekasse og ikke reim drift men ellers alt vanlig pro har + Assault dempere :)
 
Hæ? har du bilder av den utgaven? :)
ImageUploadedByTapatalk1411422184.054357.jpg


ImageUploadedByTapatalk1411422192.814211.jpg
 
Bedre om polaris fortsetter å oppgi beskjedneog mer realistiske hk tall, en om kundene skal fortsette å betale hkavgift på fantasi-hestene som konkurrentene oppgir.
 
Om du sjekker vognkort på snøscootere så står det ikkje det hk antallet de reklamerer med.

Hva de reklamerer med og hva du betaler avgift for er to forskjellige ting. Avgift kommer av faktiske tekniske data, ikkje reklame. Så du får som regel det du betaler i avgift for.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jaahn
Bedre om polaris fortsetter å oppgi beskjedneog mer realistiske hk tall, en om kundene skal fortsette å betale hkavgift på fantasi-hestene som konkurrentene oppgir.
Helt enig der, og jeg ser at enkelte kataloger(sist scooter Norge) oppgir AC til 160hk, og Ski-doo til 163,9hk. Ingen av disse to sistnevnte kommer hit med den programvaren i alle fall..! Ski-doo sine skandinavia modeller er stemplet 108kw, 148hk på tunellen, og det er DET den yter. Har selv vært med på å bremse AC flere ganger med forskjellig programvare, uten å være i nærheten av 160hk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eidemz, EJ og Sunvang
Kanskje det er de antall hk de har fått ut av motorene deres i dyno og ikke montert i chassis de reklamerer med :p
 
Om du sjekker vognkort på snøscootere så står det ikkje det hk antallet de reklamerer med.

Hva de reklamerer med og hva du betaler avgift for er to forskjellige ting. Avgift kommer av faktiske tekniske data, ikkje reklame. Så du får som regel det du betaler i avgift for.
Har ikke studert vognkortet, så hva er i såfall "vognkortet " nå om dagen? Den overtakelsen du får i posten etter nykjøp hvor du får vite hva du faktisk har kjøpt? Husker ikke eksakte tall men mener skidoo opplyste 156 hk på 800 etec og den er reelt ca 10 hk mindre. Hva er vitsen om de på toppen av alt innrømmer løgnen når den registreres? Blir galt å bare skyte brp,ac gjør jo samme tullet, er bare latterlig om det du sier stemmer ; at kjøpere får et fantasi tall, det reelle kommer i posten etter kjøp.
 
Har ikke studert vognkortet, så hva er i såfall "vognkortet " nå om dagen? Den overtakelsen du får i posten etter nykjøp hvor du får vite hva du faktisk har kjøpt? Husker ikke eksakte tall men mener skidoo opplyste 156 hk på 800 etec og den er reelt ca 10 hk mindre. Hva er vitsen om de på toppen av alt innrømmer løgnen når den registreres? Blir galt å bare skyte brp,ac gjør jo samme tullet, er bare latterlig om det du sier stemmer ; at kjøpere får et fantasi tall, det reelle kommer i posten etter kjøp.
Sjekk på høgre side av tunnellen din, står kW oppført der. Samme som står i vognkort.

Kalles markedsføring det, og om en leser forum og tester i USA så ser en att folk biter på. De klamrer seg fast på att snøscooterne deres har reklamert hk antall, og bruker dette til og sammenligne.

Har fortsatt til gode og se en dyno graf med reklamert hk tall.
 
Jaja, ser mer polaris rundt om nå en før, så det å ikke drive med villedende markedsføring funker iallfall for noen.
 
Jeg sendte mail til teknisk sjef i BRP Canada her for noen år siden, og fortalte de at de drev med villedende reklame her i Skandinavia på oppgitt effekt i maskinene. I en katalog kunne du lese om hele 163,9hk, og i alle annonser for 800 e-tec første året var den i våre kataloger oppgitt til 155+hk. På tunellen når maskinen ble utlevert, og i vognkort stod 108kw som er 148hk. Dette skapte litt bruduljer innad i BRP, og jeg fikk svar i fra teknisk sjef her i Norge etterhvert. Svaret var som forventet, med et langt foredrag som minnet sterkt om et politiker svar i en debatt... Masse ord, lite konkret!

Så langt har jeg tilgode å fått se eller høre om en dynotest her på berget som jeg stoler på, der man har faktisk fått 155+hk ut av en butikklevert maskin her i Skandinavia. Programvaren med 155+, og 163,9 den finnes helt sikkert, det er jeg ikke i tvil om, men denne blir ikke levert i de maskinene vi bruker her på berget, i de sitter det programvare for 148hk(108kw), enkelt å greit! Når det er sagt, så understreker jeg nok en gang, at prestandaen i en E-tec800R er svært bra, og suverent best på HK/forbruk i forhold til sine konkurrenter på markedet. :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: Sunvang
Polaris har mye fokus på vekt, og flickability i reklameringa si.
Men vekta de reklamerer med er jo ikkje samme som når forbruker får skuteren og reiser på tur. Deres vekt er en sammenslåing av alle delene tørre, uten olje, fett og væske, som er veid hver for seg før montering. Ikkje mange som kan kjøre med den slik ;)
 
Polaris har mye fokus på vekt, og flickability i reklameringa si.
Men vekta de reklamerer med er jo ikkje samme som når forbruker får skuteren og reiser på tur. Deres vekt er en sammenslåing av alle delene tørre, uten olje, fett og væske, som er veid hver for seg før montering. Ikkje mange som kan kjøre med den slik ;)
Jo, men det er ingen tvil om at larrisen er lett om dagen..!
 
Polaris har mye fokus på vekt, og flickability i reklameringa si.
Men vekta de reklamerer med er jo ikkje samme som når forbruker får skuteren og reiser på tur. Deres vekt er en sammenslåing av alle delene tørre, uten olje, fett og væske, som er veid hver for seg før montering. Ikkje mange som kan kjøre med den slik ;)
er vel spesifisert som tørr vekt om jeg ikke husker feil, så tallet stemmer nok og folk vet at olje mm skal fylles på. Dette blir uansett noe annet en at man må inn bakdøra til konkurrenten for å få en ecu med annet map for å få den ytelsen forhandler reklamerer med ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sunvang
Jo, men det er ingen tvil om at larrisen er lett om dagen..!

Absolutt ikkje, veldig bra vekt uansett tørr eller våt. Derfor Polaris kan holde følge motormessig med resten av merkene, når en tar hk mot kg sammenligning.
Enda mer spennende med nye motoren også, som har mer effekt en cfi-2.

Btw... Er dette Norsk pris for denne maskinen, eller er det en Svensk katalog??

Svensk pris desverre, veiledende i Norge er 145.000,-