Jeg har søkt litt, men fant ikke noen eksisterende tråder som helt svarer på spørsmålet.
Guttungen, og litt jeg, skal kjøpe scooter. Vi er helt blanke på det tekniske selv om jeg har kjørt en del selv, men etter litt fram og tilbake har vi landet på en Freeride 850. Så litt på Summit, men så vidte jeg forstår er Freeride mer solid og har bedre dempere. Vi ser også på de første 850'ene for å holde oss sånn nogen lunde greit innenfor på pris.
Bruksmønster er lek i dyp snø på jordene her vi bor og andre steder. Det blir terreng, hopping, men ikke utpreget hillclimb. Løypekjøring kommer lang bak på prioriteringslista, men vi vil gjerne kunne trekke kidsa på rattkjelke.
Men, så oppdager jeg nå at Lynx ligner veldig. Har lest litt om, og sett litt på videoer, men finner ikke noen direkte sammenligninger med Freeride foruten at folk kjører på samme video, men ser noen som snakker om Boondocker som beskriver den som en litt stivere Ski-doo, hva nå enn det betyr i praksis.
Så, kan noen som har kjennskap til begge si noe om Lynx'en, hvilken modell er nærmest Freeriden i bruksområde, DS/RE eller noe annet, og hva er bedre, mindre bra? Anbefalinger, advarsler? Ser at DS har dempere som minner om Summit, men RE ligner med på Freeride, men RE har bredere forstilling som vi helst ikke vil ha. Og så er det T-motion... Om vi da ser på DS og Freeride, hvor stor forskjell er det på dempere, og hvor viktig eller lite viktig er T-Motion? Jeg vet hva det er, men ikke hva det betyr i praksis når man kjører.
Det er ikke nødvendig å snakke om andre merker, vanskelig å forvirrende nok som det er, og han har bestemt seg for å ha noe de andre ikke har, det er allerede to Polaris i gjengen, og det var enten det eller Ski-Doo/Freeride.
Guttungen, og litt jeg, skal kjøpe scooter. Vi er helt blanke på det tekniske selv om jeg har kjørt en del selv, men etter litt fram og tilbake har vi landet på en Freeride 850. Så litt på Summit, men så vidte jeg forstår er Freeride mer solid og har bedre dempere. Vi ser også på de første 850'ene for å holde oss sånn nogen lunde greit innenfor på pris.
Bruksmønster er lek i dyp snø på jordene her vi bor og andre steder. Det blir terreng, hopping, men ikke utpreget hillclimb. Løypekjøring kommer lang bak på prioriteringslista, men vi vil gjerne kunne trekke kidsa på rattkjelke.
Men, så oppdager jeg nå at Lynx ligner veldig. Har lest litt om, og sett litt på videoer, men finner ikke noen direkte sammenligninger med Freeride foruten at folk kjører på samme video, men ser noen som snakker om Boondocker som beskriver den som en litt stivere Ski-doo, hva nå enn det betyr i praksis.
Så, kan noen som har kjennskap til begge si noe om Lynx'en, hvilken modell er nærmest Freeriden i bruksområde, DS/RE eller noe annet, og hva er bedre, mindre bra? Anbefalinger, advarsler? Ser at DS har dempere som minner om Summit, men RE ligner med på Freeride, men RE har bredere forstilling som vi helst ikke vil ha. Og så er det T-motion... Om vi da ser på DS og Freeride, hvor stor forskjell er det på dempere, og hvor viktig eller lite viktig er T-Motion? Jeg vet hva det er, men ikke hva det betyr i praksis når man kjører.
Det er ikke nødvendig å snakke om andre merker, vanskelig å forvirrende nok som det er, og han har bestemt seg for å ha noe de andre ikke har, det er allerede to Polaris i gjengen, og det var enten det eller Ski-Doo/Freeride.
Sist redigert: