
I forbindelse med avisartikkel i avisa Nordlys kommer Politiinspektør Ole Johan Skogmo i Nord Troms lensmannsdistrikt med flere "interessante" positive uttalelser.
- ulovlig snøscooterkjøring er ett relativt lite problem... i 2020 hadde de 10 saker.
- løypenettet burde utformes hensiktsmessig slik at det henger sammen - bedre mulighet for tilknytningsløyper
- regulere områder for frikjøring, alle løyper burde ha områder for de som vil gjøre noe annet enn å forflytte seg langs løypenettet.
Overskriften til bildet er forøvrig fra ordføreren i Lyngen kommune.
I tillegg ser vi at stadig flere kommuner og også fylker har fått nok av dagens motorferdsellov som i praksis kveler kommunenes mulighet til å opprette løyper og innvilge dispensasjoner. Kommunene vil bestemme selv uten at Statsforvalteren legger fingrene borti.
Bilde fra avisa Nordlys
Tekst fra snøscooterløyper.no
