POLARIS Karlstrøm's Rmk Edge 700

Blokka er kommen, så er bare resten igjen :cool:


DSC_0034.JPG
 
Ble som dag og natt med nytt belte<3 Angrer ikke et sekund at jeg satt det på :) Har i tillegg kappet noen mm av beltet så det er litt stivere, så det tar ganske godt tak på hard snø også :)

Nei har ikke hørt om noen som har kjørt med et slikt belte på edge.
 
Ja med 3"pitch og 7t drivhjul gikk det akkurat klar av tunnelen og framkjøleren.
Har fjernet framkjøleren og skal senke kjedekassen ca 2cm for enda mere plass :)
 
kommer en aldri så liten update på rmk'en etter hvert, på ting som ble kjørt sund ifjor. Har alt av deler liggende klar men må bare finne et ledig øyeblikk mellom all jobbingen så jeg får montert :)

Og hva gjelder wc1200 motoren så kommer det egen prosjekttråd på den.
Har omtrent alt til motoren nå, men må bare få bygget veiven og ny nikasil på sylindrene :thumb:
Går massevis av:penger:på en slik motor gitt :p
 
Noen som har en c3 syncrodrive reim med nr. 8mgt-800-36 til overs?
Lagret i girkassen røyk, så tok reimen :(
 
Og hva gjelder wc1200 motoren så kommer det egen prosjekttråd på den.
Har omtrent alt til motoren nå, men må bare få bygget veiven og ny nikasil på sylindrene :thumb:
Går massevis av:penger:på en slik motor gitt :p

hvem som bygger veiva? og hva slags tenning blir det?

går nok litt $$$$ på et sånt prosjekt ja...
 
hvem som bygger veiva? og hva slags tenning blir det?

går nok litt $$$$ på et sånt prosjekt ja...
Skal høre med Svein-børre i rossfjorden om han tar jobben.
Blir indy 650 tenning i første omgang hvertfall, så får man se etterhvert om man bytter den ut :)
Bare motoren kommer på halvpris av en ny scooter :eek:
 
:eek:

Og så kommer gjevnlig vedlikehold, stempelbytte osv. Regner med en slik motor neppe er en pull and run motor som varer lenge?
 
Ettersom jeg har lest og forstått er denne minst like skuddsikker som 800ves motoren :)

med 3 sylindre istedetfor 2 så blir det jo 120 graders tenning istedetfor 180. burde jo resultere i mindre/jevnere vibrasjoner skulle man tro

Er jo noen IQR 1200 borti USA, men ikke sett noen Pro chassis 1200 enda...? (men det meste er jo mulig bare viljen er tilstede)
 
med 3 sylindre istedetfor 2 så blir det jo 120 graders tenning istedetfor 180. burde jo resultere i mindre/jevnere vibrasjoner skulle man tro

Er jo noen IQR 1200 borti USA, men ikke sett noen Pro chassis 1200 enda...? (men det meste er jo mulig bare viljen er tilstede)
Jepp, Det jeg også tenkte :)

Har sett en trippel 1350 pro rmk på snowest. Var ikke mer plass enn det måtte være :p
Men er ikke viljen det skal stå på :p

Drømmen er en pro rmk 1200 med tørrvekt rundt 200kg :D
 
  • Liker
Reaksjoner: larris340 og Bergh3im