Hei,
Vurderer om jeg skal skifte stempler og ringer på samboeren min sin 2017 Freeride 800. Den har gått over 8000km uten et feilslag, holder 7900rpm perfekt uten å røre primæren men så er det den fryktede ringsnurren som kan komme som lyn fra klar himmel. Fått pris på 8150 for nye stempler og ringer, pakninger osv. Litt over 13000 hvis forhandler gjør jobben.
Dette vurderer opp mot å bytte den inn med en Expedition Extreme 850 og at samboeren min kjører min X-terrain 850 RE men jeg er vel redd for at hun ikke kommer til å like den. Freeriden er mye enklere å kjøre og ikke så giftig som Lynx'en.
Vanskelig det her. Har vel skjønt at disse motorene fint kan gå 10000km+ uten å røres men føler at man nærmer seg gambling. Smeller motoren blir det veldig mye mer omfattende og sesongen kan fort ryke hvis det skjer litt ute i sesongen.
Vurderer om jeg skal skifte stempler og ringer på samboeren min sin 2017 Freeride 800. Den har gått over 8000km uten et feilslag, holder 7900rpm perfekt uten å røre primæren men så er det den fryktede ringsnurren som kan komme som lyn fra klar himmel. Fått pris på 8150 for nye stempler og ringer, pakninger osv. Litt over 13000 hvis forhandler gjør jobben.
Dette vurderer opp mot å bytte den inn med en Expedition Extreme 850 og at samboeren min kjører min X-terrain 850 RE men jeg er vel redd for at hun ikke kommer til å like den. Freeriden er mye enklere å kjøre og ikke så giftig som Lynx'en.
Vanskelig det her. Har vel skjønt at disse motorene fint kan gå 10000km+ uten å røres men føler at man nærmer seg gambling. Smeller motoren blir det veldig mye mer omfattende og sesongen kan fort ryke hvis det skjer litt ute i sesongen.