Prosjekttråder har ved flere anledninger hjulpet meg med problem og innspirasjon!
Dermed tenkte eg at det var på sin plass å dele litt av sine egne prosjekt etter nokon år på forum
Scooteren ble kjøpt ny i 2016, ekstrautstyr ble bukplate, liten setebag og extremefangere.
Startet med et variatorkit fra CSP med heelclickere som fungerte Ok.
Neste år ble det Jaws pipe, BMP drop brackets, railforsterkninger og Avid non slip med antistab.
Sveiste inn avstivere i saks og overføringsarmer.
Jaws pipen ble aldri suksess, trolig pga. eksostemp sensor, etter innkjøp av ny sensor sprakk pipa, gikk dermed glatt tilbake til original.
Høsten 2019 ble det kjøpt inn et brukt MTNTK turbokit.
Monteringen gikk greit, men hadde diverse utfordringer da det manglet en del komponenter.
Har heller ikkje hatt ekstra kjøler, har dermed kun kjørt med original axys kjøler. Dette har gått veldig fint med føret vi hadde i fjor.
Men, merker behov for mer kjøling på dårlig føre. Når det blir kortete kjøler må ein nok til med ekstra kjøling.
Originale MTNTK Sluttpotta hadde flere sprekker og manglet absolutt all demperwatt. Kuttet opp lyddemperen og la inn ny watt. Synes likevel det bråker litt mykje.
Har sett noen tråder om egenproduserte lyddempere for turbo, mye mulig det blir utfallet.
Første utfordring ble innlasting av map. Bullydog gt tuneren var låst til den gamle ECU'n.
Etter noen telefoner og mailer med MTNTK fikk eg tilsendt et map til mitt ECU nr.
Det løste ikkje heile problemet mitt, Bullydog tuneren var fortsatt låst til den gamle ECU'n. Ringte Bullydog og forklarte problemet. Det løste seg veldig raskt etter 150$ og en opplåsingskode.
Då lasta eg inn mappet og scooteren var klar til oppstart. Var vertfall primet nok med olje når den startet opp, for her røyk det mykje og lenge.
Kjørte med 6-7 Psi hele sesongen på 95 okt, fungerte utrolig bra.
Variatoroppsett med turbo:
Kvit/raud Iqr fjør i primær, 72 vekter.
Slutten av sesongen måtte det prøves litt mer, kjørte en liten periode på 10 psi og 98 okt. Det ga mersmak.
Fjernet og termostat for litt testing, scooteren likte ikkje å gå under 45 grader, da falt EGT mye og scooteren putret. Måtte kjøres hardt for å fungere bra.
Planer 2020/21:
- Isolere eksos/pipe med bandasje, den originale går i oppløsning med åra ser eg.
- Nye dempere
- Bli flinkere til å ta litt bilde av prosjektene?
- Lyddemping?
2020/21 har startet med 18cm innkorting av tunell og innkjøp av 36 forstilling
Bilder kommer!
Dermed tenkte eg at det var på sin plass å dele litt av sine egne prosjekt etter nokon år på forum
Scooteren ble kjøpt ny i 2016, ekstrautstyr ble bukplate, liten setebag og extremefangere.
Startet med et variatorkit fra CSP med heelclickere som fungerte Ok.
Neste år ble det Jaws pipe, BMP drop brackets, railforsterkninger og Avid non slip med antistab.
Sveiste inn avstivere i saks og overføringsarmer.
Jaws pipen ble aldri suksess, trolig pga. eksostemp sensor, etter innkjøp av ny sensor sprakk pipa, gikk dermed glatt tilbake til original.
Høsten 2019 ble det kjøpt inn et brukt MTNTK turbokit.
Monteringen gikk greit, men hadde diverse utfordringer da det manglet en del komponenter.
Har heller ikkje hatt ekstra kjøler, har dermed kun kjørt med original axys kjøler. Dette har gått veldig fint med føret vi hadde i fjor.
Men, merker behov for mer kjøling på dårlig føre. Når det blir kortete kjøler må ein nok til med ekstra kjøling.
Originale MTNTK Sluttpotta hadde flere sprekker og manglet absolutt all demperwatt. Kuttet opp lyddemperen og la inn ny watt. Synes likevel det bråker litt mykje.
Har sett noen tråder om egenproduserte lyddempere for turbo, mye mulig det blir utfallet.
Første utfordring ble innlasting av map. Bullydog gt tuneren var låst til den gamle ECU'n.
Etter noen telefoner og mailer med MTNTK fikk eg tilsendt et map til mitt ECU nr.
Det løste ikkje heile problemet mitt, Bullydog tuneren var fortsatt låst til den gamle ECU'n. Ringte Bullydog og forklarte problemet. Det løste seg veldig raskt etter 150$ og en opplåsingskode.
Då lasta eg inn mappet og scooteren var klar til oppstart. Var vertfall primet nok med olje når den startet opp, for her røyk det mykje og lenge.
Kjørte med 6-7 Psi hele sesongen på 95 okt, fungerte utrolig bra.
Variatoroppsett med turbo:
Kvit/raud Iqr fjør i primær, 72 vekter.
Slutten av sesongen måtte det prøves litt mer, kjørte en liten periode på 10 psi og 98 okt. Det ga mersmak.
Fjernet og termostat for litt testing, scooteren likte ikkje å gå under 45 grader, da falt EGT mye og scooteren putret. Måtte kjøres hardt for å fungere bra.
Planer 2020/21:
- Isolere eksos/pipe med bandasje, den originale går i oppløsning med åra ser eg.
- Nye dempere
- Bli flinkere til å ta litt bilde av prosjektene?
- Lyddemping?
2020/21 har startet med 18cm innkorting av tunell og innkjøp av 36 forstilling
Bilder kommer!
Sist redigert: