POLARIS Polaris Widetrak stoppet og starter ikke lenger - noen tips?

Willy123

Medlem
4 Apr 2020
2
0
Troms
Hei. Som mange ganger før tok jeg meg en tur nå med min polaris widetrak LX 2014 modell. Plutselig under kjøringen stoppet scooteren iløpet av 2-3 sekunder, ingen varslinger tidligere om at den trøblet. Nå vil ikke scooteren starte lenger. Han slår til på innslaget og slikt når man vrir på tenning osv, men mangler selve starten. Ser ingen tegn til gnister fra tennpluggene når jeg har tatt dem opp, har satt på nye nå og ingenting fremdeles. ingen synlige skader på ledninger eller lignende. Stoppknappen er jo i riktig posisjon. Noen som har et godt stalltips her hva som kan være verdt å sjekke så blir jeg glad for det. Tanken er halvfull med ganske ny bensin og det er også olje.
 
Sist redigert:
Sikkerhetsbryter i klipa? Prøv og koble ut stopp knapp og tenningslås og se om du får gnist. Mål spole. Bruker ikke cdi og spole og tulle litt før dem dør helt?
 
Hei og tusen takk for tilbakemeldinger. Dessverre fortsatt like langt. Hjelp hjelp. Trasig at dette skjer rett før påska og håper jeg får liv i den. Jeg har kjøpt ny dyr coil og montert, dessverre ingen tegn til bedring. koblet ut stoppknapp og tenningslås netopp, heller ikke noe bedring da. Hvor måler jeg spole? Det var iallefall merkelig at den skulle stoppe så plutselig. andre tips? det er jo evnt å få sjekket statoren, men skal den stoppe så plutselig? noen sikringer eller annet som noen vet om?
 
Ikke sikker på om dette er samme sak da vår widetrak hadde gnist, men den stoppa plutselig og ville ikke starte igjen. På denna så hang flotørnålene i forgasserne på (pga vann perler) slik at den fylte motor med bensin, her drenerte jeg motor og eksos for bensin, blåste rein forgasserne og nå funker den som bare det igjen.
 
Spolen på stator måles ved å ta av kontakta fra stator. Sitter gjerne i fra kant av bensintank. Dette er vel en 600 forgasser motor. Da har du hvertfall 2 kanskje tre kretser på stator, 12v og tenninga coiler. Last ned servicemanualen til scooteren. Så står fargekombinasjonene på ledere samt oppgitt verdi. I og med du ikke har gnist i heletatt. Er det enten være lukket tenningskrets( mener forgasser motoren bryter tenninga med å lukke kretsen) eller brudd i stator spole kretsen relatert til tenning/cdi/coiler eller selve cdi boksen som jukser. Jeg ville funnet ledningene som går fra tenningslås/nødstopp/tss inn på cdi boksen å målt de kretsene for å være sikkert at denne ikke går til jord først( skadet ledning, bryter som fusker). Deretter målt stator. Vær også på utkikk etter brente/korroderte elektriske stikk.
 
Sist redigert: