BRP Linker til ofte stilte spørsmål, DIY, og "hete temaer". Skidoo/Lynx

Krom

Medlem
1 Mar 2010
2.586
2.068
Ofoten
Denne tråden skal utelukkende brukes til å poste linker til spørsmål som ofte stilles men er besvart, og skal på denne måten kunne benyttes som et oppslagsverk for gamle og nye brukere.

Poster med innhold utenom dette vil bli flyttet eller slettet.

Feilsøk og teknisk info:
Mye bullshit, men en stor dunge med matnyttig 800 HO
Problemer med revers R.E.R. SDI, men også relevant for andre motorer med R.E.R.
Rotax 800 får ikke start
Delekatalog, BRP - m/sprengskisser
Eldre modeller - Salgsbrosjyrer
"Operators guides" 1971-2013
Skidoo REV Reimer
NGK Spark Plugs USA

Chassis-tråder
Summit XP
Summit XM Reimplager Variatorkit

DIY:
muselia sin kjempeoppskrift på fjærning av oljepumpe på 800 HO/Power Tec
muselia sin like gode forklaring i tråden om skifte av frontramme, Rev.
Ishobie sine rebuild videoer av gammel Ski-Doo (ZX 700). Mange gode idèer.

DooTalk lenker:
Ski Doo Rev XP
(How to)
Ski-Doo Rev XP
Ski Doo ZX Chassis
Ski Doo Tundra/ Expedition
Ski Doo Skandic/ Expedition
Ski Doo Rev XR
Ski Doo MXZ REV
Ski Doo XP RS


De nyeste modellene, og utstyr:
Ski Doo Kjøreklær og Tilbehør Brosjyre 2013
Ski Doo 2014 brosjyre og dele-/ utstyrskatalog
Brosjyre 2015 modellene. Dele og utstyrskatalog 2015

Ski Doo Brosjyre om E-Tec Motor, T- og Rmotion, div modeller, osv...
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 3 brukere
Denne tråden skal utelukkende brukes til å poste linker til spørsmål som ofte stilles men er besvart, og skal på denne måten kunne benyttes som et oppslagsverk for gamle og nye brukere.

Poster med innhold utenom dette vil bli flyttet eller slettet.

Feilsøk og teknisk info:
Mye bullshit, men en stor dunge med matnyttig 800 HO
Problemer med revers R.E.R. SDI, men også relevant for andre motorer med R.E.R.
Rotax 800 får ikke start
Delekatalog, BRP - m/sprengskisser
Eldre modeller - Salgsbrosjyrer
"Operators guides" 1971-2013
Skidoo REV Reimer

Chassis-tråder
Summit XP
Summit XM Reimplager Variatorkit

DIY:
muselia sin kjempeoppskrift på fjærning av oljepumpe på 800 HO/Power Tec
muselia sin like gode forklaring i tråden om skifte av frontramme, Rev.
Ishobie sine rebuild videoer av gammel Ski-Doo (ZX 700). Mange gode idèer.

DooTalk lenker:
Ski Doo Rev XP
(How to)
Ski-Doo Rev XP
Ski Doo ZX Chassis
Ski Doo Tundra/ Expedition
Ski Doo Skandic/ Expedition
Ski Doo Rev XR
Ski Doo MXZ REV
Ski Doo XP RS


De nyeste modellene, og utstyr:
Ski Doo Kjøreklær og Tilbehør Brosjyre 2013
Ski Doo Brosjyre om E-Tec Motor, T- og Rmotion, div modeller, osv...
Er det mulg å bestille fra denne kjøre og tilbehørs brosjyren over nett?
 
Så det betyr at skal du ha skidoo utstyr/klær er du nødt til å handle gjennom forhandler?
 
Denne tråden bør kanskje oppdateres om innkjøring av e-tec og hvordan motoren oppfører seg under innkjøring:
-HØYT oljeforbruk. Helt normalt.
-Høyere bensinforbruk. Helt normalt.
-Litt popping og ujevn motorgange rundt 6000 rpm. Helt normalt, den får for mye av det meste :)
-Turtallkutt med WOT under visse forhold. Helt normalt. Ingen motorlamper lyser, er bare å slippe opp og gi på igjen.

Innkjøringen består av 120 liter drivstoff skal forbrukes. Det betyr i praksis at innkjøring vil foregå i 450-550km. Bare kjøring i skogen med mye pumping på gassen vil sikkert føre til enda kortere innkjøringsdistanse.
Når 80 liter(ca 33% gjenstående ved oppstart) bensin er gått igjennom systemet er all tenningsrestriksjoner deaktivert.

I praksis skal scooteren brukes som normalt men den skal ikke tynes på full pupp over lange strekninger men bør få en utblåsning nå og da.
 
  • Liker
Reaksjoner: EJ og Krom