TRS "garasje"

TRS

Medlem
18 Mai 2010
2.062
1.021
Nordland, Svolvær
Tenkte å lage en liten medietråd hvor jeg legger ut litt hva jeg driver med.
Utgangspungtet da jeg kjøpte denne i 2015
6B75BF3C-179E-46EA-B7A6-375843ED25F1_zpsi4echguu.jpg


Hyppig stell å service liker vi
image_zpslxob8vkk.jpeg


image_zps4hyq3aah.jpeg

image_zpsig8w5nyf.jpeg

image_zpsrvciqruf.jpeg

FA6AE70F-C6D3-4C17-BD31-84761C69DB47_zpslhz9n19k.jpg

83CAE4F1-E75B-42CD-B46F-06E17372123B_zpssjmee0ps.jpg

374D96E0-C132-4E54-AD75-8BD04489578B_zpsbvrebrya.jpg


MTNTK 3fot coolerkit
3A2F8941-5C75-46A5-9ED5-69F79E59EFEB_zps6s9zznx9.jpg

146C74E8-A7C3-47C4-B2B5-27ACA1934D75_zpsr5bzcdcb.jpg

56F73291-56B2-41A9-9269-39CBEE3B6CCB_zpscujck6ww.jpg

85AD1A9F-ADEB-41E6-807E-AE90406FF56B_zpsoc3mch33.jpg

A593B317-1824-4062-BAB2-4840B06EDB64_zps1fnx3kro.jpg
 
Sist redigert:
Litt Turbokarlsen-snacks i begge variatorer å CPC TM vekter

Etter en liten dragrace mot en 12 Freeride xp 800etec med Dynamo joe variatorkit. Gikk vi helt likt. Å backshiften er nydelig.
D346D14D-9F8C-4848-B113-CAA958FB66F5_zpsgj2ymkdn.jpg

5696B595-4045-4250-ADAB-24BAA567FDF7_zps2gmb7owx.jpeg
 
Skiftet stempel å sylindre på en M8 til en arbeidskollega. Ring-gap justert, plugg-gap justert, eksosventiler justert og diverse. Kjørt en 3-4 heatcycle's. Deler kjøpt av Turbokarlsen AS

9D3CD3FC-CB91-4F86-B1A0-34B02512F6FC_zpshbk4o7q6.jpg

967357E6-FACC-49C5-8A54-7C841341101F_zpsys7kctrc.jpg

BC78B513-A858-4AAB-BABB-F51094543FBA_zpsoqe4gy1b.jpg

A1C085A5-3CB0-427F-B140-6AA2D74C60CE_zpsjpchy89q.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK og Karlstrøm
Scooteren har fått litt km, så det skulles byttes stempel for vedlikeholden sin del. Under demontering så ble det oppdaget skader i sylinderen etter slik jeg forsto det mens stemplene så okei ut, etter det jeg har hørt? Scooteren har vært tidligere eid av en kar før, så daltech og en annen kar før det igjen, om det kan være fra deres tid er ikke sikkert eller om det fra min far sitt eie som eide den før denne karen er vanskelig å si. Men er ikke kjørt med trim og ikke kjørt mye i min far sitt eie, men det har vært noe trim fra daltech sin tid mener jeg :hmm:
 
Hehe, med så mange tidligere eiere så er det vel ikke godt å si årsak. Hva er KM på denne? Har kjørt 6000 km med min og har 125 psi i komp på begge sylindre, tror du jeg kan kjøre til 10.000 km før stempelbytte?:p Det er kjekt og kunne hjelpe andre med deler i nødensstund;)
 
Hehe, med så mange tidligere eiere så er det vel ikke godt å si årsak. Hva er KM på denne? Har kjørt 6000 km med min og har 125 psi i komp på begge sylindre, tror du jeg kan kjøre til 10.000 km før stempelbytte?:p Det er kjekt og kunne hjelpe andre med deler i nødensstund;)

Tror den var gådd 6600ca når min far solgte den :hmm: Hvordan kjørestil har du? Loffe du etter løypa og griller pølse eller er du en aktiv kjører med mye full gass? Er du en aktiv kjører så ville jeg byttet stemplene snart. Normalt så byttes det mellom 5000-6000km på cat trur jeg, men alt avhengig av kjørestil.
 
Ja da har den sikkert gådd en del no den der:p E nåkk mest aktiv kjøring her i gården;) men hadde litt løst til å se om den 10.000 km garantien Cat har gidd på motorene stemmer, så kunne tenkt meg å vente til da:p Har en kompis som har samme som meg, og den er vel gått rundt 10.000 km nå på samme stempel. Den scootern har ikke blidd brukt til mye turkjøring. Så 10.000 km bør være opnåelig med aktiv kjøring;)
 
  • Liker
Reaksjoner: pesslaad og LarsK
Ja da har den sikkert gådd en del no den der:p E nåkk mest aktiv kjøring her i gården;) men hadde litt løst til å se om den 10.000 km garantien Cat har gidd på motorene stemmer, så kunne tenkt meg å vente til da:p Har en kompis som har samme som meg, og den er vel gått rundt 10.000 km nå på samme stempel. Den scootern har ikke blidd brukt til mye turkjøring. Så 10.000 km bør være opnåelig med aktiv kjøring;)

Pusekatta til mr M-P N du tenker på da? Den har no straks klokka 10k m hardt bruk å går enda som et olja lyn :)
 
Jeg har brukt 7 år på 6k:p Om den holder til 10k så er det no enda en stund til stempelbytte:thumb:
 
Usikker på va skaden i sylindern kom av. Var "black hot spot" under stemplene og litt striper nedover skjørtene. Mulig stempelkrona har vært for varm en eller annen gang, om det kommer av varmkjøring eller noe mager blanding på ett eller annet tidspungt lar vi være usakt. Er iorden nå :)
 
  • Liker
Reaksjoner: AC M8 Tom og pesslaad
Litt tidsfordriv i helga. Skiftet plugger, tok en komp.test og litt småstell. Komp var helt lik på begge syl. Men syns det var litt lavt. Rett i underkant av 110psi. Får skifte stempel til sommern, fungerer helt topp å dro rett turtall på havnivå før clutchinga. Så det får være slik ut sesongen. @Ketil var innom med eksosbandasje som blir metta med varmelakk i morgen :thumb:

DF9B949B-AD57-4503-B953-95A095E79CB8_zpstsnfaq1q.jpg


61852C1A-4BE9-4E98-83AE-BDD28904DBE3_zpsdozehqb5.jpg

C562D9D5-1348-4CAC-B302-F921B18B3AB0_zpsgxz4cpjx.jpg

B6D1094F-8802-4C78-9BB8-969A1F9BCC0A_zpsmliocynj.jpg
 
Spennende :) spent og høre om hvordan det vil fungere :) Har selv vært inne på tanken om å få lagt keramisk coating på original pipa :hmm:
 
Funfact:
På full gass varierte AF fra 13.2-13.6. Prøvde å sette over i Etanol modus, mistet ca 50-80 rpm og gikk ned til ca 11.5AFR. (orginal motor)

Syns 13.6 var noe magert på full gass, men alt er originalt.
 
Sist redigert:
Funfact:
På full gass varierte AF fra 13.2-13.6. Prøvde å sette over i Etanol modus, mistet ca 50-80 rpm og gikk med til ca 11.5AFR. (orginal motor)

Syns 13.6 var noe magert på full gass, men alt er originalt.
Vil tro dette er helt innenfor. Hva måler du ved rolig kjøring?