Pro rmk til khaos

4 Apr 2018
52
21
Sørlandet
Noen som har fått noen erfaringer med ombygging fra pro rmk 800 155 til khaos? Har bestilt ombygingskit fra raptorshocks.com og rails ifra iceageperformance.com. Er sinnsykt spent på hvordan det blir! Og lurer på en ting, har noen brukt dette tunelkitet? Det ser noe spinkelt ut.... men alle de "store" på den andre siden bruker det.. lurer på om det holder tett... link Til kitet under

her ser du hvorfor det ble ombygging...:)
173FC331-C64D-4C3B-91A4-5D7945B36F46.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: EJ og RS
Skal vell ikke være nødvendig med lim til disse kittene? Skal vell bare være å kappe av, gjøre rent, banke delene inn i kjøler og poppe alt på plass ?
 
Skal vell ikke være nødvendig med lim til disse kittene? Skal vell bare være å kappe av, gjøre rent, banke delene inn i kjøler og poppe alt på plass ?

Ska være lim ellers får du det aldri tett og det blir ikke å tåle særlig trykk heller.
 
Ska være lim ellers får du det aldri tett og det blir ikke å tåle særlig trykk heller.

sendte Mail til de (Ryan McConnell) og det fulgte med et lim til kitet. Han forklarte at det viktigste av alt var å ha det 100% reint før man limte. Da tenker jeg å vaske grundig med bremserens, det skader vel ikkje aluminium det? De brakettene blir også holdt fast av ei plate som poppes fast bak selve brakettene. Han hadde kjørt med dette kitet ifjor å han var meget fornøyd! Så det blir å kappe tunnelen å bruke dette kitet. Men noen som vet hvor mye som er helt OK å kappe? tenkte rundt 20cm om det høres OK ut?
 
  • Liker
Reaksjoner: EJ
Bremserens legger igjen et belegg som kanskje kan reagere, mulig sprit til slutt kan være en mulighet. Trur jeg ville lest hva produsent av limet anbefaler. På sveis er hverfall bremserens fyfy....
 
  • Liker
Reaksjoner: Mathias Bjerland
Bremserens legger igjen et belegg som kanskje kan reagere, mulig sprit til slutt kan være en mulighet. Trur jeg ville lest hva produsent av limet anbefaler. På sveis er hverfall bremserens fyfy....

mulig tynner/silikonfjerner er det luraste å bruke ja. Men skal se på tuben på limet hva det står der :) er det som
 
Nå er jo ikke bremserens ét bestemt produkt. Det kan være alt mulig rart men alle er oljefri. Biltema sin er veldig god, den er ren nafta.
 
Da var den endelig ferdig og klar for sessong! For de som lurer har jeg byttet rails til Khaos rails (solide) forlenget dempere fremme i vogn til lik Khaos lengde (Khaos conversation KIT) byttet til 8" vendehjul. Og kuttet av tunnelen 20cm Og skøytet kjølingen med tunell CUT kitet til burandt! Fungerte utmerket! Og gleder meg som en liten unge til sesongen nå! Her er noen bilder av før kutting og etter, personlig synes jeg det ble meget bra!
EB3C5A33-70E5-490B-B753-12030AEE0D44.jpeg
9EF80857-25E2-4B5D-B05F-202B3F7E7439.jpeg
92B139E4-962B-44B6-87E3-9EEDE8874BFD.jpeg
 

Vedlegg

  • 4187719D-BC9D-4E3C-9F6A-DB276DB3CB84.jpeg
    4187719D-BC9D-4E3C-9F6A-DB276DB3CB84.jpeg
    257,3 KB · Sett: 87
  • CACFF025-18E1-402B-80CA-809587EB9FBA.jpeg
    CACFF025-18E1-402B-80CA-809587EB9FBA.jpeg
    320,3 KB · Sett: 89