POLARIS Jossball`s Polaris axys SKS

Jossball

Medlem
25 Jan 2011
61
3
Ibestad i Sør-troms
Hei, har hatt SKS`en en stund nå og må sei meg meget fornøyd med både chassi og motor :) Har ikke de store planene for scooter foreløbig men har noen tanker som:

* Ned drevving
* SLP High Flow Intake Kit
*GGB - sluttpotte
* variator-kitt eventuelt nye vekter
*Dekal-kit på tunnelen og vindskjerm

Er det noen som har erfaring med over nevnte ting eller har gode tips så taes det imot med stor takk :)
 

Vedlegg

  • 20151117_120317.jpg
    20151117_120317.jpg
    222,5 KB · Sett: 141
Hvorfor gire ned? Giring og variatoroppsettet på polaris er vel ganske så bra originalt. Et sett justerbare vekter er sikkert kjekt. Ellers ville jeg gitt faen i sluttpotten som mest sannsynlig vil tape deg hk og penger samtidig som du tirrer på deg scootermotstanderene.

Dekalkit blir bra, hadde kanskje vurdert å lakke a armene også :)
 
Kun GGB bårkepotte og high flow kit i seg selv er ikke godt for noe annet enn å lage mer lyd. Ser ikke helt påenget med å gire ned når orginalgiringen er såpass bra som den er. Legg heller pengene i decalkit og et bra variatorkit. ;) Diablo får jo mye skryt for sine variatorkit.
 
Prøvde en Scandinavian beast som var ned gira og andre vekter på, var helt rått! :) trenger ikkje toppfart men akselerasjon :)
På High Flow Intake Kit til pro'en skulle man få noen hester ekstra?
Høres ut som den sluttpotta ikkje e noen go ide? :p
 
Joda men girer du ned for mye blir den bare vesen, må jo ha noe motstand å jobbe på. Tror nok et skikkelig variatorkit heller er veien å gå :) high flow alene er sikkert ikke mye å hente på, men det kan du jo gøre med hsk om. Uenig med sluttpotte.. Bare tull, iallefall på polaris som har ganske grom lyd org. Sjekk heller jaws potta som hsk selger, 9,2hk og original sluttpotte :)
 
Joda men girer du ned for mye blir den bare vesen, må jo ha noe motstand å jobbe på. Tror nok et skikkelig variatorkit heller er veien å gå :) high flow alene er sikkert ikke mye å hente på, men det kan du jo gøre med hsk om. Uenig med sluttpotte.. Bare tull, iallefall på polaris som har ganske grom lyd org. Sjekk heller jaws potta som hsk selger, 9,2hk og original sluttpotte :)
Aldri undervurder lettere vekt,men enig at Gjør du det for lyden er det tull..du vil forresten ikke få mer HK av ettermarkeds eksosanlegg,det er penger kastet ut vindu..men du vil spare vekt av sluttpotte som igjen vil ha positiv virkning på effekt :)
 
Sist redigert:
GGB trail can bråker vel ikke så veldig. Eller så har du MBRP trail can, og de reklamerer så med at du ikke skal tape noe effekt heller. Men uansett hva enn du gjør så ikke kjøpe HPS potte. Da blir du en forhatt mann på alle sider av fjellet du kjører på. ;)
 
Mulig det er noe vekt å hente, men ærlig talt på en så lett og lettkjørt maskin burde det holde. Ellers får man slanke seg selv litt. Men det er nå min mening fordi jeg er megamotstander av bråkepotte.. Er så vanvittig unødvendig å irritere folk mer enn det vi allerede desverre gjør. Driter oss selv på leggen
 
  • Liker
Reaksjoner: kenchevy
Mulig det er noe vekt å hente, men ærlig talt på en så lett og lettkjørt maskin burde det holde. Ellers får man slanke seg selv litt. Men det er nå min mening fordi jeg er megamotstander av bråkepotte.. Er så vanvittig unødvendig å irritere folk mer enn det vi allerede desverre gjør. Driter oss selv på leggen
En snescooter som RMK med sitt bruksområde blir det aldri lett nok,men bruker du den som løypescooter blir det en annen sak :)men som nevnt,du får potter som ikke brøler til dæ :)
 
En snescooter som RMK med sitt bruksområde blir det aldri lett nok,men bruker du den som løypescooter blir det en annen sak :)men som nevnt,du får potter som ikke brøler til dæ :)
Selvfølgelig ikke, mente bare at veid opp mot ulempene kan man leve med den ekstra vekta. Merker du forskjell på 10 og 40 liter bensin på tanken? Joda, men de bråker mer, og vi trenger ikke fore motstanderene med mer argumenter. Er min mening. Men nå kan vi legge den død :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hoigo76
Selvfølgelig ikke, mente bare at veid opp mot ulempene kan man leve med den ekstra vekta. Merker du forskjell på 10 og 40 liter bensin på tanken? Joda, men de bråker mer, og vi trenger ikke fore motstanderene med mer argumenter. Er min mening. Men nå kan vi legge den død :)
Det kommer an på kossn man bruke scootern , men ja æ vil merke forskjell..men enig,vi har sagt våres mening så vi legger diskusjon død :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Nils A
Monter et hsk variator kit og ei jaws pipe blir en helt annen scooter. Monterte på min pro rmk axys fungerer helt sykt!
 
Sist redigert:
Hva gir akselerasjon? Farta på beltet. Hva skjer når man gearer ned? Farta på beltet reduseres. Nedgearing og oppgearing handler ikke bare om toppfart.
 
Sks'en er vell girt for 126 i toppfart å gire den mere ned ser jeg ikke vitsen i.
Har sks skjøl vurdere å gire opp på den. Har også variatorkit på.
 
Hei, har hatt SKS`en en stund nå og må sei meg meget fornøyd med både chassi og motor :) Har ikke de store planene for scooter foreløbig men har noen tanker som:

* Ned drevving
* SLP High Flow Intake Kit
*GGB - sluttpotte
* variator-kitt eventuelt nye vekter
*Dekal-kit på tunnelen og vindskjerm

Er det noen som har erfaring med over nevnte ting eller har gode tips så taes det imot med stor takk :)
Om du vil ha annen eksos så kjør på med SLP, bråker ikke noe særlig og er kvalitet :)