Erfaringer med 900 ace

Var innom å prøvde den Ranger 900ACEn. En veldig spes. opplevelse, utrolig stille, behagelig på en annen måte en noe annet. Men tror nok 600 etecen vil være noe mere lettkjørt utenfor løype, da motorkarakter er noe mer direkte(kanskje en vanesak??) Men at dette er en populær allroundmaskin, skjønner jeg nå. Må smiske meg inn på noen for å få prøvd den i skogen, for å få testet fremkommelighet(hvor stor forskjell vil det være i forhold til dagen mountainmaskiner)
 
Det er jo mer effekt i e-tec'en så det er klart at når man holder klipa i styret så er all effekt velkommen men på tur så er det deilig med lavt lydnivå og nada vibrasjoner. Hadde jeg vært dullionær så hadde jeg hatt en 900 Ace som backup scooter.
 
I 70-80cm pudder slak oppover er det bare akkurat nok effektmessig. Blir litt sigen selv med full pupp. Men en utrolig fin motor og så stillegående at man tror alt mulig i understellet kommer til å falle fra hverandre siden man gjerne ikke er vant til å høre alle disse lydene. Mer enn nok power til både trekking av slede og klatring så lenge den har løype eller hard snø. Dette er min erfaring fra en Rev-XS Expedition. Kjører løype med 800E-tec Freeride'n og tur/slede med 900ACE.
 
  • Liker
Reaksjoner: Powderfreak
Når 900 ace står i sport syns e den e relativt rapp faktisk.
Æ likte den godt, alt e jo relativt:) Det e nok meir en nok effekt til det meste innenfor tur/hytte/rekreasjon, men mountainmaskin/løypemaskin bi det vel aldri. Mens samtidig e det jo styrken til denne, at den har ett brett bruksspekter. Har samtidig ikke gjort nåkka at den har lever rundt 120- 130 hk
 
Har vært på lang tur ( 30mil )med vårres, da akstesta e mot 600 etec, men e jo vældi førskjellige belta men 900 va først ut så kom etecen etterhvert. E jo utruli behagelig og kjør med. Turbokarlsen kan chip disse te 110hk mein e på. Men ja dess meir hesta dess beire:thumb: og heilt enig, nå mountain bi den ikke, da trengs det meir gamp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Powderfreak
Æ likte den godt, alt e jo relativt:) Det e nok meir en nok effekt til det meste innenfor tur/hytte/rekreasjon, men mountainmaskin/løypemaskin bi det vel aldri. Mens samtidig e det jo styrken til denne, at den har ett brett bruksspekter. Har samtidig ikke gjort nåkka at den har lever rundt 120- 130 hk
Da har man 1200 4-tec
Det er en veldig undervurdert motor hvor Yamaha nesten har ødelagt rykte til 4-taktere som tungkjørt og ubrukelig utenfor løypa. En Renegade 1200 er en svært god og behagelig løypemaskin og de er slett ikke ille til lek og morro utenfor løypa også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Powderfreak
Min far har en 49ranger med 600etec og 57 kam belte 2015modell. Må bare få sagt at det er en fantastisk maskin til ALT helt rå selv i mye snø. Lydnivået i en orginal 600etec er jo også vanvittig lavt. Har aldri sett noe problem med det. Er ikkje mye eg har prøvd 900ace da, bare i renegade for 2-3år siden så det kan eg ikkje sammenligne, men vet at eg hadde valgt 600etec motoren for å ha den krafta man trenger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Powderfreak
Kjører en Commander GT 900ACE, ny i år. Har kjørt litt over 1000km, og er storfornøyd. Som nevnt av flere her er den veldig stillegående, samtidig som gassresponsen er bra når den settes i "Sport". Har hatt den opp i 120 med to personer på scooteren og slede etter, utenfor slepe på et vann (ca. 10cm snø på isen). Det synes jeg må være godkjent for en tung og bredbeltet scooter!
Kan bare anbefale denne :)
 
  • Liker
Reaksjoner: crazymm
Hadde en 17 Lynx 49 Ranger på prøve i Røde Kors her for ett par uker siden. Veldig god scooter, og den går utrolig stille. Eneste jeg ikke likte var den elektriske gassen, men det er vell noe man blir vant til. Kunne også gjerne vært litt lengre sete, istedet for en oppbevaringsboks på 1 meter, ble litt trangt med passasjer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Powderfreak
Hadde en 17 Lynx 49 Ranger på prøve i Røde Kors her for ett par uker siden. Veldig god scooter, og den går utrolig stille. Eneste jeg ikke likte var den elektriske gassen, men det er vell noe man blir vant til. Kunne også gjerne vært litt lengre sete, istedet for en oppbevaringsboks på 1 meter, ble litt trangt med passasjer.
Enig med deg ang. el.gassen, den er ikke proporsjonal med hvor man er med gassklypa. Halv gass føltes som 30%, 70% gass som 50%, og så kom den på slutten. Litt vanskelig å beregne, men enig som du sier, en vanesak;)
 
  • Liker
Reaksjoner: systom
Æ likte den godt, alt e jo relativt:) Det e nok meir en nok effekt til det meste innenfor tur/hytte/rekreasjon, men mountainmaskin/løypemaskin bi det vel aldri. Mens samtidig e det jo styrken til denne, at den har ett brett bruksspekter. Har samtidig ikke gjort nåkka at den har lever rundt 120- 130 hk

.. litt pustehjelp på 900'en så blir det jo virkelig interessant :cool: Er vel etpar her inne som har ..?
 
  • Liker
Reaksjoner: Powderfreak