POLARIS Cbp skal bygge en sinnatagg av en 16 pro rmk 800 Axys til dyrskun...

Når vi bygde 300 hk turbokitet til en kunde, innkjørte kunden sin Polaris Pro 800 2014 med Wøssner stempler og vår Rk tek turbotopp.
Kunden hadde 10-66 polarisvekter under innkjøring uten turbokit, scooteren varvet 8200-8400 og kunden var imponert hvor bra den gikk....
enda med lavkomp turbo toppen:thumb: så for å dra 10-66 vekter 8200-8400 krever det minimum 140 hk
Da måtte mer vert gjort med den en stempel og topp.
 
Usikker hvor lenge siden dere har vert borti Silber, men de har gått vekk ifra tradisjonell fuel controller for noen år siden. De flasher orginal hjernen til skuteren med nytt map, monterer større injectorer og bytter ut barometer måler med trykk måler. Fungerer veldig bra.
 
Usikker hvor lenge siden dere har vert borti Silber, men de har gått vekk ifra tradisjonell fuel controller for noen år siden. De flasher orginal hjernen til skuteren med nytt map, monterer større injectorer og bytter ut barometer måler med trykk måler. Fungerer veldig bra.
Ja da er det anerledes , godt de gikk bort fra det da .
 
  • Liker
Reaksjoner: Sunvang
Blir jo reklamert for og montert 3 graders tenningsavdrager i TILLEGG til lavkomp topp.. Man skal ikke bare se seg blind på hvor mye PSI man kan kjøre, respons, fun factor og holdbarhet har mye å si.
Silber og MTNTK har ikke en eneste knapp å trykke på annet en å justere boost. Hvordan silber sitt fungerer skal jeg ikke uttale meg så mye om men hvertfall for et år siden så var det stor forskjell på de og mtntk.
Jeg kan logge alt på min, knock, tenning, tps, egt, vanntemp, boost, osv osv.
Har prøvd flere forskjellige ting, ikke i dyno men på fjellet. En ting som er sikkert, noe av det mest bortkasta penger jeg har brukt på pro er turbo y-pipe, mistet mye respons og toppeffekten gikk ned (mistet turtall).

Nå er det høyere kompresjon som skal testes, så får vi se hvordan det går.
 
Blir jo reklamert for og montert 3 graders tenningsavdrager i TILLEGG til lavkomp topp.. Man skal ikke bare se seg blind på hvor mye PSI man kan kjøre, respons, fun factor og holdbarhet har mye å si.
Silber og MTNTK har ikke en eneste knapp å trykke på annet en å justere boost. Hvordan silber sitt fungerer skal jeg ikke uttale meg så mye om men hvertfall for et år siden så var det stor forskjell på de og mtntk.
Jeg kan logge alt på min, knock, tenning, tps, egt, vanntemp, boost, osv osv.
Har prøvd flere forskjellige ting, ikke i dyno men på fjellet. En ting som er sikkert, noe av det mest bortkasta penger jeg har brukt på pro er turbo y-pipe, mistet mye respons og toppeffekten gikk ned (mistet turtall).

Nå er det høyere kompresjon som skal testes, så får vi se hvordan det går.


Vi har 4-5 brukte tennings moduler liggende. Når scootrene mister 300 rpm @ wot med de så ble de fjernet.
 
Er ett par sykker her i bygda som kommer til å kjøre silber turbokit på axys denne vinteren.. Virker som at silber har kommet seg veldig, blir gøy å se.. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: B.o
Boondocker har vel også fått noe ECU mapping til axys værtfall, dem kaller det sidekick. Boondocker har fått mye annet snacks i nettbutikken :) blir vel noe det samme til cat når ny motor/ecu kommer. Er vel pga innebygd mapsensor som gjør at dem ikke kan gjøre det på samme måte som polaris.
 
Vi har 4-5 brukte tennings moduler liggende. Når scootrene mister 300 rpm @ wot med de så ble de fjernet.

Har også min liggende. Faktisk snakket mot den i en annen tråd her inne men da var det en forhandler som mente at den absolutt var nødvendig (uten å nevne navn).

Det boondocker har slitt med i mine øyne er dårlig elektronikk. Piggybacker som slutter å fungere/gjøre slik de skal, ledninger som knekker, ledninger blir dratt ut av kontakter.
Kompetanse har de absolutt, samt flinke testsjåfører.
 
Men husk nå folkens at Boondocker koster nesten DOBBELT så mye som Silber.
Og silber sitt er 4gen..så noe må de ha lært av de 3 siste versjonene:p

Vi får vente å se..vi får prøvd vår om noen uker;)
 
  • Haha!!!
Reaksjoner: Turbokarlsen
53000,- pluss topp, pluss af måler, pluss hull i tunellen..

Hva mener du er forskjellen på å bruke timing key og det som dem gjør med ecu`en? Toppen kan man få bruk for uansett. Eller ikke, sånn som du gjør.
Hull i tunnellen er gratis ;)

Er det AF måler med i kittet fra silber?
 
Hvorfor monterer dere turbo på den? Fungerer ikke de polarisan uten turbo? :gapskratt2:

Screenshot_2015-12-04-15-47-50.png
 
Hva mener du er forskjellen på å bruke timing key og det som dem gjør med ecu`en? Toppen kan man få bruk for uansett. Eller ikke, sånn som du gjør.
Hull i tunnellen er gratis ;)

Er det AF måler med i kittet fra silber?

He he, ja hullet er i og for seg gratis men man får trekk for det ved innbytte.
Det fulgte med når jeg kjøpte, af og turbotrykksmåler :)
På nåværende kit så vet jeg ikke.

Følger ikke med på MTNTK, men siden det ikke er noe å justere på så har jeg ikke tatt meg bryet til å ettermontere heller..
 
Ja å det er jo samme grunnen til at de andre merkene kjører med turbo ;)

Ja alle utenom yamaha 4t..for hvem er det som kjøper den og synes det dråget der funker uten turbo?;) Jeg har kjørt både nytro og viper...går fort rett frem...men veier ALTFOR mye...og 150hk/187kg er bedre enn ca 257kg og 240-270hk...Meen leser jo nå at de nye motorene ikke tåler turbo heller:eek:
 
Ja alle utenom yamaha 4t..for hvem er det som kjøper den og synes det dråget der funker uten turbo?;) Jeg har kjørt både nytro og viper...går fort rett frem...men veier ALTFOR mye...og 150hk/187kg er bedre enn ca 257kg og 240-270hk...Meen leser jo nå at de nye motorene ikke tåler turbo heller:eek:
Kjapt regnestykke det.

På polaris ifølge typegodkjenning og klistermerke på tunnel har den ca.140hk.

Yamaha Viper 270 kit har ifølge McXpress 270hk.

140 / 187 = 0.75hk pr kilo

270 / 257 = 1.05hk pr kilo

Veit ikkje hva som er best eg ;)


Og bare lurer her, hvilke modeller og årstall av Viper og Nytro har du prøvd?