Polaris 2021

Dessverre så syns jeg det nye chassiet ser snålt ut.

Var starstrucked når pro-ride kom i 2010/2011 og samme når axys kom i 2015/2016. Jeg er lite imponert over designet på den nye Indyen. :spank:
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hoigo76
Va ikke helt overbevist over designet først jeg heller. Men etter å lekt litt med fargekomboer i på snowcheck sia så liker jeg det mer. Matryx kommer nok som rmk neste sesong. Men en Matryx SKS 146 ser for meg veldig enkelt ut å gjennomføre. Belte og forstillingsbytte på switchback assaulten, en liten omgiring og variatoroppsett fra sksn. Spørmåler er bare om det er verdt det :hmm:
 
Studert Matryx i en halvtime nå... går å legger meg i skuffelse. :spy: Polaris som alltid har vært så god på dette med design. No more.

Det positivet er at jeg kjenner absolutt ingen trang etter å selge 19 modellen og bestille en 21, så kanskje det hele er like greit. :) Er forelska i den jeg allerede har, så shit au...

Å gi helt crazy navn på ting, det har de ikke gitt opp derimot. Til å med frontlykta kaller de for NIGHTBLADE! Rått...
 
Jeg sliter med å like Matryx, den ser billig og cheesy ut, som ett produkt fra kina!:tdown: kanskje den vokser på mæ men hadde ikke venta mæ dette. Men er spent å prøve den og studere nærmere, sikkert bra ergo og sånt som polaris virkelig har fått til, og ikke minst prøve 650! Men utseende på matryx er tommel ned for denne gang:oops:
 
matryx-ltr-trail-fxr.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Synes det nye chassiset ser litt spennende ut jeg, men endelig har polaris hørt på kundene sine og kommet med QD i 2 varianter og man kan få QD i kombinasjon med 3" belte, blir også veldig spennende å se hvordan det nye beltet fungerer, 650patriot motoren blir også spennende å teste ut etterhvert, mange freshe farger i år også
 
Matryx ser ut som kjærlighets barnet til Axys og Fusion :p
Polaris sier at det kommer mer neste uke så gir ikke opp håpet enda om en ny Polaris. Men skjer det ikke noe bra da blir scooteren beholdt.
 
Synes den er fin. Ikke klassisk vakker, men den ser veldig hissig ut.

Uansett hva, så har BRP for lenge siden bevist at du ikke behøver et vakkert design for å selge. Jeg setter også pris på at Polaris har forsøkt å lede luft utenom sjåføren, vil heller ha en stygg scooter enn å fryse.
 
QD2 e vel egentlig bare nedgirt versjon av dagens, med litt mindre motstand.

10% lavere giring, akkurat samme som om man kjører med proride drev på Axys quickdrive.

Gleder med til å få tak på variatoroppsettet fra de her maskinan for «sealevel» og QD2, ryker rett på min 850 med nedgiring.

Avid drivhjul ligger også klar i 3,5’’ pitch, eineste e vel at serie 8 kommer til å koste skjorta:)
 
Er vel et såkaldt mellomår dette.. Ikke det helt store, mange små ting og forfinet ditt og datt. Synes det går små skritt i riktig retning med QD2 og nytt belte, lang khaos, nytt chassis (?) og nye fine farger..
Turbo ville sjokkert meg dypt, med den brokete veien Polaris har hatt med sine 800.. En 4t turbo derimot.. er på høy tid.
 
Jeg liker som @MHP scooteren bare mer å mer. Jeg har lyst å se hva mer som kommer neste uke, men heller veldig mot en Assault med tallon m66 og smalere front :inlove:
 

Vedlegg

  • FB_IMG_1583255743719.jpg
    FB_IMG_1583255743719.jpg
    35,5 KB · Sett: 158
Synes den er fin. Ikke klassisk vakker, men den ser veldig hissig ut.

Uansett hva, så har BRP for lenge siden bevist at du ikke behøver et vakkert design for å selge. Jeg setter også pris på at Polaris har forsøkt å lede luft utenom sjåføren, vil heller ha en stygg scooter enn å fryse.

Så du mener at BRP Lynx ikke er vakker? Det er jo et av de vakrere design på markedet i min mening :p Og en ting skal være sikkert, bruker jeg 200k på ny snøscooter, så skal den ikke være stygg!
 
Så du mener at BRP Lynx ikke er vakker? Det er jo et av de vakrere design på markedet i min mening :p Og en ting skal være sikkert, bruker jeg 200k på ny snøscooter, så skal den ikke være stygg!

Duck memene fløy lavt da G4 ble lansert, og direkte vakkert, vil jeg fremdeles ikke anklage det chassiet for å være.

At design selger, er sikkert og visst, men for å få kundene tilbake må du også levere innhold.
 
  • Liker
Reaksjoner: aanes92
Duck memene fløy lavt da G4 ble lansert, og direkte vakkert, vil jeg fremdeles ikke anklage det chassiet for å være.

At design selger, er sikkert og visst, men for å få kundene tilbake må du også levere innhold.

Ja når det kommer til G4 skal jeg være enig, men hadde før tatt en sånn før Matryx. BRP Lynx har truffet spikeren på hodet med designet. Polaris har alltid vært ledende på design i min mening, spesielt siden 2010 når de lanserte pro-ride, og Axys er jo rett å slett en vakker maskin å se på.
 
Personlig liker jeg Matryx utseende. Gidder ikke diskutere noe mere på akkurat det, enten liker du det eller så gjør du ikke det. Men nå har jeg fådd studert litt av media som er sluppet på 2021 lineupen. Det har blitt kalt for både "the new Matryx chassis" og bare re-designed. Etter min mening er omså bare redesigned et bra tiltak. Var ikke det akkurat det samme når Arctix Cat gikk fra ProClimb til Acender? Alle går rundt og håper på et fryktelig nytt chassis, men er begremset på hvor mye som kan endres på og fortsatt ha det å funke like bra eller bedre enn før. Polaris har jo en velsig bra forstillingsgeometei, understellsgeometri og chassisgeometri fra før av. Man trenger ikke finne opp hjulet på nytt hver gang.

Polaris får også mye kritikk for motorene sine, mye av det er etter min mening ufortjent. Joda, 850en hadde sine barnesykdommer, og får sikkert oppgraderinger her og der fremover, men det er i bunn og grunn en meger bra motor!

Men noe må Polaris få på markede de kommende sesonger, og der håper jeg og trur noe av det kommer med Matryx også.
1. Kort ramme på mountainmaskinene
2. Rmk 146 med all geometri hentet fra de lengre modellene
3. De må komme seg inn i 4takt segmenter igjen, fortrinnvis med turbo

Gleder meg til å få kjørt matryx. Her er den konfigurert til slik jeg ville hatt den. :) Hadde byttet til Talon M66 og smal forstilling.
1583276061654-productstill.png
 
@MHP du har akkurat samme farge combo som jeg vil ha bortsett fra hvite gripper ski med røde loops. Jeg skulle hatt 39" pga det må funke etter løype med slede etter men ønsker også en slik med M66 fra Tallon. Og slengt på en org styrepute fra SKS 146 for jeg får angst av å se scooter med åpent styre uten pute. Accident waiting to happen :D

Men hvorfor får man ikke legge til fangere og ekstra utstyr på norsk snowcheck? :confused:

Screenshot_20200305_092425_com.instagram.android.jpg
 
@MHP du har akkurat samme farge combo som jeg vil ha bortsett fra hvite gripper ski med røde loops. Jeg skulle hatt 39" pga det må funke etter løype med slede etter men ønsker også en slik med M66 fra Tallon. Og slengt på en org styrepute fra SKS 146 for jeg får angst av å se scooter med åpent styre uten pute. Accident waiting to happen :D

Men hvorfor får man ikke legge til fangere og ekstra utstyr på norsk snowcheck? :confused:

Vis vedlegget 74844

Dæven, kanskje jeg må bytte til kvite ski jeg også. Såg jo hakke bedre ut. :p 39" er fin bredde egentlig. Passe stabilt i løypa og smalt nok for lek! :)
 
Polaris får ufortjent mye kritikk for 850 motoren, ja. Det var en tidlig batch med barnesykdommer på 19 modellen, men jeg har ikke hørt om et eneste havari på 2020 modellen så langt denne sesongen. Vet om en urørt 2019 850 med over 7.000 km allerede. :) Tror 650 kommer til å bli en STOR hit, og samme gjelder 850. Har faktisk trua på at de viser seg å være like pålitelig som AC sin c-tec.
 
  • Liker
Reaksjoner: RS og Simen Green
Polaris får ufortjent mye kritikk for 850 motoren, ja. Det var en tidlig batch med barnesykdommer på 19 modellen, men jeg har ikke hørt om et eneste havari på 2020 modellen så langt denne sesongen. Vet om en urørt 2019 850 med over 7.000 km allerede. :) Tror 650 kommer til å bli en STOR hit, og samme gjelder 850. Har faktisk trua på at de viser seg å være like pålitelig som AC sin c-tec.

Man hører bare om de med havari, men realiteten er en helt annen. Patriot er en meget god motor, så har trua på at 650 gjør det bra også. :)

Men hvorfor snakkes det så lite om det som er BRA med Matryx isteden for å bare kritisere fusion-utseende? Ser allerede fordelen med smalere plast som er perfekt for slik jeg henger meg på scootern i sving i løypa. Plastikdesign som presser luft rundt føreren og ikke rett på er jo også ypperlig. Og for ikke å snakke om 7 tommer touch display med endeløse muligheter, smarte håndvarmere som holder samme temp uansett og enda bedre lys enn før. :)

Annet for 2021 lineupen så gleder jeg meg til å teste hvordan QD2 og serie 8 belte funker i praksis. Her trur jeg potensialet for en meeeget leken 155 maskin er stort! :D Joda det er ikke det mest spennende men at mountain modellene fortsatt kommet i axys bryr jeg meg reint lite om. De er fryktelig bra maskiner fra før. Klødde meg i hode i fjor da jeg testet Khaos om hvordan de i det hele tatt skal forbedre på dette. Annet enn kort tunell ser jeg lite og der er nok litt av bakgrunnen til at det ikke var noe større hygeter på rmk fronten ihvertfall. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: max-nut
Synes den er fin. Ikke klassisk vakker, men den ser veldig hissig ut.

Uansett hva, så har BRP for lenge siden bevist at du ikke behøver et vakkert design for å selge. Jeg setter også pris på at Polaris har forsøkt å lede luft utenom sjåføren, vil heller ha en stygg scooter enn å fryse.
Det finnes ekstrautstyr for sånt, som faktisk ser bedre ut og mer diskré i gjennomsiktig plast..