YAMAHA VK 540/ 700

Jeg også:hmm:
Stått mye stille lenge nå, så det mangler noe på å ha den kjøreklar, men jeg skal gi litt gass i morgen, og ta noen flere bilder.
Den skal på snø innen snøen drar. Skal gå veldig knirkefritt om den er klar til påske nå ja, selv om ikke påska starter før torsdag i mitt hode.
Strir litt med litt fester og sånn..... Litt trangt å få plass til alt:confused:
Nekter å gå inn i noen kompromissmodus for å få kjørt, er ikke ferdig før den er ferdig:biggrin:.........ish.
 
  • Liker
Reaksjoner: PZ
Det er IKKE trangt! Når Powermodz gutta klarte å klemme nedi en RX-1 motor med boost så klarer du en rødtopp ;) Er hvertfall ett meget flott byggverk hvertfall! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Det er IKKE trangt! Når Powermodz gutta klarte å klemme nedi en RX-1 motor med boost så klarer du en rødtopp ;) Er hvertfall ett meget flott byggverk hvertfall! :D
Bruker ikke snakke stygt om andres prosjekter, men er vel liten sjans for at modzgjengen ser det her...
Powermodz har bygget mye bra greier, men rx1 motor i et vk540 chassis med så mye ekstra stålplate som de har lagt inn som forsterkning skjønner jeg ikke helt. Blytung, og slettes ikke mer effektivt enn med en totakter.
Når det er sagt er jeg helt enig med deg i at det er en mye større utfordring enn å montere rødtopp i en Vk540;)
 
  • Liker
Reaksjoner: PZ
En RX1 motor e jo faktisk ikke så mye breiere enn de gamle totakt trippel motoran så du kan jo bygge firesylindera 4 takts turbomoster i stort sett kas som helst chassis utn alt for mye mods på ramma. Probleme blir væl heller å få ramma til å tåle motorn. ;)

@catothom, hvis du har sedd en VK540 nån gang så ser du at det faktisk ikke e så mye ækstra plass enn nødveldig for å få en tripple motor me trippel anlægg til å passe.
 
Va mest bare for å fyre litt! ;)

Synes denne vikingen er rett å slett råstilig! Digger farge valget og digger at du har valgt å bruke gamle rødtopp motoren :) Pimpe en scooter er i å for seg tøft, men dette, det lukter testosteron og baller av lang vei :D Bare synd det ikke var plass til noe grom belte i tunellen :)
 
Va mest bare for å fyre litt! ;)

Synes denne vikingen er rett å slett råstilig! Digger farge valget og digger at du har valgt å bruke gamle rødtopp motoren :) Pimpe en scooter er i å for seg tøft, men dette, det lukter testosteron og baller av lang vei :D Bare synd det ikke var plass til noe grom belte i tunellen :)

Tusen takk for det! Må innrømme at når det gjelder beltet har jeg ikke funnet noe som har mer enn 48mm kammer i 50 cm bredde, men godt mulig det finnes ja uten at jeg kommer kommer til å starte på nytt for å fa plass til mer kammer på denne.:nono:

Siste oppdatering på denne nå er at styrestamme er ferdig. forlenget og forsterket med sekundærakselen fra en rs viking. kappet av toppen av den originale stammen, dvs. biten der styret festes. Dreide ned en del av akslen så den kunne presses inn i det originale styestammerøret. forlenget med 14 cm. Ble noe annet enn den spagettiakselen som var der fra før. Merkelig på en scooter der det meste veier mer enn behøvelig så sparer de vekt på styrestammen. Blæh.
Motorfester er også 95% ferdig, noe småpuss og lakking igjen bare. Tilpassing av potter i gang, fremdeles usikker på om det er plass til trippelpiper uten at ting brenner opp.:hmm:
 
Fått montert det meste nå. Enda ikke gitt opp håpet om å få prøvd den på snø. Mangler nå følgende:
- hendler og gassklype
- cdi, Coiler og delvis elnett.
- oljetank.
- oppsett i sekundær.
- overhaling av saksene over skiene.
- noen brytere og lys bak. Blir vel noe Viper lyktgreier bak...
 
For noen dager siden
 

Vedlegg

  • 20150421_135718.jpg
    20150421_135718.jpg
    260,4 KB · Sett: 338
Pottene måtte forresten ut en tur til for å moddes litt til.... ble for nært huven et sted, tror det blir smelting..... Litt styr å endre dem litt uten å endre volumet og eksosstrømmen gjennom dem, men det må gå. Ser nesten hvordan sluttresultatet blir nå.
Det skal i utgangspunktet ikke noe dekaler på huven på den, men åpen for andre forslag der. Har fått forslag om Jägermeisterlogo midt på.... den er jo nært eller samme farge som den fargen jeg har på detaljer ellers, men i utganspunktet vil jeg ha den så ren i linjene som mulig. Fargene kommer ikke noe godt fram på bildet, men jeg skal få tatt flere...
 
Ledbjælke!!!
Tror ikke jeg kommer til å montere ledbjelke, men jeg har kjøpt ledpære innsats i H4 til hovedlykta som lyser fantastisk bra, og så vurderer jeg å montere to bittesmå ledlykter som arbeidslys et eller annet sted.
Sikkert jålete men vil jo ikke kødde til de rene linjene her:baby:
Er litt poenget med en sånn light-sleeper at den skal se ut litt anonym på utsiden.... bare ymte frampå om at det er noe.... Og så skal innsiden være en del spenstigere enn man tror ved første øyekast:whistling:
 
  • Liker
Reaksjoner: crazymm
Noen bilder etter at bøylen er montert. Mangler gummien foran, tror jeg skal bestille ny om den ikke er hinsides dyr... ellers blir det den gamle med litt brukspreg...
Det ble litt jobbing med varmepistol for å få den nye buken til å passe da Air-frames bygger litt mer ut og har en annen form enn de originale stigbrettene. <Varme varme varme, strekke strekke strekke, varme, strekke........ og så videre.... der.... altså!
Motoren skal helt sikkert kanskje muligens eventuelt fyres til uka! trenger litt ledningsnett og oljetilførsel+ bensin...... Og siste finish på pipene....... og to kjøleslanger.....:hmm:
Ryggstøtten er ikke montert fordi jeg trodde ikke jeg trengte nytt trekk til den men når alt det andre er lakkert og skiftet ut til nytt eller penere ble det jo ikke så pent lenger....... Såååå.... Nytt trekk bestilt på Ebay.
For øvrig en ting som gjør innspurten på et sånt prosjekt veldig lang, man oppdager hele tiden detaljer som ikke er pent lenger selv om det så strøkent ut før man begynte å skifte ut eller lakkere/ pusse opp..... Små detaljer som ikke ser bra ut roooper mot deg.
Rundt regnet tror jeg ferdigprisen på denne havner på ca. 35.000.- Ikke ille synes jeg selv i alle fall, men da er lønn til meg selv regnet i tilfredsstillelsen i produktet, og veien til målet:)
Fikk jo kjøpt et bra utgangspunkt til grei pris da, teller mye det. og solgt en del deler jeg ikke trenger selv lenger...
 

Vedlegg

  • DSCF5794.JPG
    DSCF5794.JPG
    313,4 KB · Sett: 342
  • DSCF5795.JPG
    DSCF5795.JPG
    292,9 KB · Sett: 346
  • DSCF5796.JPG
    DSCF5796.JPG
    252,8 KB · Sett: 334
  • DSCF5797.JPG
    DSCF5797.JPG
    256,9 KB · Sett: 337
Sist redigert:
Du burde få gitter med preefilter på alle åpninger på huven.
Ellers så håper jeg du legger denne ut på forumet vist du noen gang skal selge for jeg ville kjøpt den tvert da:)
Gleder meg til å se en video av denne i aksjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: yamamannen
Du burde få gitter med preefilter på alle åpninger på huven.
Ellers så håper jeg du legger denne ut på forumet vist du noen gang skal selge for jeg ville kjøpt den tvert da:)
Gleder meg til å se en video av denne i aksjon.
Skal si fra, men kan hende de må grav et ekstra bredt hull den dagen det skal graves ca 6 fot dypt.:D
Må vel lade gopro til testkjøring. Spennende hva underlaget blir:rolleyes: snø, åker...... vann?
 
Ikke noe bilde på snø her nei, ikke sommerferie heller, men læreryrke/ eksamenstid + bonde/ kalvingstid/ våronn + familie på 6 spiser opp klokka mi, og kalenderen..... men ikke motivasjonen, så jeg lurer inn noen øyeblikk nå og da.
Hele drivlinja er ferdig, men det ble så lite plass ved sekundærakselen at støtfanger og bukplate må løsnes for å demontere/ montere sekundærvariator. Mangler nå ledninger, kjøleslanger og oljetank + bensinslanger. Ski og styring er ferdig, måtte modde litt mer enn først tenkt der men ok nå. Eksosanlegget er nå klart men blir ikke montert før ledningsnettet er på plass, ble Aaen trippelpiper det ja, men fremdeles spent på om det er nok plass mot huven......
Gir meg ikke før den er ferdig, selv om det ser mørkt ut med tanke på snø. (Finnes noe i fjellet fremdeles)
 
Sist redigert:
VA det lærer du sa du va? isåfall, e elevan dine heldige som kan slå av ein scooterprat med lærene sin ivartfall :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Apex xtx
Må vel bare innse at jeg burde hatt litt færre prosjekt på en gang, holder nå på med:
Vk 700, MF350 motorbytte++, Valmet 505 overhaling/ hellakkering, Yamaha RS Venture motorjobb, 1953 BSA 500 renovering, Honda VT750 83` renovering og lakkering og Yamaha Viper 700 med Nos vannmaskin.
 
Ja det blir jo litt scooterprat av og til... Gjør prosjektet på skolen sånn at elevene får se hva dette omfatter av arbeid, og at det ikke må være nytt til 170.000,- for å ha det moro... Men man må gjøre noe for funfactoren selv.
Vil gjerne vise elevene mine at jeg lever litt for, og har lidenskap for det jeg jobber med. Ikke at det jeg gjør med hobbyen min er perfekt, men det er riktig for meg og min lidenskap.