ARCTIC CAT My toy, 08 M8 BD Turbo

Kanon bra dette :) Lurer på dette oppsettet på M1000, hva tallene hadde blitt da :eek:

Jeg lurer på noen ting. Hva skjer når det "lyser i deto" (detonering?) som det blir skrevet om her?
Og hva er WOT kjøring?
Hei.
Ved detonasjon/ tenningsbank: code 21 så drar den tenninga av 3 grader, code 23 så går den i nødmodus pga for mye detonasjon.
WOT= Wide open trottle.. full gass
 
Ja, må vel kunne si meg fornøyd med resultatet...:) stor takk til Turbokarlsen og Glenn som bremset, samt RMS som var med som profesjonell "boondocker" trykker..:)
Skal skal se om eg får ut grafene her ettervært...
Nå blir det bestilling av nytt belte, for å få effekten ned i bakken...:)

Til dere som tror dette er en aprilspøk og ikke har tilltro til tallene som ble bremset, bygg selv og se om dere klare noe tilsvarende!

Dynograf:
Dyno310311.jpg
 
Bremset selv en garagebyggd gammel Polaris 800ves med 98pumpbensin byggd av en unggutt, 0,5bar, ga ca 190hk, det er opp 50hk med 0,5bar, hva vil den gi neste gang på 1bar å annen bensin?:eek:
Alt var std bortsett fra en bilturbo, gikk klokkerent.
 
Gratulere med et veldig bra resultat, må si at jeg faller mer å mer for AC. Mye skryt til deg og rms for åpenhet om dette prosjektet. :thumb:
Hvor mye trur du du har brukt på prosjektet bare i deler?? Er jo veldig interessant om du får det til å holde til fjellbruk!! Hadde jo vært rått om det rullet 2000-3000km før større overhalinger.
 
Hallyasen..Lenge sia eg har hørt fra deg. Hvordan fungerer dine turbogreier?

Skal ikkje klag. Skal dynokjør hos turbokarlsen tel våren. Har montert ny pipe, øka 300 rpm på 13 psi, så æ måtte last på mere vekt.
Monterte ny større turbo og sænka trøkke tel 11psi, å fikk samme turtall.
Har lasta på og øka trøkke te 13psi igjæn. E jævli spent på dyno kjøring, håpa på 230-240.
 
Skal ikkje klag. Skal dynokjør hos turbokarlsen tel våren. Har montert ny pipe, øka 300 rpm på 13 psi, så æ måtte last på mere vekt.
Monterte ny større turbo og sænka trøkke tel 11psi, å fikk samme turtall.
Har lasta på og øka trøkke te 13psi igjæn. E jævli spent på dyno kjøring, håpa på 230-240.

Korsn turbo?
Mye vill ha mer, så kanskje det blir en 2871 til neste sesong...:)
 
Lite fremgang her, scooteren starter og går...:) Venter på Challenger extreme belte fra USA, men snøen går vel før man får dette på plass...
Så da får man bare bruke sommeren til å oppgradere videre, mulig store ting pågang...
Time will show som det en gang heter...:)

Videre har jeg vurdert å fjerne endel info i tråden, da folk kun er ute etter å "male" sin egen kake og ikke bidra med noe info som er til hjelp for andre på forumet. Dette ser dessverre ut til å bli en trend på dette forumet....:(
 
Utrulig rått prosjekt.

Skulle gjerne ha gjort noe lignende med min, desverre strekker nok ikke kunnskapen til.
 
Har lest igjennom alle innlegga i tråden, veldig bra tråd og en fantastisk skuter du har. Blir spennende og komme inn i 2 takt turbo verden, så må dra til meg all den lære eg kan. :)

Rett og slett takk for en bra tråd.
 
Er i tankebox om jeg skal selge scooteren og alt av deler jeg har :tdown: Selges da enten uten turbokit, lite kasse, fuel og reserve motor eller komplett slik jeg har kjørt med den sist sesong.
Holder på å montere CH extreme belte,BDX Lite gearkasse + CF 1000kjøler.
Følger og med 2stk 60L fat som inneholder ca.70L 100LL. Fatene er godkjente for 100LL. + en 09 motor.+ endel deler, bla. komplett A-armsett fra BDX + div. slitedeler og overskudds delene etter ombygging.

Interiserte kan kontakte med på PM eller Mail (jijohans@online.no)

No cash,no call!!!
 
Nei, hvis det blir salg blir det nok neppe noe scooter prosjekt... Er mye borte i jobb sammenheng, så tiden hjemme og pengene har tenkt å prioritere til andre ting...
 
Nei nei nei Jim! du må ikje sælle etter alt arbeie e jort, d blir ikje rætt åvenførr degsjøl! Ikje sælg e mi meining :)
 
  • Liker
Reaksjoner: rms
Nei, hvis det blir salg blir det nok neppe noe scooter prosjekt... Er mye borte i jobb sammenheng, så tiden hjemme og pengene har tenkt å prioritere til andre ting...
Tips: du bør endre linken i signaturen din ;)
 
Neida, blir nok ikje brukt... Og å kjøre med konstant frykt førr å bli tatt ,gjør at det ikje e verdt det... Skal heller holde på med andre ting...
 
Da har man fått gjordt litt mere..:) Venter på endel deler som skal på før denne er klar til salgs, ny topp og mer ventilasjon i huv bla.
Nytt CE belte montert
Diverse005-9.jpg


Ny BDX Lite kasse uten revers montert
Diverse001-15.jpg


Montert CF 1000 kjøler i tunnel
Diverse003-14.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Ranset
Litt fremgang i garasjen..:) Må få gjordt litt nå og da, blir stillstans nå iallefall 2 uker siden jeg reiser på jobb i morgen. målet er å ha den klar til i slutten av oktober.

Fjernet oljetanken,(sparer vel ~4kg i fronten med dette) og montert BDX oildelete kit, monterte i den sammenhengen grease nippel i bunndelen for smøring av vannpume aksling.
Diverse001-16.jpg


Montert ny høyre bukside og ny fanger med tilhørende ventilasjon..:)
Diverse003-15.jpg

Diverse002-16.jpg

Diverse004-13.jpg


Mer bilder nestegang jeg kommer hjem...