Det ble E-tec på de 4 første plassene, deretter kom A-C HCR på 5plass og en Assault orange madness på 6. Beste Rush var ikke blant de 10 så vidt jeg husker i farten..!
på 201 drag?Tid?
Tidene ble så som så i og med at det var flagg og stoppeklokke.. Men jeg hadde 3 beste sammenlagt over to drag i 800std, 7,28 og 7,22. Tror beste heat tid i 800std var 7,08. Det var "snøstart" da, og det gjorde nok at 44 kammer kansje var hakket bedre enn 34 kammer som på Rush f.ex.
Så at Polaris sin 800 motor holder følge med konkurentenes 800 motorer tross mindre HK stemmer ikke helt da...?
Holder nok ikkje heilt følge nei, men ligger overaskende nærme med tanke på at det har 15hk mindre en Arctic Cat, og 10hk mindre en Ski Doo.
Og da lurer egentlig eg på hvorfor AC ikkje ligger på toppen da?
Holder nok ikkje heilt følge nei, men ligger overaskende nærme med tanke på at det har 15hk mindre en Arctic Cat, og 10hk mindre en Ski Doo.
Og da lurer egentlig eg på hvorfor AC ikkje ligger på toppen da?
De gjør det...
Vinner det meste av drag og gressdrag over dammen.
Holder nok ikkje heilt følge nei, men ligger overaskende nærme med tanke på at det har 15hk mindre en Arctic Cat, og 10hk mindre en Ski Doo.
Og da lurer egentlig eg på hvorfor AC ikkje ligger på toppen da?
Har igjenn å se en org polaris som er raskest, jeg har sikkert hatt 10 nye larriser ,så jeg mener jeg kan utale meg om dette.Men så er det ikke alltid toppfart som er allt
Svaret får vi når det stilles like lange maskiner med samme kamhøyde, mattestart og tidtakningsutstyr med fotoceller! Det var bare en 800 A-C der da, og det var en HCR... Selv om det var snøstart virket det som om det etterhvert ble fordel med kort(305/307) og 44 kammer.. Det var to X-RS i finalen med 44.... En må også huske at variatorer betyr MYE i drag på stock maskiner! Når "gutta i brasjen" har justert seg inn for drag får v se hva som går best vil jeg tro..! Blir for mange usikkerhets faktorer på et slikt drag som dette da forholdene blir så ulike fra heat til heat! Men det var jo veldig morro med ski-doo dominans uansett da!
Første Polaris eg har nå i år så har ikkje erfaring med tidligere modeller, men syns Polarisen i år har bedre gass respons og kommer kjappere en ivertfall 800 etec, men den mangler det gjevne og lange draget til etecen så detter nok bak i et drag tenker eg, og eg har prøvd begge ja.
Venter med og se korleis det går på dei to draga som skal vere her i nærheten i år før eg utaler meg fullstendig.
Kan ta ett eksempel, i 2007 kom Dragon 700. INGEN tok den da. I 600 klassen så regjerte iq 600 rr, til ac sin nye 600 kom før ett eller 2 år sia. Se på xcr 800 f.eks..
Kan ta ett eksempel, i 2007 kom Dragon 700. INGEN tok den da. I 600 klassen så regjerte iq 600 rr, til ac sin nye 600 kom før ett eller 2 år sia. Se på xcr 800 f.eks..
Viktig å få med hær at 3 av de 4 første var korte scootre. Ang. meg selv, så fikk jeg ikke katta til å gå rent første 15-20m i kvalen, så jeg måtte kjøre 7drag(en tyvstart) på rappen for å klatre fra 11 til 5plass. Faktisk arrogant nok til å påstå at jeg skulle klart 1-2 plasseringer bedre om jeg hadde hatt med hjelpere til renblåsing av katta i kvalikken også, men det får jeg ta på min egen kappe...
Ellers tror jeg vi skal vente med å fastslå effektforskjellene til vi får bremsinger hær hjemme.... men ang differanse til Assult/Rush, så var det snarere 2-3 scooter lengder, enn 20-30cm..... Når det er sagt, så var 2011mod merkbart kjappere enn 08-10 Assult som også var med, så de er nok på riktig vei.
du glømte å ta med F7 til artic. va ikke bare å tukte den i drag. F7 va med i gjeste klassen i BLS 2009, der den var sammenlagt beste scooter av samtlige.Det sier jo litt da F7 er en "gammel" scooter
Blir jo litt feil å sammenligne en rush mot f.eks en som din? Blir mer rett å ta en f8 å ta ei stripa mot rushen Men som sagt så sesongen såvidt starta..