Da var det tid for nytt prosjekt på gården. Denne gang går vi for turbo og innsprøytning på en gammel touring.
Planen for denne er å bruke det vi har liggende for å turbomate den gamle 800 non ho'en.
Turbo, rør, slanger og div hadde jeg til overs fra 240 dieseln. En kollega hadde liggende Microsquirt V3, throttle body fra 800 etec, lengere belte, pluss myye mer. Han skal ha mye av æren for dette prosjektet her!
Jeg fikk også tak i noen boyesen reed vi tenker å bruke.
Vi begynte med å plukke opp motoren for å se tilstanden på denne. Motoren er den orginale som sto i scooteren fra den var ny med 3800km på telleren.
Veiv og lager var grei, så vi tok ei lett porting før vi monterte i hop med ei ekstra bunnpankning (vi får se hvordan dette blir å funke).
Klikk på bildene for stor størrelse!
Lagde også et deksel forran tetteringen så ikke den skal poppe ut.
Her er noen bilder av feste og oljetank til turbo. Oljepumpe er skrudd fast i oljetanken.
Også noen diverse av scootern.
Planen for denne er å bruke det vi har liggende for å turbomate den gamle 800 non ho'en.
Turbo, rør, slanger og div hadde jeg til overs fra 240 dieseln. En kollega hadde liggende Microsquirt V3, throttle body fra 800 etec, lengere belte, pluss myye mer. Han skal ha mye av æren for dette prosjektet her!
Jeg fikk også tak i noen boyesen reed vi tenker å bruke.
Vi begynte med å plukke opp motoren for å se tilstanden på denne. Motoren er den orginale som sto i scooteren fra den var ny med 3800km på telleren.
Veiv og lager var grei, så vi tok ei lett porting før vi monterte i hop med ei ekstra bunnpankning (vi får se hvordan dette blir å funke).
Klikk på bildene for stor størrelse!
Lagde også et deksel forran tetteringen så ikke den skal poppe ut.
Her er noen bilder av feste og oljetank til turbo. Oljepumpe er skrudd fast i oljetanken.
Også noen diverse av scootern.
Vedlegg
Sist redigert: