SKI-DOO 850 Turbo 2020!!!!

Tenkte først...å fyyyyyy f*** der ble det en Summit på meg men så hører jeg at den har 165hk på havnivå og for meg som aldri er over 500m har jeg absolutt ingen gevinst av en sånn...i teorien da. Den er vel sikkert griseenkel å trimme og alt det der men akkurat den eksperimenteringen overlater jeg til noen andre. En annen plusside er at det sikkert er veldig mye enklere å utvikle clutching til en sånn maskin. Effekten er den samme så ingen knoting der.
Uansett ufattelig rått av BRP å utvikle noe sånt.
 
Hatten av til BRP! Jævlig kult. Likte ideen med bypass av turbo på kompressorsiden for å hindre lag, nå som noen har kommet med det tenker jeg jo nesten det er rart ingen har tenkt på det før, så genialt. Kun 4,5kg tyngre og en turbo spesialdesignet for akkurat den maskinen, av folk som er jækla gode på motorer... nei, dette må bli bra. Enig i at dette kan kalles gamechanger:cool2:
 
Blir mest sannsynlig å få bli bestilt til våren og levering til høsten her i Norge. Forhandler får mere info imårra
 
Å eg som va på tanken å kjøpe meg en 900 ace turbo... no må eg inn i tenkeboksen..........
 
Motornerden i meg synes denne turboløsningen er interessant på mange måter.
Det som slår meg er at de bruker en "aerocharger løsningen" med en selvsmørende turbo hvis jeg tolker skrytevideoen korrekt. Det er heller ikke noe intercooler fra fabrikk og så kan det virke som de bruker en standard 850 motor...de sier i allefall ikke noe om at det er gjort noe med motoren.
Det betyr:
a) Turbo kan enkelt ettermonteres?
b) Den kjører med lavt turbotrykk i høyden
c) Den lader ikke i det hele tatt på havnivå
d) Den er superenkel å trimme tatt med i betraktning at en intercooler gir rom for å hente ut mer gamp også på havnivå?

Lurer også på hvor lufteinntaket er på den turbo-Summiten? Venstre side av konsollen er jo helt tett så hva har de gjort der?
Vil den i det hele tatt komme til noen andre modeller enn Summit/Freeride? Dette virker å kun være en "høyde kompensator" fra BRP sin side og ikke noe for å skape en HP krig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n og RS
B42CD223-FEF6-4233-93C2-7B069FD2E5C5.png
3D8F07E8-9E42-4F1A-BBF4-C0AD92AB47C2.png
 
Hva tror dere blir prisen over disk her på berget for denne? Siden den blir levert med 165hk vil vi ikke få noen høyere avgift enn på en NA summit, og vektforskjellen er marginal med ca 5kg.. Dog vil man jo ha en dyrere motor her.. Rundt 230" over disk her er mitt tips... :hmm:
 
Prisforskjellen i USA er ca 4000dollar på en 850 165 og en 850 turbo 165. Så omgjort til norske penga så blir det ca. 35000kr

Blir ikke overraska om den her kommer til å koste nermere 250.000kr i norge uten utstyr
 
Må si det frister litt å bytte merke nå, men må nokk ta til takke med det jeg har mtp prisbilde.
Trist hvor disse nyprisene er på vei :tdown:
Tenker en plass rundt 230.000 kr + :confused:
Men her har de ingen led muligheter som gamle summit hadde som jeg kan se, er vell heller ikke muligheten for led pakken til lynx. Det er et stort minus. :tdown:
 
Snakket med forhandler i dag, kommer noen turbo-skutere til Norge om ikkje lenge, kun til demo. Blir også med på BRP sin visning av 2021 modeller i april. Prisantydning var 220 tusen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sm3land
Kommer demo skutere til Norge veldig snart. Mulig å bestille, men blir ikkje i salg/levering før til høsten
 
  • Liker
Reaksjoner: Nortech