ARCTIC CAT M1000 H.O D&D Twin++

Nortech

Medlem
21 Jan 2009
4.904
3.719
Alta
Har pjusket litt med M1000a mi i vinter. Den var lenge ute av drift pga tyveri.
Videre planer er: nytt sete,ny stuss,singel el twin annlegg med påfølgende variator trim og PC-belte.
Specs.:
- A-armer og spindler lakkert i en "justert" Porsche rs orange og JetBlack
- Lakkerte hovedlys (transparent) med Xenon kit kjøpt av en her på forumet
- HCR vindskjerm
- 2010 rattstamme (justerbar)
- Nye sidepaneler og front
- Ny huv
- ArcticFx Graphics
- Fox Float
- 4x sprell nye tennplugger :p
 

Vedlegg

  • Bilde0163.jpg
    Bilde0163.jpg
    39,5 KB · Sett: 824
  • 27801_10150175287785475_806830474_12684981_4191161_n.jpg
    27801_10150175287785475_806830474_12684981_4191161_n.jpg
    64,7 KB · Sett: 817
  • 27801_10150175287740475_806830474_12684975_1980187_n.jpg
    27801_10150175287740475_806830474_12684975_1980187_n.jpg
    38,8 KB · Sett: 794
  • 27801_10150175287750475_806830474_12684977_1683379_n.jpg
    27801_10150175287750475_806830474_12684977_1683379_n.jpg
    45,4 KB · Sett: 840
  • Bilde0224.jpg
    Bilde0224.jpg
    61,1 KB · Sett: 934
  • Bilde0184.jpg
    Bilde0184.jpg
    74,1 KB · Sett: 850
  • Bilde0179.jpg
    Bilde0179.jpg
    94,2 KB · Sett: 836
  • Bilde0175.jpg
    Bilde0175.jpg
    106,6 KB · Sett: 824
  • Bilde0223.jpg
    Bilde0223.jpg
    41 KB · Sett: 731
Vil ha den relativt kjørbar. dvs "Tut&Kjør" vet ikke om 1200 er veien å gå da. Hørt dem er meget eksostrimvennlige i 1000,så tror det holder lenge.
Kom gjerne med innspill ang trim og evt andre ting :thumb:
 
Er vel oppgitt til 165hk,men det er vel delte meninger om hva som er fakta. Det som ER fakta er at den er sterk som en BJØRN i store deler av registeret og veldig behagelig å kjøre. Lite stress,masse power. Får V8 assiosasjoner...:thumb:
 
1200 e nok ikke veien å gå... rms her på forume har vell en del erfaringme dem å e vell ikke mye gode erfaringe... men han har fått t en veldig kvikk m1000 me twin pipe og porting..
 
1200 e nok ikke veien å gå... rms her på forume har vell en del erfaringme dem å e vell ikke mye gode erfaringe... men han har fått t en veldig kvikk m1000 me twin pipe og porting..

veit a fan eg,men hver gang han rms stopper scouteren så står han nå på hau i motoromet
 
SLP singelpipe med BD box gir 170-175 hk på disse. De fleste standard bremsinger i norge ligger på 157-158 hk.
Kompis har en 08 med slp pipe og bd box. Justerte den inn i dyno, og kjørt med den i 2 år uten og røre en skrue.
Absolutt veien og gå om man vil trimme uten og skru nevneverdig. Han vurderer og selge sitt anlegg, og kanskje bd boksen. Skal trimme endel mer var tanken.
 
veit a fan eg,men hver gang han rms stopper scouteren så står han nå på hau i motoromet
Gammel vane...( fra fjordårets 1200 hehe) I vinter har jeg ikke hadd 1 eneste motor relatert problem...bank i bordet..hehe...Men er jo greit å la ting som variatorreim få kjølt seg mellom øktene... Vi me stor 2 syl motor får skjelden og harde pulser som gjør at variatorreimer kan gå varmere... Dere med Apex vet ikke hva reim problemer er.Viss det er den turen i Sverige du referer til så hadde jeg litt problemer med reim temp som ble fixa med å justere inn variator og motor så de ble laina rett ovenfor hverandre.

Kan jo fortelle at min M1000 er nå testet på fullt med klipa i styret 1min 30 sek.Ei klatre økt fra 200 til 1000m høyde, uten nedsmelting av stempel eller variatorproblem. Så dette oppsettet jeg har nå kan anbefales på det sterkeste. + at det går godt.
Hvor mange andre kan kjøre på fullt i så lenge med trimmet motor som går godt?

Og i tillegg er det helt utrolig hvor få trimdeler du egentlig trenger til denne for å få den til å gå godt. Rette delene med rett tuning er nøkkelen. Men det er jo ting man finner ut av etter 3 år med intens trimming av M1000....
 
Gammel vane...( fra fjordårets 1200 hehe) I vinter har jeg ikke hadd 1 eneste motor relatert problem...bank i bordet..hehe...Men er jo greit å la ting som variatorreim få kjølt seg mellom øktene... Vi me stor 2 syl motor får skjelden og harde pulser som gjør at variatorreimer kan gå varmere... Dere med Apex vet ikke hva reim problemer er.Viss det er den turen i Sverige du referer til så hadde jeg litt problemer med reim temp som ble fixa med å justere inn variator og motor så de ble laina rett ovenfor hverandre.

Kan jo fortelle at min M1000 er nå testet på fullt med klipa i styret 1min 30 sek.Ei klatre økt fra 200 til 1000m høyde, uten nedsmelting av stempel eller variatorproblem. Så dette oppsettet jeg har nå kan anbefales på det sterkeste. + at det går godt.
Hvor mange andre kan kjøre på fullt i så lenge med trimmet motor som går godt?

Og i tillegg er det helt utrolig hvor få trimdeler du egentlig trenger til denne for å få den til å gå godt. Rette delene med rett tuning er nøkkelen. Men det er jo ting man finner ut av etter 3 år med intens trimming av M1000....

d var nå som fan:(
 
Gammel vane...( fra fjordårets 1200 hehe) I vinter har jeg ikke hadd 1 eneste motor relatert problem...bank i bordet..hehe...Men er jo greit å la ting som variatorreim få kjølt seg mellom øktene... Vi me stor 2 syl motor får skjelden og harde pulser som gjør at variatorreimer kan gå varmere... Dere med Apex vet ikke hva reim problemer er.Viss det er den turen i Sverige du referer til så hadde jeg litt problemer med reim temp som ble fixa med å justere inn variator og motor så de ble laina rett ovenfor hverandre.

Kan jo fortelle at min M1000 er nå testet på fullt med klipa i styret 1min 30 sek.Ei klatre økt fra 200 til 1000m høyde, uten nedsmelting av stempel eller variatorproblem. Så dette oppsettet jeg har nå kan anbefales på det sterkeste. + at det går godt.
Hvor mange andre kan kjøre på fullt i så lenge med trimmet motor som går godt?

Og i tillegg er det helt utrolig hvor få trimdeler du egentlig trenger til denne for å få den til å gå godt. Rette delene med rett tuning er nøkkelen. Men det er jo ting man finner ut av etter 3 år med intens trimming av M1000....
På hvilket fjell holdt du klipa inne i 1 min og 30 sek?
:confused:
 
Har pjusket litt med M1000a mi i vinter. Den var lenge ute av drift pga tyveri.
Videre planer er: nytt sete,ny stuss,singel el twin annlegg med påfølgende variator trim og PC-belte.
Specs.:
- A-armer og spindler lakkert i en "justert" Porsche rs orange og JetBlack
- Lakkerte hovedlys (transparent) med Xenon kit kjøpt av en her på forumet
- HCR vindskjerm
- 2010 rattstamme (justerbar)
- Nye sidepaneler og front
- Ny huv
- ArcticFx Graphics
- Fox Float
- 4x sprell nye tennplugger :p
Fansie greier:thumb:
Jeg liker ikke å ha dem så strøken...blir for angrepet av bjørk..hehe
Du får kompletere med noe trim så du blir enda mere fornøyd:D...BTW så har jeg div liggende du kan få til billig sommer pris nå. Variatorkit,y-pipe og twinpiper.

xp800: egner seg ikke på trykk..hehe..
 
Fansie greier:thumb:
Jeg liker ikke å ha dem så strøken...blir for angrepet av bjørk..hehe
Du får kompletere med noe trim så du blir enda mere fornøyd:D...BTW så har jeg div liggende du kan få til billig sommer pris nå. Variatorkit,y-pipe og twinpiper.

xp800: egner seg ikke på trykk..hehe..

du det fjellet du prate om der vil eg være med å kjøre en gang:)
 
Har man et stort vann med 1 meter pudder OG man er god å kjøre ringer så kan man vel holde full gass til tanken er tom..... eller reima går av :p
 
  • Liker
Reaksjoner: fgyoib
eg er nå spent på d fjellet eg og,ser ut til vi må vente på svaret,karnsje huven har klappa igjen over hauet på han og ikke kommer seg laus
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
eg er nå spent på d fjellet eg og,ser ut til vi må vente på svaret,karnsje huven har klappa igjen over hauet på han og ikke kommer seg laus

Jævla mykkje toffinga her...hehe..
Og være så tøff i trynet med Org Apex e jo pina d heilt fantastisk:D

Kunne vært d man ser på bildet, men e fjellet der bildet er tatt i fra..'
Så det nu et fjell om ikkje annet og ikkje et vatn med 1m pudder;)

Nu trur eg vi har sausa denna tråen bra full av skit her...
 

Vedlegg

  • DSC00570.jpg
    DSC00570.jpg
    69,2 KB · Sett: 401
eg er nå spent på d fjellet eg og,ser ut til vi må vente på svaret,karnsje huven har klappa igjen over hauet på han og ikke kommer seg laus

hehe kan fortelle deg d at eg trur nok ikke den stakkars standar apex`n din hadde kommet opp der rms snakke om... før å si d sånn.. d e langt å d e bratt..
 
Er vel en hel VanAmburg tunnel det der,hvis jeg ikke tar masse feil..:) Se i min tråd, hvordan kun VA bakstuss blir...:)
 
Ja da var Powerclaw belte i boks! Veldig spent på hvordan det vil funke. Prøvde en HCR sist vinter,den rapet over på løypa med litt pådrag. Eieren sa beltet var "etterstrammet" mange ganger alerede...er dette vanlig? Belte jeg får nå skal være fullklipset,vil det føre til mindre raping? Det er forøvrig et Duro 90 belte..