Ski-Doo 2020

Blir spennende å se hvor denne summit eXpert havner på i pris vs summit X og freeride.. Denne "skviser" seg jo inn i mellom X'n og freeride slik jeg ser det. Man får i vertfall griller i hodet av dette... :wow:
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Små ting som utgjør en stor forskjell..??
 

Vedlegg

  • eXpert.PNG
    eXpert.PNG
    213 KB · Sett: 209
Ingenting forskjell ved variator eller instrument?
Nei, man kan velge sea level eller high altitude... Ellers er det intet nytt under solen der så vidt meg bekjent. Usikker på hvordan 2019 modellene er også ift 17 og 18. Det var jo noen forandringer i fra 17 til 18.

Nytt instrumentpanel i noen modeller, men summit har det samme som den kom med i 17 så vidt jeg kan forstå. Pesonlig savner jeg panelet i fra XM med analoge visere.....
 
Nei, man kan velge sea level eller high altitude... Ellers er det intet nytt under solen der så vidt meg bekjent. Usikker på hvordan 2019 modellene er også ift 17 og 18. Det var jo noen forandringer i fra 17 til 18.

Nytt instrumentpanel i noen modeller, men summit har det samme som den kom med i 17 så vidt jeg kan forstå. Pesonlig savner jeg panelet i fra XM med analoge visere.....
Hmm, ja vet det var et par forandringer fra 18-19 au men trodde ikke dette fjernet problemet heilt?
Synes au det kunne vært et litt mer fancy instrument, gjerne noe ala PIDD som polaris har i det minste som et ekstra utstyrs alternativ. Ikke den stygge boksen med Garmin gps i som det er nå :spy: kanskje også moh og vanntemp i celcius.
 
Personlig har jeg hatt null problem med reimslitasje på min egen(3500km) å har bytta bare ei reim. Har flere bekjente her som heller ikke har hatt nevneverdige utfordringer med det, men at en del har det er jo hevet over en hver tvil. Usikker på hvordan dette er på 19mod da jeg ikke kjenner noen som har fått særlig mange km på sine 19modeller her pga av klein vinter..

Du har jo moh og motortemp(kanskje ikke i celsius, husker ikke det i farten) mm på multidisplayet til ski-doo. Ellers vil jeg påstå at brp er en av de bedre, om ikke de beste på acessories da. ;)
 
Hmm, ja vet det var et par forandringer fra 18-19 au men trodde ikke dette fjernet problemet heilt?
Synes au det kunne vært et litt mer fancy instrument, gjerne noe ala PIDD som polaris har i det minste som et ekstra utstyrs alternativ. Ikke den stygge boksen med Garmin gps i som det er nå :spy: kanskje også moh og vanntemp i celcius.
Den stygge boksen med Garmin fungerer. Alle i hele verden får muligheten til å montere en GPS som garantert fungerer(trenger ikke å montere Garmin), mange sverger til Lowrance eller Magellan over dammen. Jeg synes kanskje akkurat den løsningen er det BRP har håndtert best. Ikke er det dyrt heller hvis man har en GPS fra før av. Jeg bruker min GPS på sekshjulingen også.
Jeg kan være enig i at de kunne ha laget konsollen for G4 litt mindre. Den er unødvendig stor og hadde gjort akkurat samme jobb om den var minste 1/3 mindre.
 
Så fikk man jo fasit på priser da.. Og da viser det seg at summit expert blir dyrest av ski-doo's løssnømaskiner med en veil startpris på 199600,-
 
Pr nå står valget mellom tre maskiner:
Backcountry XRS 146" eller 154"
X-terrain RE 900t (146")
X-terrain RE 850 154"

Det kjipe med Backcountryen er at den blir jævla dyr. Ski må byttes, bakfaner må byttes, skikkelig vindskjerm må på, bukplate og skikkelig støtfanger foran må på plass.

X-terrain er ikke noe billig maskin men den er mer eller mindre komplett rett fra forhandler. Mangler bare bukplate så totalt sett blir den en del billigere.

X-terrain med 900t er mer enn omstilling i hodet. Er man blitt så voksen at man skal ha 4-takter? Virkelig? Ser jo at det blir ikke så mye sprell med scooteren i løssnøen rett og slett fordi det er ikke nok løssnø til å virkelig slå seg løs. Straks jeg skal leke Tarzan så kan man ta seg faen på at akkurat der man lander på halvtolv er det lite løssnø.
Ingenting blir billig...kan jo selvsagt beholde X-trim'en. Har gått nesten 3000km nå og etter kampanjen med motorfester ser det ut som reimproblemer er saga blott. Kjørt over 2000 km nå på en reim og den ser strøken ut. Skal sies at forrige sesong ble det mye pinglekjøring fordi jeg ikke giddet å smadre reimer men nå er det ingen bønn.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Ja det begynner å bli heftige priser... Synes ikke det er lenge siden jeg kjøpte en XM 800 for under 150"... :hmm:
 
Noen som har prøvd nye expedition extreme? med 850 eller 900 ace turbo? er det en kurrant scooter eller er det helt touring, har en nytro nå så skal ikke klage om den er litt tung. Tenker mest på om den er bra geometri på. fornøyd med nytroen med nytt understell, forstilling og 270kit, men den er jo 10 år så kan vel kvalifiseres til utskiftning.
 
Expedition Extreme kommer bare i 850 og ja det er en fet maskin! Kunne godt tenkt meg en sånn selv men vet ikke helt hva jeg skal med en sånn. Den nye girkassen er skikkelig snop. Lett å sjalte i litt fart er den også og RER er digg.
 
I SE kommer den med 900 ace turbo, men så kommer jo commander også med 900 ace turbo, hører at man skal få 250hk kit til disse neste år, 180, og 200+litt bare med reflash av ecu. Skal stortsett brukes til og fra hytta med BK-4sits fullastet så behovet er der virkelig, og vi snakker ikke om fine slakke løyper akkurat. Men har aldri følt meg helt komfortabel med ski doo/lynx. Har hatt både RMK i iq, og SKS i axys, og prøvd en del annet, men så langt har SKS og Nytro vært klare favoritter. Synes de er så forutsigbare, nytro er ganske tung men med tilsvarende HK så gjør det ingen ting. tenker meg en commander i radien chassis vil være sammenlignbart med over 200hk. hva er det som er spessielt med den nye girkassen? hvor store kammer får man i 50cm? var heller labert med tilvalg på konfiguratoren på nett.
 
Den nye girkassa er veldig lettsjaltet og kan skifte gir opp til 30kmt. Er farten for høy skifter den ikke gir. De leveres med 1,8" kamhøyde som er laget for å lage minst mulig støy. Veldig behagelig.
 
Da ble det en 2020 Expedition 900 ACE Turbo SE på meg.
Litt artig at den ble billigere enn Renegade x-rs 900 ACE Turbo som jeg har kjørt med i vinter.

Renegaden beholdes, Commanderen selges og min gode gamle Lynx Adventure 600 ACE beholdes.
 
Har di gjort noen forbedringer iår eller spiser værsting modelene ennå reimer til frokost?