Hei folkens, da tenkte jeg at det kunne vært interesangt å vise fram den nye invisteringa mi
Dette blir en Show and Shine tråd og egentlig ikke noen prosjekt tård da jeg kun gjør små endringer istede for å gå helt amokk nå i starten.
Jeg kjøpte en 2011 mod Nytro xtx av en kompis, han hadde montert 51mm fingertrack belte med nonslip hjul. slik at den skulle røske skikkeli tak i løypa
Nå har den gått 1600 km og fungere meget bra, men jeg har enda ikke fått testet den noe serlig da jeg kjøpte den ETTER påska...
Jeg er veldig opptatt at ting skal fungere å se bra ut. og da måtte man prøve å få tatt en skikkeli garanti service, samt at jeg mener at noen foringer i understellet ikke skal knekke etter kun løypekjøring osv.
Etter at jeg klarte å svi hakk i reima mi no rett før sesong avslutt, så dro jeg til Kilpis for å kjøre inn Ny reim da den gamle som hadde gått 1500km slurte veldig masse. men det hjalp lite å skifte reim da reima slurte veldig, og dette ga seg ikke, går fint å kjøre sakte 50km/t men slurer medengang man rører gassen... Har fått høre at nytroen har lange bolter på motorfestene og kan i praksis vri seg under endel kjøring og dette skal føre til at den slurer og spiser reimer. men jeg er ikke sikker på at dette stemmer. Jeg kan også nevne at den har gått mye med slede bakpå og at den tar løs på 4500-4600 RPM... kontra en MTX som tar løs på 3500.
Jeg vil også se nermere på problemet med at nytroen flater ut bake når man kjører med den. man må liksom gå bak å løfte hekken opp slik at demperen går helt ut igjen..
Så nå skal jeg lage en ønske liste:
-MCX240 kit
-Skinz 39" Concept forstilling.
-FOX Float Evol.
-OFT Relocator.
-OFT Racing's Moto-R Kill w/ Jacobson Roll-over Valve.
-2" Styre forhøyer.
-Fjerne stabstag.
-Turbo variatorkit.
-Skinz Running Boards.
-Skinz Seat kit tilpasset MCX.
-Skinz Mountain stropp.
-MTN Tamber 144" understell.
-37 Liters Bensintank.
-Ny utveksling i gearkasse.
-Lysbryter.
-Hvite SLP PowderPro.
-Custom eksos.
-Custom snorkel.
-Custom tunnel (clean look).
-Turbotrykks måler.
-Custom baklykt plassering.
Her er litt bilder ifra i vinter:
På kilpis, litt kram snø men nytroen funket fint.
Pølsetur med mening
Dette blir en Show and Shine tråd og egentlig ikke noen prosjekt tård da jeg kun gjør små endringer istede for å gå helt amokk nå i starten.
Jeg kjøpte en 2011 mod Nytro xtx av en kompis, han hadde montert 51mm fingertrack belte med nonslip hjul. slik at den skulle røske skikkeli tak i løypa
Nå har den gått 1600 km og fungere meget bra, men jeg har enda ikke fått testet den noe serlig da jeg kjøpte den ETTER påska...
Jeg er veldig opptatt at ting skal fungere å se bra ut. og da måtte man prøve å få tatt en skikkeli garanti service, samt at jeg mener at noen foringer i understellet ikke skal knekke etter kun løypekjøring osv.
Etter at jeg klarte å svi hakk i reima mi no rett før sesong avslutt, så dro jeg til Kilpis for å kjøre inn Ny reim da den gamle som hadde gått 1500km slurte veldig masse. men det hjalp lite å skifte reim da reima slurte veldig, og dette ga seg ikke, går fint å kjøre sakte 50km/t men slurer medengang man rører gassen... Har fått høre at nytroen har lange bolter på motorfestene og kan i praksis vri seg under endel kjøring og dette skal føre til at den slurer og spiser reimer. men jeg er ikke sikker på at dette stemmer. Jeg kan også nevne at den har gått mye med slede bakpå og at den tar løs på 4500-4600 RPM... kontra en MTX som tar løs på 3500.
Jeg vil også se nermere på problemet med at nytroen flater ut bake når man kjører med den. man må liksom gå bak å løfte hekken opp slik at demperen går helt ut igjen..
Så nå skal jeg lage en ønske liste:
-MCX240 kit
-Skinz 39" Concept forstilling.
-FOX Float Evol.
-OFT Relocator.
-OFT Racing's Moto-R Kill w/ Jacobson Roll-over Valve.
-2" Styre forhøyer.
-Fjerne stabstag.
-Turbo variatorkit.
-Skinz Running Boards.
-Skinz Seat kit tilpasset MCX.
-Skinz Mountain stropp.
-MTN Tamber 144" understell.
-37 Liters Bensintank.
-Ny utveksling i gearkasse.
-Lysbryter.
-Hvite SLP PowderPro.
-Custom eksos.
-Custom snorkel.
-Custom tunnel (clean look).
-Turbotrykks måler.
-Custom baklykt plassering.
Her er litt bilder ifra i vinter:
På kilpis, litt kram snø men nytroen funket fint.
Pølsetur med mening