Arctic cat Hardcore blir varm.

Jonplae

Medlem
8 Nov 2019
8
0
Norge
Hei, hadde en 2018 hardcore evo der jeg sleit litt med kjølingen siden jeg ikke allti holder meg til løssnø. Ser mountain cat har lang kjøler, er det noe å satse på? Evt. noen 2019 modeller? Må være av M8000 klassen
 
Kjører Alpha, den har kort kjøler å har ikkje plagdes med temp når is rivene er ute. Er stor forskjell på isriverne, ikkje alle som fungere like bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jonplae
Vil den lengere kjølingen på mountain cat ha noe å si i løyper?
Har aldri vært plaga med at mountain cat går varm, med eller uten isrivere. Bruker egentlig bare isrivere når jeg føler at sleidene går varm. Plages heller med at den går så kjølig, at den havner i warmup mode igjen, når jeg kjører sakte i pudder. Har vært noen nære på opplevelser når man kliper på opp en bratt kneik i skogen, også kutter motoren :nerve:
 
Hadde en hardcore evo, fikk problemer med at den ble varm i løype til og med m isrivere. Lurer derfor om mountain cat er et bra valg for både løssnø og løype, den har jo lang kjøler. Eller om eventuelt det er noen andre i m8 klassen ?
 
Har aldri vært plaga med at mountain cat går varm, med eller uten isrivere. Bruker egentlig bare isrivere når jeg føler at sleidene går varm. Plages heller med at den går så kjølig, at den havner i warmup mode igjen, når jeg kjører sakte i pudder. Har vært noen nære på opplevelser når man kliper på opp en bratt kneik i skogen, også kutter motoren :nerve:

Kan være termostaten din som er gåen, få denne byttet på garanti! Gjorde dette med min mountain cat, er folk i amerika som har plagdes med dette.

Min fungerte normalt og plutselig gikk den i warm up modus igjen. Måtte altid kjøre hardt for at motoren ikke skulle bli kald, med engang det ble sakte kjøring ble motoren kald. En tur på fjellet gikk fra gøy til irriterende. Verkstedet bekreftet at termostaten var gåen.
 
  • Liker
Reaksjoner: SkiGåer og Ketil
Kan være termostaten din som er gåen, få denne byttet på garanti! Gjorde dette med min mountain cat, er folk i amerika som har plagdes med dette.

Min fungerte normalt og plutselig gikk den i warm up modus igjen. Måtte altid kjøre hardt for at motoren ikke skulle bli kald, med engang det ble sakte kjøring ble motoren kald. En tur på fjellet gikk fra gøy til irriterende. Verkstedet bekreftet at termostaten var gåen.
Okei, dette var jeg ikke klar over! Skal ringe til forhandler siden den er på service. Takk! :thumb:
 
Jeg hadde en 13 modell med lang kjøler, den gikk aldri varm, hadde isriver i tilleg for og spare sleidene, brukte denne på flere lange turer uten problem. Dro også sluffe uten at den ble varm. Har du skvettlappen montert?
 
Har hardcore, brukte ikke mange turene før jeg valgte å sette på lang kjøler (slik det er på mountain cat).
 
Jeg måtte bytte kjøler på min da jeg dro et stein igjennom tunellen. fikk fra sverige da det gikk fortest, kostet meg rundt 4000kr, og 2 dager med skruing.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jonplae
Har aldri vært plaga med at mountain cat går varm, med eller uten isrivere. Bruker egentlig bare isrivere når jeg føler at sleidene går varm. Plages heller med at den går så kjølig, at den havner i warmup mode igjen, når jeg kjører sakte i pudder. Har vært noen nære på opplevelser når man kliper på opp en bratt kneik i skogen, også kutter motoren :nerve:
Termostaten din er gåen, selve ramma på den går av på ene sida sån at den ikke stenger.
 

Vedlegg

  • 20180417_170458.jpg
    20180417_170458.jpg
    165,1 KB · Sett: 107
Vet du noe pris for det om man skulle dratt til forhandler?
Fikk en ganske bra deal av forhandler, tror jeg betalte 4,5-5k for kjøleren og popper. Gjorde jobben selv.
Endel arbeid så vil tro det koster litt hvis du skal ha forhandler å gjøre jobben. Må av med understell, drivaksel, belte osv... Som det ble skrevet, fort 2-3 kvelder i garasjen..
 
  • Liker
Reaksjoner: Jonplae
Min var slik fra den var ny.
Snakka med forhandler her om dagen, og forklarte situasjonen med tempen, og nevnte at jeg hadde lest på forumet at det kunne være termostat feil, men fikk til svar at det trodde de ikke, den bare går så kaldt. Spurte også om de kunne sjekke termostaten for sikkerhets skyld, men de ville ikke gjøre det. De nevnte forresten at det var termostat feil på 20-modellene, om jeg husker rett.
 
Da ville jeg gått til en anna forhandler.. Eller kranglet med de videre. @martinhansen sin var likens før termostatbytte. Er ikke slik at den skal gå for kaldt. Er en grunn til at termostaten er der, og det er for at motoren skal holde en stabil temperatur hele tiden
 
  • Liker
Reaksjoner: t-trim
Da ville jeg gått til en anna forhandler.. Eller kranglet med de videre. @martinhansen sin var likens før termostatbytte. Er ikke slik at den skal gå for kaldt. Er en grunn til at termostaten er der, og det er for at motoren skal holde en stabil temperatur hele tiden
Får ta en til telefon til dem. Hvilken temp lå skuteren hans på etter de bytta termostat?
 
Jepp, få dem til å bytte! Ring Hokland marina i harstad omså for info/dokumentasjon, er der jeg har min forhandler. Dem tok min på garanti og var likens som ene bildet over. Dette har vært et problem hos noen og er en garanti sak. Bare gi dem klar beskjed om dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: SkiGåer
Jepp, få dem til å bytte! Ring Hokland marina i harstad omså for info/dokumentasjon, er der jeg har min forhandler. Dem tok min på garanti og var likens som ene bildet over. Dette har vært et problem hos noen og er en garanti sak. Bare gi dem klar beskjed om dette.
Takk for info! Kan jo på ingen måte være sunt for motoren å gå så kaldt :yikes: Er jo gådd 3000 km sånn allerede..
 
Har ikke vært plaget med at den går så kald at den går i warmup. Men min ligger på 35-38 ish driftstemperatur i løssnø, er dette for lavt? (Går muligens lavere temp også)