POLARIS Cbp skal bygge en sinnatagg av en 16 pro rmk 800 Axys til dyrskun...

TurboAL tror eg det va, han som bygget den rotax 860 bb twin turbo 'n,å den va kjørt over 5000 miles uten havari ;) bare å få tak på twin pipe,turboen, vipec, kunnskap og motivasjon ;)
 
altså jeg skal ikke skru:p vi har mekanikere til det^^

Jeg skal bare kjøpe inn alt jeg vil ha for å lage den råe kjælka jeg;)
 
Da kan det se ut som at blir bestilt ett silber turbokit i morgen:) og litt div annet fint fra andre steder^^

Ba om tall på hvor mye hk en kan regne med...men ikke no svar enda..
lader visst 7psi..0,49bar
 
7psi e jo bære halvparten av ka enkelte med bd tial kit kjøre med, men er jo såklart mye mer holdbart med 7psi framfør 14psi da

Polaris for life
 
hmm...skal høre med de i morra.

Har bedt om hk estimat før jeg sender full bestilling! ikke vits med turbo om man ikke får 230hk+ mener da jeg
 
ja får høre med de..for betaler ikke 3500USD+mva for 0,48bar:p haha..

Da må ihvertfall kjøpe rk-tek topp og div..må nødt til å havne på 0,8-1bar
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
wiseco kit og rk-tek topp må bestilles fra HSK da skjønner jeg:) Da burde man kunne presse ut 1bar vel
 
wiseco kit og rk-tek topp må bestilles fra HSK da skjønner jeg:) Da burde man kunne presse ut 1bar vel
Ja m rktek topp og wösner stempel fra hsk, så vil du nokk klare 1bar og mere, ikke att eg e nå turbo guru men d e vist to ting som e kraftig anbefalt på 2t m turbo

Polaris for life
 
Høres vel mye ut med 14,5 psi (1bar) spesielt på en polaris hvis ikke en skal gjøre mye mer en topp og stempel innvendig i motoren.
Jeg kjører 10psi (0,689bar) på min arctic cat med kun rktek topp, i og med at ac motoren er en del mer holdbar. Kommer jo selvfølgelig ann på hvilken bensin som blir brukt også. Hvis noen andre har en annen oppfatning så kom med argument:)
Jeg er bare en som har forska litt på dette selv med hell og uhell
 
Høres vel mye ut med 14,5 psi (1bar) spesielt på en polaris hvis ikke en skal gjøre mye mer en topp og stempel innvendig i motoren.
Jeg kjører 10psi (0,689bar) på min arctic cat med kun rktek topp, i og med at ac motoren er en del mer holdbar. Kommer jo selvfølgelig ann på hvilken bensin som blir brukt også. Hvis noen andre har en annen oppfatning så kom med argument:)
Jeg er bare en som har forska litt på dette selv med hell og uhell
Vet om polariser som har kjørt m både 10,11 og 12psi uten nå større motor endringer, men seff. Ska man ladde høgt trykk begynne d og koste penga og mann må kjøre racefuel før og få hente max effekt[emoji4] [emoji6]

Polaris for life
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommy Hauge
Ser bare for meg at man må forsterke veiv og fullpakke.. Men kan i allefall anbefale boyesen race cage reed. Må bestilles etter hvilket turbotrykk man skal kjøre
 
Har hørt att det e best og kjøre m originale reeds på polaris'an, vforce og boysen hell vist ikkje, d er sikkert lurt og forsterke veiva ja

Polaris for life
 
Okey, jeg spesialbestilte mine med Carbon blad og de har fungert utmerket og merket stor forskjell
Har hørt at de anbefaler orginale på arctic cat'n og men veit ikke hvorfor
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Hvis dere får med kpa sin nye 2860 turbo, gled dere hehe..:) Kpa har noen råtasser av turboer, det er ikke uten grunn at Silber, OVS, Hm turbos og flere gikk til kpa. Boondocker bruker billige turboer, noe som de har klart å vise i uavhengig dyno i usa.
 
Dårlig å dårlig, det holder vell som mye annet. En annen ting er hva den egentlig leverer i forhold til kvalitets produkter.
Eg e ikkje nå turbo ekspert, men trur faktisk att garrett sine turboa e før tung dreven før en 2t motor, trur borg warner turboan funke bedre på 2t motora sia dem er mere lett dreven [emoji4]

Polaris for life
 
Hvorfor silber? Er ikkje CBP forhandler av Boondocker?

Det kan jeg forklare enkelt;) vi skal ha scootern klar til Dyrskun i september.
Og Boondocker kunne ikke levere før nærmere jul og det er for seint.

Men vi skal i utgangspunktet holde oss til Boondocker ja, men når ikke de kan så kan de ikke da
 
  • Liker
Reaksjoner: yostein