POLARIS Polaris bilder og Polaris prat... kom igjen

Dynomite

Medlem
22 Jan 2008
382
37
norge
Her er en tråd for alle Polaris intreserte, kom med bilder av din scooter, orginale og modifiserte, teknisk prat, spørsmål og allt annet som omhandler Polaris:)
Kom igjen:thumb: (eller er det ingen polaris gutter på dette forumet:rolleyes:)
 
Kan vell legge ut et bilde av RR'n min sånn den ut for øyeblikket.
 

Vedlegg

  • 23102009051.jpg
    23102009051.jpg
    129 KB · Sett: 303
kan man være med hvis man liker iqr chassiset(med 4takt yamaha i),eller stenger du tråden da???:)
 
Ottar,har du noen formening om 2010 oppdateringa på 08/09 800 cfi motoren.er det jackpot i år? cfi har vært det største ankepunktet mitt mot å kjøpe ny rmk.hadde en 755 cfi og mista totalt løsta på å være prøvekanin igjen.kan du legge ut noen bilder av iqr conversions du har gjort?
 
Skal ikke skrive så mye....men hær er mine 2 Polariser jeg har hatt.. 800 PRO-XR og 700 Dragon. Begge selfølgelig kjøpt nye..:) eller en ting kan jeg si...IQ er et meget bra chassi! Kanskje til og med det beste på markedet, tross en del år på baken:thumb:
 

Vedlegg

  • Drage f 1.jpg
    Drage f 1.jpg
    57,6 KB · Sett: 210
  • xr sverige.jpg
    xr sverige.jpg
    80,5 KB · Sett: 209
Har hadd et par Edge, den siste i rekken, Proxr 440/800 med porta blokk og cyl. SLP twins, topp, luftsats, boost bottle, Vforce3, Digatron og div. Frisk maskin:thumb:
 

Vedlegg

  • 09092006161.jpg
    09092006161.jpg
    53,9 KB · Sett: 226
  • S4021654.jpg
    S4021654.jpg
    29,7 KB · Sett: 204
  • Bilde032.jpg
    Bilde032.jpg
    96,8 KB · Sett: 203
Noen som har gir og clutch tips for min 1999mod xc700? Ønsker hovedsaklig best mulig akslerasjon.

Har nå: 21-40 giring
Allmond rund primær fjær
10-60 vekter
Orginal helix
Sølv sekundær fjær
8t drivhjul
38mm ripsaw

Motor er orginal bortsett fra boost-bottle og power pack. Mulig forgasser nålene er skiftet men tror dysene er org.
 
nja,en på SW som holder på å bygge apex turbo i 08 rmk.:).har lyst på det i et iqr chassis bygd til 365.superhybrid!er hvertfall ikke noe chassis som er bygd sterkere og like slitesterkt som iqr.får vel gi oss med yamaha praten her på polaris tråden.har hadd 6 polaris sjøl.meine vel og at de har de beste chassisene+ at man kan jo bygge dem til hva man vil pga. stort ettermarked.finner ikke noen bilder av mine gamle,men jeg hadde:
99 sks 700
00 xcr 800(den som gikk billigst,kanskje pga. Fuji:))
01 edge x 600(1 av 36 som ble tatt inn i 01)
02 700 rmk 151
05 rmk 600 144
06 rmk 755 151(fullporta motor,fra 131hk stock-144 etter porting)
noen som har et iqr/rr chassis til salgs.trenger vel framramme,pyramide og plast?
 
Noen som har gir og clutch tips for min 1999mod xc700? Ønsker hovedsaklig best mulig akslerasjon.

Har nå: 21-40 giring
Allmond rund primær fjær
10-60 vekter
Orginal helix
Sølv sekundær fjær
8t drivhjul
38mm ripsaw

Motor er orginal bortsett fra boost-bottle og power pack. Mulig forgasser nålene er skiftet men tror dysene er org.

du har vel en ren 36 grader helix på den?du kan prøve en 45/36 (r11) eller 50/36(r12) hvis du ikke bytter til justerbare vekter og kjører standard helixen.
hvis du vil ha bedre drag lengre opp i fart bør du vel gire opp siden utvekslinga di er vel lav(flater ut på fart).TEAM tss04 funker bra.(56/44-56/42 helix).
 
Noen som har gir og clutch tips for min 1999mod xc700? Ønsker hovedsaklig best mulig akslerasjon.

Har nå: 21-40 giring
Allmond rund primær fjær
10-60 vekter
Orginal helix
Sølv sekundær fjær
8t drivhjul
38mm ripsaw

Motor er orginal bortsett fra boost-bottle og power pack. Mulig forgasser nålene er skiftet men tror dysene er org.

Den der maskin fungerer meget bra med slp singel pipe evt også v-force 3 reeds. Sett på 10-64 vekter og du får kanon frisk motor vs standard:)
 
Noen som har gir og clutch tips for min 1999mod xc700? Ønsker hovedsaklig best mulig akslerasjon.

Har nå: 21-40 giring
Allmond rund primær fjær
10-60 vekter
Orginal helix
Sølv sekundær fjær
8t drivhjul
38mm ripsaw

Motor er orginal bortsett fra boost-bottle og power pack. Mulig forgasser nålene er skiftet men tror dysene er org.

Hei
Det du kan gjøre er å sette en 2 steg helix f.eks 45-36. 50-36 eller 52-36. det er bra helixer for aks på 700. Du kan å slipe startgrop på vektene, men det anbefales at de som sliper kan dette. Innslaget vil ligge på ca 4000-4500omdreininger med de vekter og fjær du oppgir. V- force delta 3 reeds gir også bra respons i motoren med riktig dysing.(minsker å bensin forbruket) :):thumb:
 
Artig att det kom så mange innlegg så fort:)
2010 modellene vet jeg vel ikke stort om men er betenkt når jeg ser att Polaris ikke har lengre modeller en 155" ! de hadde 159" allerede i 2003 å nå er det bare "halvlange" å få, synes faktisk Polaris er inne på ett blindspor med mange av sine modeller, det er ikke så mye som har blitt bedre etter att de sluttet med Rmk,n i edge chassiet og den gode gamle 800 motoren......kanske er jeg gammeldags:rolleyes:......bortsett fra iq,en da:)
Du som la inn bilde av den 800 turbo,n....la oss høre mer om den, hvem byggde,problemer, posetive ting mm, så jævlig bra ut.
En iqr med Yamaha motor er ikke min ting ,men Yamahamotor,n ville itillfelle fått et betydelig enklere liv.....den ville da fått føle hvordan det er å være slank og lett i kroppen:)
Skal se om jeg finner noen bilder jeg også:thumb:
 
rmk 600 ho

her er min rmk 600 ho 2007
diverse lakkering av detaljer, slp singel pipe , walker evans fra iqr (ikke på bilde), slp vent kit, egen design konsollgitter, renska luftfilter etc;),
 

Vedlegg

  • 5111508_520x0.jpg
    5111508_520x0.jpg
    31,7 KB · Sett: 158
  • 5111507_520x0.jpg
    5111507_520x0.jpg
    26,1 KB · Sett: 179
  • 5111506_520x0.jpg
    5111506_520x0.jpg
    31 KB · Sett: 441
noen som har erfaring med å bruke ecu i fra 97 rmk 700 på 98-04 700 motor?skulle vistnok være den kvasseste tenninga brukt på 700.(97 rmk gikk godt etter min hukommelse)
 
du har vel en ren 36 grader helix på den?du kan prøve en 45/36 (r11) eller 50/36(r12) hvis du ikke bytter til justerbare vekter og kjører standard helixen.
hvis du vil ha bedre drag lengre opp i fart bør du vel gire opp siden utvekslinga di er vel lav(flater ut på fart).TEAM tss04 funker bra.(56/44-56/42 helix).

Har lest og spurt litt på Hardcoresledder-forumet, og fikk noe samme svar ang Helix. Pluss og skifte til sølv/blå fjær.

TEAM, da mener du og skifte hele sekundærn?

Har ikke testet enda etter at jeg skiftet til 8t drivhjul, så mulig må gire opp, men må tete først.

Er det noen som helt tilfeldig har noen greier til en slik scooter liggende og slenge?
 
975

Her er min IQ 975
Opprinnelig en 900 Dragon som er kortet ned.
 

Vedlegg

  • 975 Ethanol 2.jpg
    975 Ethanol 2.jpg
    88 KB · Sett: 308
  • 975 Ethanol 4.jpg
    975 Ethanol 4.jpg
    105,9 KB · Sett: 289
  • 975 Ethanol 5.jpg
    975 Ethanol 5.jpg
    109 KB · Sett: 297
  • 975 Ethanol 6.jpg
    975 Ethanol 6.jpg
    112,2 KB · Sett: 294
Her er min IQ 975
Opprinnelig en 900 Dragon som er kortet ned.

Er det noe du har borret opp selv eller er det ett ferdig kit?
Hva gir dette i effekt å til hvilken pris?
Dette må jo være intresant for mange da det sikkert er mange 900 der ute som kunne trenge litt mere skyv.
 
her er min rmk 600 ho 2007
diverse lakkering av detaljer, slp singel pipe , walker evans fra iqr (ikke på bilde), slp vent kit, egen design konsollgitter, renska luftfilter etc;),

Se på ett av bildene til "tomsinrmk", det bildet der lufting/kjøling av variatorene synes, hvis problem med reimslitasje er dette den beste løsningen!
 
  • Liker
Reaksjoner: tomsinrmk
En iqr med Yamaha motor er ikke min ting ,men Yamahamotor,n ville itillfelle fått et betydelig enklere liv.....den ville da fått føle hvordan det er å være slank og lett i kroppen:)

Hær tror jeg faktisk du tar feil Ottar. Den ekstra vekten av motor, batteri, el.start og mekanisk rev. spiser nok opp IQ`ens i utgangspungtet 20kg vektfordel og vell så det......meeen jeg tror likevel det ville blitt en morro kloning, siden IQ chassiet er merkbart mere lekent og lettkjørt.
 
Er det noe du har borret opp selv eller er det ett ferdig kit?
Hva gir dette i effekt å til hvilken pris?
Dette må jo være intresant for mange da det sikkert er mange 900 der ute som kunne trenge litt mere skyv.

Fikk HTG til å borre sylindrene siden de hadde stempler.
Har aldri Dyno testet med kittet,men den drar mye bedre en med 866
sylindrene.Kommer vel på ca 15-16000Kr.For øyeblikket tester jeg på E85.
 
Bygger også en IQ Shift 1200.Blir desverre lite tid til egene prosjekter i en ellers travel hværdag. Håper på å ha den på løypa i januar/februar.
No starte det eg like best,nemmelig pipebygging:D
 

Vedlegg

  • 1200 1.jpg
    1200 1.jpg
    138,4 KB · Sett: 364
  • 1200 3.jpg
    1200 3.jpg
    101,9 KB · Sett: 349
  • 1200 4.jpg
    1200 4.jpg
    107,1 KB · Sett: 343
  • 1200 5.jpg
    1200 5.jpg
    125,3 KB · Sett: 340
Bygger også en IQ Shift 1200.Blir desverre lite tid til egene prosjekter i en ellers travel hværdag. Håper på å ha den på løypa i januar/februar.
No starte det eg like best,nemmelig pipebygging:D

Svarte.....nå må lesebrillene på......se der ja !!!
Du må holde oss oppdatert på den der:)
Ser du bruker non ves, er det på grunn av att du ønsker å spare litt plass til eksosannlegget?
Ser jo også att eksosen er blankere enn normalt;) så da er det vel innlagt litt ekstra skuv:thumb:
Hvilket eksosannlegg tenker du å starte med eller har du tenkt å bygge fra alt selv?
 
Ingen vits i å skifte til 10-64 vekter før jeg får tak i singel pipe vel?

Hei
Nei. Jeg trur du skal heller skal kjøpe 10-62 gram vekter. 64 er tunge og dra vis du har en bratt helix, det vet jeg. Jeg har hatt en del 700 og 800 Polaris til tuning. :)