SKI-DOO Summit 600 E-Tec kutter ved fullt gasspådrag.

Sylterud

Medlem
2 Feb 2013
10
0
Norge
Når jeg gir full gass så kutter den, går opp til 8500 rpm, så kutter den og fortsetter som normalt. Har prøvd å stille på sekundærvariatoren, den sto på 1, stilte den til 3 uten noen endringer på kuttingen.

Noen som har vært borti samme problem? 09 modell
 
Sist redigert:
For mye turtall .. Må stille klikkeran på primær variatoren
 
Hvis den drar opp til 8500 med klikkerene på 1 så er det noe riv ruskende galt med variator(ene) Enten er det defekte deler, behøver en grundig rengjøring eller så har noen byttet innmat, evt alt på en gang. Last ned det her dokumentet: http://www.stbonimotorsports.com/2009skidoo.htm
Der ligger alle opplysninger du behøver: pin type, delenummer på ramper, helix samt fargekoder på fjær. Sammenlign med det som er montert.
 
Skrudde opp primæren i dag for å se, men alt var ok der. Satt klikkerne tilbake på 1 og nå kutter den ikke like mye, men får fortsatt litt høyt turtall. Rund 8300 nå.
 
Denne skal ikke gå høyere enn max 8100rpm så du må komme deg dit ned. Vet du forresten om det er byttet til det store bensinfilteret i tanken da disse har hatt endel problemer med det lille???
 
...Og du har sjekket at reima ikke er for slitt/smal? Minimumsmål står i instruksjonboka. Ellers bør du åpne sekundær å ta en titt der og. Hvis du søker etter ski doo qrs på youtube så ser du hvordan du skal ta løs og åpne den.
 
...Og du har sjekket at reima ikke er for slitt/smal? Minimumsmål står i instruksjonboka. Ellers bør du åpne sekundær å ta en titt der og. Hvis du søker etter ski doo qrs på youtube så ser du hvordan du skal ta løs og åpne den.
Reima er som ny, og ikke for smal.
Skal se. Fikk høre at det kanskje skyldes kondens, så skal kjøpe kondensfjerner og teste før jeg utfører noe større operasjoner. Den står ute og temperaturen har variert mye i det siste.
 
Reima er som ny, og ikke for smal.
Skal se. Fikk høre at det kanskje skyldes kondens, så skal kjøpe kondensfjerner og teste før jeg utfører noe større operasjoner. Den står ute og temperaturen har variert mye i det siste.
Overrus pga kondens??
 
Nå har jeg funnet feilen, det ligger inne en servicekampanje på sea level.
Dette skulle vært gjort for lenge siden, så dårlig av tidligere eier/forhandler at de ikke har visst om dette, de fant det ut når jeg sendte inn chassis nummer for å få sjekket om det var byttet bensinfilter.