Bensin Problem RX1 Kompressor

læffi

Turbo Turbo
11 Aug 2009
66
7
Skien Telemark
Har problemer med å få den til å gå over 4.000 rpm. på tomgang går den helt strøken, og når jeg skrur inn bensintrykk reguleringen så den stenger og scooteren stopper og skrur litt utigjen slik at den får bensin, så er den med i en 4-5 pådrag på gassen, før det virker som den drukner igjen, har nå prøvd å dyse ned 3 hakk uten å få noe respons på det.. Noen som har alternativer jeg han prøve? eventuelt hva som er feil.

All hjelp motas med takk :)
 
ka du har i bensintrykk?? den der skal knapt ha trykk så lenge den går uten ladetrykk. bensintrykket ska ligge rundt 0.1-0.2 bar over ladetrykket om e ikke huske helt feil..

no tenke e turbo, men regne med det e samme sak på den der.
 
hart du nylig montert kompressor, eller har den her scootern fungert før??

ka du har i bensintrykk?? den der skal knapt ha trykk så lenge den går uten ladetrykk. bensintrykket ska ligge rundt 0.1-0.2 bar over ladetrykket om e ikke huske helt feil..

no tenke e turbo, men regne med det e samme sak på den der.

Har testet med litt div justeringer på regulatoren, har ikke noe målig på trykket inn til gasser har bare ett mål å gå etter på justerings skruen på regulatoren
 
for meg høres det ut som om du har problemer med returen til tanken sjekk at det ikke er noen innsnevring eller knekk på slangen som leder returen til tank og at hullet i tankadaptret er stort nok, rengner med at du har et slikt system
 
for meg høres det ut som om du har problemer med returen til tanken sjekk at det ikke er noen innsnevring eller knekk på slangen som leder returen til tank og at hullet i tankadaptret er stort nok, rengner med at du har et slikt system

det er sånt system ja... men retur har fri vei inn i tanken.. tatt opp å sjekket at det er gjennomstrømning der
 
riv løs intercoolern å sett bensinpumpa i gang, vis du har limt igjen noen små hull i t'ene mellom forgasserne da du limte dem, vil d stå en liten bensin stråle inn i intercoolern, da drukner den slik som du sier.

da regne eg me at disse t'ene ble limt på samme måte som i mcx monteringa?!!
 
riv løs intercoolern å sett bensinpumpa i gang, vis du har limt igjen noen små hull i t'ene mellom forgasserne da du limte dem, vil d stå en liten bensin stråle inn i intercoolern, da drukner den slik som du sier.

da regne eg me at disse t'ene ble limt på samme måte som i mcx monteringa?!!

De er ikke limt, de sitter med o-ring. men skal teste det trikset der :) supert! :)
 
Hadde et lignende problem på min RX 1 Turbo for noen år siden. Da var det den ene flotøren som ikke stengte helt.
Problemet på min skyltes at den ene gløderen på forgasseren ikke virket. Dette var kun et problem når scooteren hadde stått over natten i minus grader.
 
Har problemer med å få den til å gå over 4.000 rpm. på tomgang går den helt strøken, og når jeg skrur inn bensintrykk reguleringen så den stenger og scooteren stopper og skrur litt utigjen slik at den får bensin, så er den med i en 4-5 pådrag på gassen, før det virker som den drukner igjen, har nå prøvd å dyse ned 3 hakk uten å få noe respons på det.. Noen som har alternativer jeg han prøve? eventuelt hva som er feil.

All hjelp motas med takk :)


Har du senket kompen på motoren?

1.
Sett bensintrykket til 3,5-4,5 psi ved tomgang.

2.
Har du monter aluminiums T'ene som følger med kitet på forgasserene? Dette er et must. Har du t'er som lekker luft vil du ikke få maskinen til å gå med ladde trykk/turtall. Du får ikke korrekt signal til flotør huset om T'ene på forgasser reka ikke er tett.

carbt.jpg


014.jpg


013.jpg


3.
Dobbelt sjekke at slangene er monter korrekt til forgasserene og bensintrykksregulatoren?

4.
Monter en dumpventil som åpner ved minst mulig vacum (Vortech, Tial Q eller en billig boch plast)

5.
Om ingen av delene hjelper flytt signalet til bensintrykksregulatoren fra plenum til bak forgasserene (T alle niplene sammen)

6.
Etter at T'ene er montert fjerner du luftfilteret og trykk tester systemet med med trykk luft og litt såpevann - tett alle lekasjer. Monter luftfilteret - tut og kjør;)
 
Bensintrykket skal være 0,2 bar(viktig). Det kan ogsæ være bryteren i gasshendelen, var ut for det på min turbomaskin, går da ikke over 4000 rpm.
 
Bensintrykket skal være 0,2 bar(viktig). Det kan ogsæ være bryteren i gasshendelen, var ut for det på min turbomaskin, går da ikke over 4000 rpm.

T.o.r.s er det ikke den har jeg funnet ut at slår inn på ca 3000 skal få sjekka trykk i morgen :)




Tusen takk for forslag alle sammen! :)
 
Ser at du sier at du skrur den helt inn for å stoppe bensintrykket, når du skrur inn så øker du trykket. For mindre trykk, skru utover.........
Er det Malpassi regulator du har??
 
uansett hvilken regulator du har, så vil trykke øke vis du skrur skruen inn (strammer)! få på et manometer å juster til rett trykk.
 
riv løs intercoolern å sett bensinpumpa i gang, vis du har limt igjen noen små hull i t'ene mellom forgasserne da du limte dem, vil d stå en liten bensin stråle inn i intercoolern, da drukner den slik som du sier.

da regne eg me at disse t'ene ble limt på samme måte som i mcx monteringa?!!

ja jim det der med lim er vel ikke alle som finner på.. men tett det vart det....:p