Er Arctic Cat på tur ned??

Tviler på det :) Er ett sammendrag av hva de forskjellige forhandlere mener om pris nivå på deres maskiner og tilbehør.
Cat er vell de dyreste 2 takt`s maskiner på markedet?

Det som virkelig skiller de forskjellige merker er vell at Cat foreløpig er de eneste på 2 takts markedet som ikke tilbyr noen slags customisering under Snowcheck :(
Pris messig i USA så ligger de ikke så langt i fra hverandre for eks på en M8000 og en Pro RMK 800. Det er når du begynner å legge til alt det gratise tilbehøret på polaris under snowcheck, at de spriker noe veldig. Ikke på pris, men hva du får for pengene :p
 
Visst du leser alle komentarene under så er det flere tidligere forhandlere som har skrevet om hvor vanskelig cat er.. Har samme inntrykket her i fra at forhandler tar en del reklamasjon på seg selv for og holde kundene fornøyd.. noe jeg syns er synd at de må gjøre, men slik er det jo.
 
Skal man ha seg skikkelig pus så må man vel kjøpe viper ;)
 
Trur nok at dette er noe som gjelder alle merker og forhandlere :p

Men Cat får mye pryl pga overprising på scootere og deler. Vet ikke med dere, men jeg betaler gjerne litt mer for å få markedets sterkeste 2 takt motor og FANTASTISK service hos min forhandler :)
Hva så om deler koster litt ekstra, jeg er hvertfall veldig fornøyd med min Cat og service hos forhandler.
 
Tviler på det :) Er ett sammendrag av hva de forskjellige forhandlere mener om pris nivå på deres maskiner og tilbehør.
Cat er vell de dyreste 2 takt`s maskiner på markedet?

Det som virkelig skiller de forskjellige merker er vell at Cat foreløpig er de eneste på 2 takts markedet som ikke tilbyr noen slags customisering under Snowcheck :(
Pris messig i USA så ligger de ikke så langt i fra hverandre for eks på en M8000 og en Pro RMK 800. Det er når du begynner å legge til alt det gratise tilbehøret på polaris under snowcheck, at de spriker noe veldig. Ikke på pris, men hva du får for pengene :p
Cat e dyreste 2takt? E nu ingen her hjemme som har kjøpt brp og polaris 800 som har betalt under 165-180!
 
Aha :p Ser de skriver i USA om at Cat er dyrest blandt 2T maskiner. OM det gjelder bare Polaris og Cat vet jeg ikke :p


Men på en sammenlikning på Snowest så ble det sammenliknet en 2015 M8000 LTD mot en Pro RMK 800 Terrain Dominator med alt utstyr man kan få med på kjøpet under snocheck perioden, og det skilte 300$ mellom de 2, til Polaris sin favør. (billigst).
Ja det er ikke så mye om å gjøre MEN du får jo en full custom scooter etter DITT valg fra Polaris til lavere pris (over there).


Bestiller du en ny M8000 får du nye farger, tunell veske, konsoll veske og veske bak setet. Du får OM du betaler litt mer, valget mellom 2 fabrikk kjørere sine signatur dekaler.
Nå tilbyr de 3" belte i bytte mot 2,6" beltet OM scooteren ikke er brukt, mot ett lite pris tilegg :confused: (dette er vell bare en USA deal?)
Kjøper du en Pro RMK til omtrent samme prisen under snowcheck kan bytte dempere, sette på bedre støtfangere, ventilering, tunell vesker, dekaler, bukplate, vindskjerm, styre og handguards INKLUDERT i prisen.


Jeg trur ikke det går nedover med Cat. Vet de er midt oppe i styre skifte innad hos de og de skal få ny sjef. Så kanskje det blir bedre? Hvem vet
 
Aha :p Ser de skriver i USA om at Cat er dyrest blandt 2T maskiner. OM det gjelder bare Polaris og Cat vet jeg ikke :p


Men på en sammenlikning på Snowest så ble det sammenliknet en 2015 M8000 LTD mot en Pro RMK 800 Terrain Dominator med alt utstyr man kan få med på kjøpet under snocheck perioden, og det skilte 300$ mellom de 2, til Polaris sin favør. (billigst).
Ja det er ikke så mye om å gjøre MEN du får jo en full custom scooter etter DITT valg fra Polaris til lavere pris (over there).


Bestiller du en ny M8000 får du nye farger, tunell veske, konsoll veske og veske bak setet. Du får OM du betaler litt mer, valget mellom 2 fabrikk kjørere sine signatur dekaler.
Nå tilbyr de 3" belte i bytte mot 2,6" beltet OM scooteren ikke er brukt, mot ett lite pris tilegg :confused: (dette er vell bare en USA deal?)
Kjøper du en Pro RMK til omtrent samme prisen under snowcheck kan bytte dempere, sette på bedre støtfangere, ventilering, tunell vesker, dekaler, bukplate, vindskjerm, styre og handguards INKLUDERT i prisen.


Jeg trur ikke det går nedover med Cat. Vet de er midt oppe i styre skifte innad hos de og de skal få ny sjef. Så kanskje det blir bedre? Hvem vet
Okei, i Norge får du snowcheck vis du kjøper polaris tidlig og catcash vis du kjøper Ac tidlig. Snowcheck e utstyr får 8000kr(full pris får utstyr) og ei jakka? Og catcash e 10 000kr i rabatt rett av prisen.
Da kan du feks bruke de 10 000kr du sparte av catcash til å kjøoe utstyr til en good pris eller være enda mere lur å bestille får 10k på nætt fra US.
Mange måtta å tænke billig på :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Kom helt ned mot 150 000 på min nye M så, åsså har man kompisa som har gjedd godt over 160 får sine...
 
Min ble langt dyrere enn det med trekk, forsterka støtfanger, forsterka fanger bak og slepekrok :p Og lån som ble til overs etter innbytte av larrisen ble lagt på det nye lånet :confused:
Så alt i alt kostet det egentlig langt mer enn sunn fornuft ville tilatt. Men rekreasjon og gleden av å kjøre tok over for fornuft :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Apex xtx
Min erfaring er at det er kun skuter folk som evner å forstå å bruke så mye penger på et "leketøy ", og selv blandt skuter folk er det vanskelig å få forståelse, for pengene må jo brukes på riktig skuter / merke. Hvorfor kjøre xxxxx når man kan få yyyyy for så mye mer /mindre. Dog er det uansett litt forståelse å hente i miljøet, uansett hva man velger, det får iallfall ikke jeg hos venner / bekjente uten interesse...
 
  • Liker
Reaksjoner: Robert
Arctic cat er utentvil det dårligeste merket, alle andre har bedre skuter i holdbarhet.æ kan nevne noe som ikke holder mål på cat,men før æ begynner så må æ bare si at æ kjøre cat, og har alltid gjort det,og blir ikke å skifte merke
Alle lager i boggien er laget i china, dem holder ikke mål i det hele tatt.
Diamond driven er også full av china lager, som har meget mye slark, og holder ikke mål, er noe møkk spør du meg
primær variatoren er virkelig dårlig.
front ramme på alle cf/m chassie sprekker, da de er for dårlig sveisa, bare punkt sveisa, å ikke maskin sveisa.
veiva på motoren har feil type kulelager, men dette gjelder alle typer 2 takter"dette er en diskusjon som jeg ikke gidder å delta i"
variatorene er heller ikke ballansert, og dem er ikke "rund", da hvis man setter de i en dreie benk, så ser man at man dreier mest av på en side.
Dårlig elektronikk,har den også.stor slark i styre stammen til teleskopet,salene har alt for tynt lær/sky/trekk.
er også stor sideveis slark i understellet på cf/m chassie.
De gamle zr-chassie fra ca 2000 var en fiasko av dimensjoner, da feks vannpumpe pakninga alltid røyk, og statorene slutta å virke plutselig
Cf/M chassie helt opp til 2011 har en latterlig patent på oljepumpe staget, da det meget lett ramler av!
platene i tunnelen som møter bulkheaden er ikke sveisa, dem er poppa litt fast, å resten er med silicon.samme under ved framkjøleren.

all plastikk på og ved huven har en tendens til å bøye seg, og miste formen.man kan ikke skifte pluggledning på cf/m chassie,man må skifte hele coilen.

cf/m chassie er dårlig ballansert, da dem har en tendens til å sige ned på venstre side, pga vekt til dd,og variatorer.
svin dyre deler, eksos wire på cf/m chassie er en vits.

hvem har vel hatt en arctic cat som har hatt varme i håndtakene eller tommelen???.
kjølinga er heller ikke noe særlig bra, den er foresten ikke sveisa ordentlig fast i bulkheaden heller.
bruker banke sensor fra misubithsi, ikke bra kombo.
gummien på boggie, har en tendens til å ramle av.

Men kjørekomforten er helt unik, æ kommer opp overalt med den,motoren suzuki elsker jeg!!
og ikke minst trimme vennelig.så hvis man skifter alle møkka deler, så får man en skuter som æ synes er bedre en alt.
æ har kjørt alt fra polaris pro rmk til yamaha.å arctic cat gir en anna følelse og jeg føler meg trygg!!

Fant ikke mere å skrive.
mvh:Lars fornøyd arctic cat eier
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Dette stemmer ikke. Jeg skiftet pluggledningene på 2010 M8'n. Vanlig "god gammeldags" skru koblinger, både på coilen og i plugghetta
det jeg ville fram til med dette, er at det ikke er noe dele nr på coil ledningen, så man kan ikke gjøre det i henhold til tekninsk tegningen.
 
  • Liker
Reaksjoner: TRS
Største problemet til cat er at de ikke hørte på Bret R.
Ikke d at han vet alt, men løssnø maskiner er i skuddet nå for tiden.
Og touring,arbeid og cross maskiner er ganske mye mer basic og lage.
Hadde cat laget et nytt chassis på høyde med gammle m i løssnø og fjerna litt vekt!!
Da hadde jeg kjøpt en cat!
 
Bedre me litt tyngre maskin som holder enn no dritt som ikke tåle en dritt :)
 
Er å kanon fornøyd med Proclimb og synes den funker veldig bra til både skogs kjøring, løype kjøring, hillclimbs og tur kjøring :)
 
Største problemet til cat er at de ikke hørte på Bret R.
Ikke d at han vet alt, men løssnø maskiner er i skuddet nå for tiden.
Og touring,arbeid og cross maskiner er ganske mye mer basic og lage.
Hadde cat laget et nytt chassis på høyde med gammle m i løssnø og fjerna litt vekt!!
Da hadde jeg kjøpt en cat!

Har hadd crossfire 2011 og en hcr 2011 å nu har æ M8000. M CHASSIE va meget bra men M8000 e flere steg fåran syns nu værtfall æ.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Trur ikke det noen gang er laget en RENDYRKET mountain maskin bygget fra scratch helt fra bunnen av uten å bruke deler fra en annen maskin :p
 
Tror pinadø jeg må kjøpe meg en skidoo eller Polaris så jeg blir fornøyd :D
 
Uansett hvilken vei Cat er på vei, så hindrer det ikke meg i fra å være veldig fornøyd med min Cat. Ja den er kanskje ikke helt orginal lengere men er ikke noe mindre fornøyd med den av den grunn, bare fordi man modder maskinen til å passe seg selv bedre :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rukus
Modde maskinen hadde jeg gjort uansett merke.....er bare slik jeg er ;)
Og jeg må si meg fornøyd med min også, er dog langt fra original......
 
Vell min er vell heller ikke orginal men tilnærmet orginal :p
Har jo bare fjernet el-start, ny skvettlapp siden den orginale revnet, fjernet teleskop forhøyer og nytt styre :)

Men kommer jo BDX huv, ZR 800 RR styre uten stropp, 2 stk rigid LED på styret og Fly styre pute. Har fått slanket den litt med å fjerne 12 kg elstart vekk. Huven slanker vist scooteren med 4,5 kg men lysene veier jo en del så regner med at den store besparelsen der er vell ikke så mye akkurat :p
 
Salgstall etter 2014 scooter sesong er:

Lynx 1239
Skidoo 1048
Polaris 910
AC 634
Yamaha 549

Er registrerte scootere 5/5-14 i Norge
 
  • Liker
Reaksjoner: BRPettersen
WTF Lynx? Er vel en god slump utility til bl.a forsvaret, røde kors osv men... hadde ikke trudd det var sååå mange.
 
Forsvaret er vel i gang med bytting av scootere etter som jeg har hørt så ja da trekker dem jævlig mye opp på den lista.