LYNX BD/RE 850

Noekland94

Medlem
1 Jun 2011
100
76
Sørlandet
Tenkte å lage en liten tråd om min Lynx boondocker RE 850 2018 modell. Har ikke gjort noen store endringer første vinter sesongen. De som er blitt gjort er følgende:

- Diablo variatorkitt / DRT
- CFR BD styre
- CFR 4" heisekloss
- C&A pro XT ski
- Rød lyktefilm dekaler fra swetown
- Cross skvettlapp
- Munster dødmansknapp
- Shimset motorfester
- kappet variatordeksel for mer luftgjennomstrømning
- RS panser
- Totaltek framdempere
- Jaws pipe og Y-pipe
- Powder freaks topp
- "Belt saver" plastikk
- Skinz bremsehendel
- Shimset senter demper og bakdemper
- Pulverlakkert diverse deler i svart og rødt
- Oppdrevet en tann på øvre drev
 

Vedlegg

  • 20180522_191638.jpg
    20180522_191638.jpg
    309,2 KB · Sett: 441
  • 20180522_191628.jpg
    20180522_191628.jpg
    302 KB · Sett: 421
  • 20180414_104207.jpg
    20180414_104207.jpg
    378,7 KB · Sett: 415
  • 20180222_172651.jpg
    20180222_172651.jpg
    219,6 KB · Sett: 384
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 4 brukere
RS panser er bare den framste delen under lykta? Hva er forskjellen? Luftehull?
 
Flott skuter.

Plages du nå med reim problematikken ? Vet du hva leverandøren gjør for å få løst problemet ? Kampanjedeler

Takker!
Har tatt 4 reimer denne sesongen fordelt på 180 mil. Eneste kampanjedeler brp har stilt opp med er neddreving til summit giring. Ble testet ut i håp om å løse problemet. Løsningen min ble tips fra medlemmer her på forumet. Helt nytt variatoroppsett for å redusere temperaturen på variatorene/skålene og minst mulig sluring på reima. Nye motorfester med shims ble også byttet i kombinasjon med «beltsaver».

Ser ut til at dette oppsettet fungerer meget bra sålangt.
 
Takker!
Har tatt 4 reimer denne sesongen fordelt på 180 mil. Eneste kampanjedeler brp har stilt opp med er neddreving til summit giring. Ble testet ut i håp om å løse problemet. Løsningen min ble tips fra medlemmer her på forumet. Helt nytt variatoroppsett for å redusere temperaturen på variatorene/skålene og minst mulig sluring på reima. Nye motorfester med shims ble også byttet i kombinasjon med «beltsaver».

Ser ut til at dette oppsettet fungerer meget bra sålangt.

Hei ok

Takk for tilbakemelding. Har akuratt overtatt broren min sin skuter . Han har kjørt 2200 km uten å ta en eneste reim. Men jeg har en annen kjørestil og frykter at det blir å gå noen reimer nå.

Akuratt hatt service på den og ga beskjed om at dem måtte bytte kampanje delene ifra BRP. Det ble ikke gjort.

Helt nytt variator oppsett? Satt du på variator kitt, diablo eller lignende ?

Er det ellers noe du anbefaler å gjøre med skuteren for å få ut det lille ekstrae?
 
Hei ok

Takk for tilbakemelding. Har akuratt overtatt broren min sin skuter . Han har kjørt 2200 km uten å ta en eneste reim. Men jeg har en annen kjørestil og frykter at det blir å gå noen reimer nå.

Akuratt hatt service på den og ga beskjed om at dem måtte bytte kampanje delene ifra BRP. Det ble ikke gjort.

Helt nytt variator oppsett? Satt du på variator kitt, diablo eller lignende ?

Er det ellers noe du anbefaler å gjøre med skuteren for å få ut det lille ekstrae?

Ble montert diablo variatorkitt som gav scooteren mer gassrespons og en jevnere utveksling ved akselerasjon.
Backshiften ble kvikkere og bakkeklatring ble lettere siden den ikke ville steile hele tiden.

Reima fremme i boggien anbefales å stramme ett eller to hakk for å oppnå litt mer skitrykk. Lettere å manøvre i puddersnø etterpå.

Syns det er rart BRP ikke har kommet med noen form for tilbakekalling i forbindelse med reimhavariene som har vært.
 
Sist redigert av en moderator:
Hvis man ønsker å beholde PPS'ens formidable egenskaper ved tøff kjøring, er det ikke lurt å stramme reima imho, heller det motsatte.
Da er det lurere å slakke reima men være nøye på at senterfjæra ikke er strammere enn den må være, den er nemlig veldig stiv, og heller stramme opp demperen på klikkerene. Da får man mye fjærvandring, ganske lett og fin styring uten å miste skitrykket. Sammen med low speed klikkerene satt til godt over midt på treet på bakdemperen unngår man helt sinnsykt skiløft men får en mer "skiløft on demand" alt ettersom hvor man plasserer seg på stigbrettet.
Når forbukken har lang vandring fungerer PPS veldig bra synes jeg. Med reima stram fikk jeg på xtrim'en bare følelsen av at alt ble middelmådig.
 
  • Liker
Reaksjoner: 4 brukere
Kan sies at min reim var på det slakkeste som standard ut av eska. Da justerte jeg den opp til senter mellom strammeste og laveste. Spørs jo veldig hva du er ute etter med maskinen du kjører angående kjøreegenskapene du vil oppnå ved å finjustere. Klarte ikke å holde skiene nede før jeg justerte reima og strammet litt på fjærene på fram og bakdempere.
 
Da var totaltek framdempere på plass, som ble omkalibrert til en mykere setting i høst.
 

Vedlegg

  • 1C484CA3-E1BB-4C1D-9348-F7CBF292E012.png
    1C484CA3-E1BB-4C1D-9348-F7CBF292E012.png
    2,6 MB · Sett: 265
  • Liker
Reaksjoner: 3 brukere
Hei ser ut til at du har peiling på dette med demperoppsett på boondocker re.
Jeg har nettopp gått fra en summing X 2014 146 lang til en boondocker re 3600.
Forrige eiger har kjørt 1300km med den.
Ble fortalt av andre en selger at den skulle være ekstremt lett å holde på rullen, men det er ikke tilfelle.
Synes summiten var lettere å få opp egentlig.
Har ikke så peiling på demperoppsett så lurer på om du har noen tips?
Mvh Vigbjørn
PS fjærene på fremdemperene er byttet til noen litt kraftigere noen.
 
Hei ser ut til at du har peiling på dette med demperoppsett på boondocker re.
Jeg har nettopp gått fra en summing X 2014 146 lang til en boondocker re 3600.
Forrige eiger har kjørt 1300km med den.
Ble fortalt av andre en selger at den skulle være ekstremt lett å holde på rullen, men det er ikke tilfelle.
Synes summiten var lettere å få opp egentlig.
Har ikke så peiling på demperoppsett så lurer på om du har noen tips?
Mvh Vigbjørn
PS fjærene på fremdemperene er byttet til noen litt kraftigere noen.

Har du forsøkt å slakke ballatorreim i front av understell til en slakkere setting, laveste punkt?.
Dersom fjøra på bakdemper er strammet veldig opp(hardere), da vil den steile mindre.
Hvis du har REX2 platform Lynx boondocker fra årstall mellom 2014-2017, da er ikke disse veldig kjent for å steile noe særlig mye.
 
Takk for svar. Dette er en 18 mod.
Steile stroppen er på det slakkeste,
Det er 2 dempere/ fjærer i understellet. Denne bakerste ligger nesten horisontalt og den fremmerste står på skrå. Bør jeg slakke begge...?
 
Har vært stille her en liten stund grunnet dårlig vinter. Scooteren har fått noen oppgraderinger, blant annet jaws pipekitt fra Turbokarlsen, rød bakfanger og nytt oppsett på variatorkittet. Nytt høyere drev er bestilt, og diverse deler blir sendt til pulverlakkering i løpet av sommeren.

Må si jaws pipekittet har imponert veldig, med god merknad på turtallsøkning og gassrespons.


0221BC11-D404-48FA-B604-234DBFDE6B9B.jpeg
 
Har vært stille her en liten stund grunnet dårlig vinter. Scooteren har fått noen oppgraderinger, blant annet jaws pipekitt fra Turbokarlsen, rød bakfanger og nytt oppsett på variatorkittet. Nytt høyere drev er bestilt, og diverse deler blir sendt til pulverlakkering i løpet av sommeren.

Må si jaws pipekittet har imponert veldig, med god merknad på turtallsøkning og gassrespons.


Vis vedlegget 73090
Byttet du bare pipen, eller alt, som y pipe, pipen og sluttpotten ?
 
Pipe og y-pipe følger med. Sluttpotten er bare der for å dempe lyden og det gjør den originale best imho.
 
  • Liker
Reaksjoner: Noekland94
En liten oppdatering.
Har nå begynt å skru sammen scooteren igjen, etter at div. deler har vært på pulverlakkering. Ble ikke ferdig med all montering, men kommer seg.
 

Vedlegg

  • 2AE8F879-1451-4A52-8B39-9AB8DD3F0CA3.jpeg
    2AE8F879-1451-4A52-8B39-9AB8DD3F0CA3.jpeg
    141,4 KB · Sett: 170
  • Liker
Reaksjoner: Ian og RS