POLARIS Cbp skal bygge en sinnatagg av en 16 pro rmk 800 Axys til dyrskun...

brakes?

Medlem
26 Des 2011
1.396
286
Hei der folkens.

Vi skal prøve å bygge en sinnatagg av en scooter frem til Dyrskun til høsten.
Og i den forbindelse er vi på jakt etter ett sinna sledwrap kit complete.
Men absolutt alt jeg finner online er bare sånt kjerringlook.

Noen som vet om ett firma som lager på ordre eller har ett fullt wrapkit til HELE scootern inkl tank,hele tunnelen osv som ser sinna og kul ut;)?


Vi ser for oss steg 2 boondocker
full wrap
pulverlakka boggie og armer
hipex slidere eller hva de heter
større alu vendehjul
andre drivhjul
fox dempere
alt av det beste ustyret til polaris
rktek topp med clutchkit osv osv
++

Noen som har noen ideer og komme med? denne skal jo virkelig bli lagt merke til så alt skal være "over the top and beyond";)
 
Skal dere ha noe som skiller seg ut så må det bli sterke farger og store detaljer på dekalene. Ikke vits med ett dekalkit med mye detaljer da det er noe "alle" har nå.
 
Hør med swetown i sverige. De lager etter eget ønske.. Jeg fikk også laget etter eget ønske fra arcticfxgraphics i USA :)
 
Vi har nå bestilt ett kult kit til hele scootern:) Blir bra dette tror vi, vi skal jo ha en scooter med krutt så satser på annet utseende enn de vanlige men tuuuusen farger:p
 
Boondocker har ikke steg 3 :) Er med eller uten intercooler og så kan du da velge forskjellige turboer og litt småtterier. Ser man på pris så er det en del andre merker som er like bra, om ikke bedre ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
hvem andre erre som har snurrekit til polaris da? som ikke er no jall?
 
Hvis du skal "over the top and beyond" må du ikke glemme 3" belte, airframes, skinz conzept 37", og hvis sjefen din er i godt humør og åpner lommeboka bygger du rk tek 858 kit med boondocker turbo. ;) :p
 
  • Liker
Reaksjoner: brakes?
Skal du gå all in må du ha nextec carbon monoshock understell og bytte ut sidedekslene, huv og konsol med carbonfiberdeler fra patric custom carbon hvis de har begynt å lage til axys.
 
  • Liker
Reaksjoner: crazymm og LarsK
hvem andre erre som har snurrekit til polaris da? som ikke er no jall?

De fleste kit i dag er ikke jall, jalla kittene faset seg selv ut, mer eller mindre. Kommer litt mer ann på hva du har lyst å legge i kittet. Ett bd kit med den største turboen de har samt litt andre greier blir fort litt vell kostbart i forhold til f.eks turboper
Hvis du skal "over the top and beyond" må du ikke glemme 3" belte, airframes, skinz conzept 37", og hvis sjefen din er i godt humør og åpner lommeboka bygger du rk tek 858 kit med boondocker turbo. ;) :p

Men rktek bb på polaris har jo ikke fungert noe særlig bra her til lands, hvorfor hive turbo på det i tilegg? :)
 
Men rktek bb på polaris har jo ikke fungert noe særlig bra her til lands, hvorfor hive turbo på det i tilegg? :)

Mye, vil ha mer. :p Mange som har fått bb til å funke fint på polaris. Gjør man ting skikkelig funker det som regel mer eller mindre som det skal. Ikke mye som kan måle seg med bigbore-turbo på scooterfornten når det er snakk om 2takt. ;)
 
Hvis du skal "over the top and beyond" må du ikke glemme 3" belte, airframes, skinz conzept 37", og hvis sjefen din er i godt humør og åpner lommeboka bygger du rk tek 858 kit med boondocker turbo. ;) :p


Det blir skinz stegtrinn,tunnelforsterkere fra skinz og "holz" forstilling(har det på lager) hehe..Og belte på nye pro'n har vel høyere kammer om jeg husker selgern vår rett?!?!

Også skal det bli vent kit,vurderer tilogmed bruke ett gammalt nos kit vi har på lager om det går ann:p
 
Skal du gå all in må du ha nextec carbon monoshock understell og bytte ut sidedekslene, huv og konsol med carbonfiberdeler fra patric custom carbon hvis de har begynt å lage til axys.


Tja..blir nok ikke carbon deksel:p Polarisene veier lite nok fra før:p
Meen nye dempere vil jeg ha..
også har vi fått laget ett rimelig rått wrap kit som jeg syns er superfett^^
 
mere hk og bedre motor på alle måter den nye.
helt annen gassrespons

Husk at de gamle motorene før denne var slik at tok man 10stk motorer hadde alle forskjellige antall hk i benken! alt fra 130 til 160..

den nye skal visst ha minimum 160. Punktum
 
Prøvekjørte den nye "Scandinavian Beast", den SKSn med rosa detaljer i vår. Kjørte opp i skogen og ga klipa opp den første bakken og forventa litt mer enn gamle-motoren, men ikke veldig så mye da dette var en 155" og har kjørt gamle-motoren mest i 144" chassis. Må si det var helt sykt for en respons det var i den. Var nesten som jeg trodde det kunne være 858 et lite øyeblikk der. Har ingen problem med å tro at det kan være 15-20 hk mer i den. Axys med turbo må være sinnsykt rått å kjøre.
 
Mye, vil ha mer. :p Mange som har fått bb til å funke fint på polaris. Gjør man ting skikkelig funker det som regel mer eller mindre som det skal. Ikke mye som kan måle seg med bigbore-turbo på scooterfornten når det er snakk om 2takt. ;)

Har ærlig talt ikke hørt ett eneste godt ord om det bigbore kittet på polaris her i norge. Men ja, mye vil ha mer og det er mye fine produkter til det formålet ute på markedet :)
 
Sist redigert:
Har ærlig talt ikke hørt ett eneste godt ord om det bigbore kittet på polaris. Men ja, mye vil ha mer og det er mye fine produkter til det formålet ute på markedet :)

Hvordan gikk det med sunvang sin? Ble helt stilt etter havariet hannes, verken bilder eller info om hva som har skjedd :yikes:
 
Om du skal over, da må du ha twin turbo ;) så nevner andre van Amburg, de har også div forsterkninger som er fint på råtasser :)
 
Har tilgode å se twin på en nymotens maskin :) Men hvorfor ikke, sikkert noen som blir å gjøre det en gang :p
Nettopp derfor jeg foreslo det :) eneste jeg har sett av 2t med twin va bilde av en rev 800 :)
 
  • Liker
Reaksjoner: N.A84