Jeg har lagt merke til at vi ikke har en slik tråd, så det er vel naturlig å lage en for å samle info om de.
Dette er nokså nye maskiner enda, så erfaringsdeling og informasjon/tips bør jo deles!
Jeg kan starte med en viktig informasjon som jeg ikke har sett nevnt i dette forumet enda:
Det er en garanti aksjon pågang fra BRP. XM har en bensinkobling ifra pumpen i tanken, som er veldig nær bakkant av oljetanken. Denne tilkoblingen har knekt på noen maskiner, med tilhørende bensinlekkasje, og noen har faktisk også brent ned pga dette. Tilbakekallingen har begynt i USA nå nettopp, men ikke kommet hit til norden enda.
Noen forhandlere med mere info for oss i norden?
Ellers ser vi noen tilfeller at at nedre triangel i t-motion saksa har gått på noen scootere. Mange snakker om mangelfull smøring (er smørenippel på denne), men det kan like gjerne være produksjonsfeil. Det er en sveis som ryker, og jeg med flere ser vel på muligheten for å forsterke dette triangelet da det ser veldig enkelt ut.
Noen få har røket etter 10-15 mil, andre har 3-400mil på sin med hard hopping osv, uten problemer. Så produksjonsfeil i sveis er nok sannsynlig på noen eksemplar.
Ut over dette har jeg nesten utelukkende bare sett skryt av XM!
Jeg er også veldig fornøyd med min de få (10) timene jeg har fått kjørt sålangt. Måtte det komme mere snø i midt norge, asap.
Kan forøvrig ikke lovprise hurtigkoblingen til stabstag (ekstrautstyr til 800kr) nok! XM fungerer knallbra i løype med stabstag montert, og blir en totalt forandret scooter i løssnøen om en kobler det av! 800kr well spendt!
Del info og erfaringer, også forbedringsforslag, understell setup osv!
Dette er nokså nye maskiner enda, så erfaringsdeling og informasjon/tips bør jo deles!
Jeg kan starte med en viktig informasjon som jeg ikke har sett nevnt i dette forumet enda:
Det er en garanti aksjon pågang fra BRP. XM har en bensinkobling ifra pumpen i tanken, som er veldig nær bakkant av oljetanken. Denne tilkoblingen har knekt på noen maskiner, med tilhørende bensinlekkasje, og noen har faktisk også brent ned pga dette. Tilbakekallingen har begynt i USA nå nettopp, men ikke kommet hit til norden enda.
Noen forhandlere med mere info for oss i norden?
Ellers ser vi noen tilfeller at at nedre triangel i t-motion saksa har gått på noen scootere. Mange snakker om mangelfull smøring (er smørenippel på denne), men det kan like gjerne være produksjonsfeil. Det er en sveis som ryker, og jeg med flere ser vel på muligheten for å forsterke dette triangelet da det ser veldig enkelt ut.
Noen få har røket etter 10-15 mil, andre har 3-400mil på sin med hard hopping osv, uten problemer. Så produksjonsfeil i sveis er nok sannsynlig på noen eksemplar.
Ut over dette har jeg nesten utelukkende bare sett skryt av XM!
Jeg er også veldig fornøyd med min de få (10) timene jeg har fått kjørt sålangt. Måtte det komme mere snø i midt norge, asap.
Kan forøvrig ikke lovprise hurtigkoblingen til stabstag (ekstrautstyr til 800kr) nok! XM fungerer knallbra i løype med stabstag montert, og blir en totalt forandret scooter i løssnøen om en kobler det av! 800kr well spendt!
Del info og erfaringer, også forbedringsforslag, understell setup osv!