GENERELT DYNOTRÅDEN

Status
Stengt for ytterligere svar.
Dette eskalerte litt mere enn det skulle ja så vi sier oss ferdig med denne så får det være opp til hver enkelt hva di tror å hvor di vil kjøre scooteren sin i dyno å om di vil poste resultatet hær :)
Sørg bare for å få en motor som er kjørbar på fjellet med WOT mere enn 5-6 sek :p
 
Men over til et annet spørsmål.
Disse 858/860/872 å 925 kittene som lages. Brukes det originale sylindre hær eller kommer det nye, regner med det er nye til iallefall 925. Blir det ikke mindre volum på portene hær å veldig liten kant oppe mellom o-ring sporet å kjølekanal?
 
Og som ikke bogger... Har ikke tall på hvor mange som hiver på alt mulig av trim som ikke får det til å funke på mellomreg.
Helt tydelig at det har vært "gode" selgere i sving med lovnader om gull og grønne skoger.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Anders_B
Men over til et annet spørsmål.
Disse 858/860/872 å 925 kittene som lages. Brukes det originale sylindre hær eller kommer det nye, regner med det er nye til iallefall 925. Blir det ikke mindre volum på portene hær å veldig liten kant oppe mellom o-ring sporet å kjølekanal?


925 har originale sylindre. Det var egentlig litt av det jeg mente med at man kan se på sylindre om man kan hente mye hk. AC har vel de største sylindrene og best plass.
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    153,8 KB · Sett: 171
Hadde den store glede å være tilskuer til @Hsk racing som dynokjørte 4 forskjellige piper på stock polaris 800 2014

Da fikk jeg et innsyn på hva som egentlig skjer under en dyno kjøring, å det er ekstremt mye å tenke på når det kommer til innstilninge og div på hvor mye tid man må sette av før å få alt 100% riktig, ska ikke si før mye men fikk svar på hva en stock 800 2014 mod gir, å det ble på gjennomsnitt 140 hk, det er med panser på.

Har forresten stor tru på ka Hsk racing driv med å demmes kompetanse nivå, dær e det fokus på at alle målingene blir gjort likt, Hsk er perfektsjonist når det kommer til tall, å hær er det tall som gjelder uavhengig merke :):)
 
  • Liker
Reaksjoner: 3 brukere
Tenker vi setter strek der...
Om noen kunder er I tvil om dynokjøringer/trim, har dem all anledning til å teste hos andre (både før og etter)...

Det du sikter mot her ville være direkte svindel, noe jeg ikke tror scooterforumet er rette plassen for å følge opp, men i tilfelle på en helt annen måte og arena.

Selv om du ikke bruker navn, er det mange som forstår hvem du sikter til!


Helt enig med degi noe. . Men om du tester hos noen andre så er det jo ikke realistisk.
Det skal jo kjøres i Norsk dyno,allt annet fuker jo ikke,.. Det blir jo skrevet her.
Og hvorfor svare man ikke på forskjellan?
Jeg bryr meg ikke om dyno tall. Men det blitt en farsott.
Jeg beskylder ingen for svindel,jeg spør jo bare om svar som ikke kommer.
Og ikke bare jeg som gjør det.
Men vi setter en strek over det .........
 
  • Liker
Reaksjoner: Krom
Eg diskutere ikke Blien og oppsett vannmaskin. Eg sette kritisk lys på Turbokarlsens påstand om at hans motor går godt. Om dessuten synes jeg det er synd at enkelte skal bruke denne tråden til å salgsfremme sine egne produkter å tjenester.


Nå er det jeg som startet denne tråden. Min tråd. Jeg skal selvfølgelig ikke reklamere med noen av våre produkter heller. Har jeg gjort det så kan moderatorer slette de innleggene :)
Da kan jeg vel ikke legg ut dynotester heller? Og skrive hva vi har gjort med motorene? ;)
 
Hær er forresten dyno tall på stock 800 2014 mod :) alle setnings blir lagret å brukt på min når den ska dyno kjøres før å sammenligne økning
20151125_181452.jpg
 
får korr.faktor på 1.024...

In some cases there is enough data provided to “calculate backwards” to determine the actual power of the engine. If a dyno sheet has data for fuel flow and brake specific fuel consumption (BSFC) for each RPM where data is taken, then the actual or “observed horsepower” (uncorrected for atmospheric conditions or any thing else) can be calculated. After all, it is “observed power” that moves the racing vehicle on the track, not corrected power. Let’s take, for example, a dyno data sheet that shows that an engine, at peak horsepower (let‘s say 7000 RPM), is using 301.5 #/hr (pounds per hour) and has a BSFC of .45. To calculate the actual power that the engine made at that RPM, divide the fuel flow by the BSFC
 
Tallan ser jo ikke dum ut,men den AF hva vell feet? Vilken korigerings faktor brukes, Std? Og korregere den mye opp/ned?

Sku ønske æ hadde peiling! Va hos @Hsk racing å så på, så fikk æ ta litt bilda å lov å skrive litt om stock scooter, eneste æ vet at den va helt orginal å sotte i dynoen, rusa opp me automatisk feeder så alle testan sku bli lik, kordan innstilninge er det hsk som står før :) ville bare dele det bilde, synes jo det e interressangt å se
 
Hvis man tar fuelflow / bsfc så får man observert effekt. Jeg tror alle som kjører LS dyno i Norge bruker std korrigering.
I dette tilfellet så blir det 84,62/ 0,618 = 136,93 hk
 
Hvis man tar fuelflow / bsfc så får man observert effekt. Jeg tror alle som kjører LS dyno i Norge bruker std korrigering.
I dette tilfellet så blir det 84,62/ 0,618 = 136,93 hk

Oki, men hvorfor går den så fett?må jo gå hente mere ut med å leane den ut mer?
 
Litt interesangt å vist hvor mye den kunne leanes ut å fortsatt ville være trygg å bruke på fjellet.
Hva gir denne med full eksos og hva gir denne med full eksos + porting å V-force tro? :)
 
Sist redigert:
Som jeg nevnt x-antall ganger før, tror mye av effektøkninga på enkelte motorer skyldes at den mappes om og ikke nødvendigvis alt av deler og stæsj som hives på. Da snakker jeg seff ikke om BB og turbo.
 
Som jeg nevnt x-antall ganger før, tror mye av effektøkninga på enkelte motorer skyldes at den mappes om og ikke nødvendigvis alt av deler og stæsj som hives på. Da snakker jeg seff ikke om BB og turbo.
Jeg tror også det meste ligger i en god utleanet map ja, men dette tar tid å det e væl ikke alle tunera som gidd å gjøre den jobben så derfor trur æ det går mange mange maskina der det kun e konsentrert sæ om toppeffekten å går rik som fan fra start til topp.
Når man møter rautende maskiner på fjellet som har div trim trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at hær e det mye arbeid igjen :)
 
Som jeg nevnt x-antall ganger før, tror mye av effektøkninga på enkelte motorer skyldes at den mappes om og ikke nødvendigvis alt av deler og stæsj som hives på. Da snakker jeg seff ikke om BB og turbo.

ja, det er nokk mye sannhet i det.. husker fra min can am 450 ds, som er da 4takt fikk en sinnsyk effektøkning med Fmi kontroller, har da ikke dyno på den, bare smerte i ryggen etter den gikk rundt uformelt :D
 
Status
Stengt for ytterligere svar.