Raskeste 2011 800ccm scooter

btt

Medlem
28 Feb 2009
286
30
andebu
hei noen som har fått testet 800 2 takt motorene mot hverandere??
tenker
ski doo 800 e-tec
polaris ruch 800
artic cat f8
lynx 800 e-tec

bør jo være samme beltelenge da... og kam høyde ca...
 
Var i Hauka på lørdag å kjørte drag. Ca halvparten av de 20stk i 800 var e-tec. Derriblant et par summit. Var også pro rmk/Assult av 2011mod der. Polarisene hadde ikke sjangs mot E-tec og HCR`n min. Ikke en gang Rushen var i nærheten. Av Summit og HCR er det bortimot dødt løp. Så liten margin den ene eller andre veien, at man må nok ha flere reper med samme pilot og fotoselletidtakning for å kåre en vinner.

Siden det er korte du spørr om, så gikk x-rs`ene dessidert best av de korte dær, men jeg så ingen M8 på start. Var flere 800 Rush dær, å de ble regelrett parkert av e-tecene.
 
Det ble E-tec på de 4 første plassene, deretter kom A-C HCR på 5plass og en Assault orange madness på 6. Beste Rush var ikke blant de 10 så vidt jeg husker i farten..! På drag er det vel å være "parkert" når man er 10-30m bak på 201m.....
 
på 201 drag?Tid?

Tidene ble så som så i og med at det var flagg og stoppeklokke.. Men jeg hadde 3 beste sammenlagt over to drag i 800std, 7,28 og 7,22. Tror beste heat tid i 800std var 7,08. Det var "snøstart" da, og det gjorde nok at 44 kammer kansje var hakket bedre enn 34 kammer som på Rush f.ex.
 
Så at Polaris sin 800 motor holder følge med konkurentenes 800 motorer tross mindre HK stemmer ikke helt da...? :rolleyes: :wallbash:
 
Tidene ble så som så i og med at det var flagg og stoppeklokke.. Men jeg hadde 3 beste sammenlagt over to drag i 800std, 7,28 og 7,22. Tror beste heat tid i 800std var 7,08. Det var "snøstart" da, og det gjorde nok at 44 kammer kansje var hakket bedre enn 34 kammer som på Rush f.ex.

okei:) aha, ja har merka at 34mm ikke e brukbart, har d på min å! tar mæ overraskanes bra fram i pudder å bakka, men d sku vært mer!! ligg i fart å akse så går d veeldi bra men syns ikke d va nå særli stilleståanes for å si d sånn
 
Holder nok ikkje heilt følge nei, men ligger overaskende nærme med tanke på at det har 15hk mindre en Arctic Cat, og 10hk mindre en Ski Doo.

Og da lurer egentlig eg på hvorfor AC ikkje ligger på toppen da?
 
Holder nok ikkje heilt følge nei, men ligger overaskende nærme med tanke på at det har 15hk mindre en Arctic Cat, og 10hk mindre en Ski Doo.

Og da lurer egentlig eg på hvorfor AC ikkje ligger på toppen da?

De gjør det...
Vinner det meste av drag og gressdrag over dammen.
 
Holder nok ikkje heilt følge nei, men ligger overaskende nærme med tanke på at det har 15hk mindre en Arctic Cat, og 10hk mindre en Ski Doo.

Og da lurer egentlig eg på hvorfor AC ikkje ligger på toppen da?

Har igjenn å se en org polaris som er raskest, jeg har sikkert hatt 10 nye larriser ,så jeg mener jeg kan utale meg om dette.Men så er det ikke alltid toppfart som er allt
 
Har igjenn å se en org polaris som er raskest, jeg har sikkert hatt 10 nye larriser ,så jeg mener jeg kan utale meg om dette.Men så er det ikke alltid toppfart som er allt

Kan ta ett eksempel, i 2007 kom Dragon 700. INGEN tok den da. I 600 klassen så regjerte iq 600 rr, til ac sin nye 600 kom før ett eller 2 år sia. Se på xcr 800 f.eks..
 
Første Polaris eg har nå i år så har ikkje erfaring med tidligere modeller, men syns Polarisen i år har bedre gass respons og kommer kjappere en ivertfall 800 etec, men den mangler det gjevne og lange draget til etecen så detter nok bak i et drag tenker eg, og eg har prøvd begge ja.

Venter med og se korleis det går på dei to draga som skal vere her i nærheten i år før eg utaler meg fullstendig.
 
Men man får se lenger ut i sesongen kordan de nye polarisan går mot ski doo, ac osv. Ska ihvertfall teste mot en Crossfire 800 LE 2010 når æ kommer hjem, muligens en Cr1000 å:) Alt kommer ann på sjåførn..
 
Svaret får vi når det stilles like lange maskiner med samme kamhøyde, mattestart og tidtakningsutstyr med fotoceller! Det var bare en 800 A-C der da, og det var en HCR... Selv om det var snøstart virket det som om det etterhvert ble fordel med kort(305/307) og 44 kammer.. Det var to X-RS i finalen med 44.... En må også huske at variatorer betyr MYE i drag på stock maskiner! Når "gutta i bransjen" har justert seg inn for drag får vi se hva som går best vil jeg tro..! Blir for mange usikkerhets faktorer på et slikt drag som dette da forholdene blir så ulike fra heat til heat! Men det var jo veldig morro med ski-doo dominans uansett da! :D
 
Svaret får vi når det stilles like lange maskiner med samme kamhøyde, mattestart og tidtakningsutstyr med fotoceller! Det var bare en 800 A-C der da, og det var en HCR... Selv om det var snøstart virket det som om det etterhvert ble fordel med kort(305/307) og 44 kammer.. Det var to X-RS i finalen med 44.... En må også huske at variatorer betyr MYE i drag på stock maskiner! Når "gutta i brasjen" har justert seg inn for drag får v se hva som går best vil jeg tro..! Blir for mange usikkerhets faktorer på et slikt drag som dette da forholdene blir så ulike fra heat til heat! Men det var jo veldig morro med ski-doo dominans uansett da! :D


Sant d:)
 
Alltid morro med sitt eget merke på topp ;)

Blir fotocelle tidtakning og mattestart her, så blir litt mer like forhold.
 
Lurer på om det var på HayDays nå sist dem kjørte 5.43@97.9mph med en "stock" AC800. Gress/gjørme/grus what ever. Var vist en veldig bra tid.
 
Første Polaris eg har nå i år så har ikkje erfaring med tidligere modeller, men syns Polarisen i år har bedre gass respons og kommer kjappere en ivertfall 800 etec, men den mangler det gjevne og lange draget til etecen så detter nok bak i et drag tenker eg, og eg har prøvd begge ja.

Venter med og se korleis det går på dei to draga som skal vere her i nærheten i år før eg utaler meg fullstendig.

Jeg har litt trua på en singelpipe til E-tec..! Responsen ble jo bedre med BMP powder muffleren også.. Jeg er fremdeles usikker på denne E-tec map'en, men har en følelse av kvikkere og bedre gassrespons nå i det siste! Skal i vertfall etter vanlig matte være godt ferdig med 120l... :)
 
Viktig å få med hær at 3 av de 4 første var korte scootre. Ang. meg selv, så fikk jeg ikke katta til å gå rent første 15-20m i kvalen, så jeg måtte kjøre 7drag(en tyvstart) på rappen for å klatre fra 11 til 5plass. Faktisk arrogant nok til å påstå at jeg skulle klart 1-2 plasseringer bedre om jeg hadde hatt med hjelpere til renblåsing av katta i kvalikken også, men det får jeg ta på min egen kappe...

Ellers tror jeg vi skal vente med å fastslå effektforskjellene til vi får bremsinger hær hjemme.... men ang differanse til Assult/Rush, så var det snarere 2-3 scooter lengder, enn 20-30cm..... Når det er sagt, så var 2011mod merkbart kjappere enn 08-10 Assult som også var med, så de er nok på riktig vei.
 
Kan ta ett eksempel, i 2007 kom Dragon 700. INGEN tok den da. I 600 klassen så regjerte iq 600 rr, til ac sin nye 600 kom før ett eller 2 år sia. Se på xcr 800 f.eks..

du glømte å ta med F7 til artic. va ikke bare å tukte den i drag. F7 va med i gjeste klassen i BLS 2009, der den var sammenlagt beste scooter av samtlige.Det sier jo litt da F7 er en "gammel" scooter:)
 
Kan ta ett eksempel, i 2007 kom Dragon 700. INGEN tok den da. I 600 klassen så regjerte iq 600 rr, til ac sin nye 600 kom før ett eller 2 år sia. Se på xcr 800 f.eks..

Ikke? Jeg har en håndfull 700 Dragon på samvittigheten og en haug med 600RR og 600IQ. Kjørt 6 drag med std Nytro og ALDRIG slått av en Polaris! Foresten har jeg hatt ny 700 Dragon selv også.... Disse bremser foresten +/- 130hk org.
 
Viktig å få med hær at 3 av de 4 første var korte scootre. Ang. meg selv, så fikk jeg ikke katta til å gå rent første 15-20m i kvalen, så jeg måtte kjøre 7drag(en tyvstart) på rappen for å klatre fra 11 til 5plass. Faktisk arrogant nok til å påstå at jeg skulle klart 1-2 plasseringer bedre om jeg hadde hatt med hjelpere til renblåsing av katta i kvalikken også, men det får jeg ta på min egen kappe...

Ellers tror jeg vi skal vente med å fastslå effektforskjellene til vi får bremsinger hær hjemme.... men ang differanse til Assult/Rush, så var det snarere 2-3 scooter lengder, enn 20-30cm..... Når det er sagt, så var 2011mod merkbart kjappere enn 08-10 Assult som også var med, så de er nok på riktig vei.


Blir jo litt feil å sammenligne en rush mot f.eks en som din? Blir mer rett å ta en f8 å ta ei stripa mot rushen;) Men som sagt så sesongen såvidt starta..:p
 
du glømte å ta med F7 til artic. va ikke bare å tukte den i drag. F7 va med i gjeste klassen i BLS 2009, der den var sammenlagt beste scooter av samtlige.Det sier jo litt da F7 er en "gammel" scooter:)

Var faktisk med en F7 og en CF7. Disse gikk dårlig, men jeg har sett F7 med orntlig fres i, så jeg misstenker slitene maskiner og/eller variatorer på sykkeltur....
Er vel fremmdeles SRX700 som har norgesrekorden i 700 om jeg ikke tar feil. 6,9 et eller annet..?
 
Blir jo litt feil å sammenligne en rush mot f.eks en som din? Blir mer rett å ta en f8 å ta ei stripa mot rushen;) Men som sagt så sesongen såvidt starta..:p

Joa, men 2011 Assult orange madnes (eller hva de nå heter) burde vel være reelt nok?!
Btw gjør det jo d hele enda værre for rush at den var helt akterutseilt da, iom at de korte mxz`ène gjorde storeslem.....

Ang F8, så er jeg faktisk ikke så sikker på at den box-stock går så veldig mye bedre 201 enn hva M8 gjør. Den har jo et stort vekt handicap vs M8. HCR`n hadde foresten overaskende høy sluttfart også, på +/- 140km/t, noe som eksempelvis er ca 10km/t høyere enn på Nytroen jeg kjører.