SKI-DOO Summit 850 165

Hermann-koko

Medlem
11 Des 2013
38
14
Har kjøpt meg 850 å lure på ka som kan gjøres med den, uansett om det e forberedelsa eller bare utseende.
Tenke å rive av alle dekalan å skaffe nåkka nye ski til den :)
Snapchat-1904697138.jpg
 
Første prioritet er vel Blade DS ski? Ellers er det vel bare å sjekke at alle kampanjer er gjort. Nye motorfester, ny clutch kalibrering og kjøpe ny variatordeksel m/lufteinntak. Da tror jeg jeg du får en rimelig bombesikker maskin.
Hvis du ikke blir venn med t-motion hadde jeg montert c-motion baksaks.
 
Får ikke nye motorfester/variatoroppsett om den ikke har tatt reimer.. fikk denne beskjeden når jeg leverte min på service.
 
Første prioritet er vel Blade DS ski? Ellers er det vel bare å sjekke at alle kampanjer er gjort. Nye motorfester, ny clutch kalibrering og kjøpe ny variatordeksel m/lufteinntak. Da tror jeg jeg du får en rimelig bombesikker maskin.
Hvis du ikke blir venn med t-motion hadde jeg montert c-motion baksaks.
Blir nok c&a pro ski. Etter som forrige eier sir så e ikke den hær plaga med reimspising å e ikke nåkka skada etter sprengt reim heller.
Tvile på at æ blir god venn med t-motion
 
Får ikke nye motorfester/variatoroppsett om den ikke har tatt reimer.. fikk denne beskjeden når jeg leverte min på service.
Skal ringe til ski-doo der skutern har vært på service å høre ka som e gjort. Hørt snakk om nåkka forsterkninge i framramma som blir tatt på service, e det sant eller e det bare bambus?
 
18 modell fikk en forsterkning under y-pipen, 518330100 er delenummeret. Det er en aluminiumsplate som i bunn og grunn skal forsterke forbindelsen mellom de to halvdelene som e-modulen består av. Alle 18 G4/Radien har denne forsterkningen.
GnR har laget en ettermarkeds variant av den samme platen med noen ekstra plater her og der som skal ytterlige forsterke frontrammen noe som etter min mening er litt overkill. 18 rammen er langt sterkere enn XS/XM. Ødelegger man den har man truffet noe urørlig.
 
Litt dumt at noen forhandlere "presser" igjennom reklamasjon. Mens andre ikke gjør det.
 
Får ikke nye motorfester/variatoroppsett om den ikke har tatt reimer.. fikk denne beskjeden når jeg leverte min på service.
Ja det er policyen som er blitt brukt men her hadde nok jeg satt foten ned om jeg hadde fått den beskjeden. Delene som byttes er ganske konkrete deler som er temmelig forskjellig fra det som er der fra før av. Det er ikke sånn at det blir byttet likt mot likt bare en annen batch, det er jo en helt annen design som oppfører seg annerledes. Om man kjøper en Summit og bare bruker den til pølseturer og ikke opplever problemer, er jo fortsatt problemene der, man har bare ikke utfordret skjebnen enda, like forbanna skal det fortsatt fungere til det den er tiltenkt for.
 
Bare til info når det gjelder oppdateringer på motorfester på Ski Doo så er det faktisk korrekt at BRP krever dokumenterte reimproblemer før de vil dekke bytte av disse.
Så i dette tilfellet er det faktisk ikke forhandler som er vanskelig. Men tar du reimer noter hvor mye km og ta bilder av reimen og oppbevar restene. Så kontakter forhandler BRP med informasjon og får mest sannsynlig godgjent bytte av motorfester og eventuell variator kalibrering.
 
Det stemmer nok men en kreativ forhandler løser dette rimelig greit.
 
Har nå kjørt 3200km med min 165", tatt en variatorreim som røk på 1950km.. Gearet opp en tann til 22/51 etter første sesong. Monterte sea-level vekter, og shockwave helix til sesong 2, og har nå gearet opp enda en tann til 23/51 for denne sesongen. Har tatt de første bulletin meldingene som gikk på omlegging av en ledning og noe annet småtteri(husker ikke helt hva det var), men har ikke tenkt å be om å få den siste da scooter'n uansett ikke bruker reimer. :thumb:
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Bytta til ny reim etter 3950km sist uke da den "gamle" hadde gått 2000km. Ingen tegn til unormal slitasje, men den er normalt slitt etter så mange km. Mer enn god nok som reservereim i alle fall! Det eneste som har røket på min så langt er inngrepet i starthuset, dette røk nå i helga etter at scooter'n hadde rundet 4000km. Kurant sak å bytte foresten.