Cat e dyreste 2takt? E nu ingen her hjemme som har kjøpt brp og polaris 800 som har betalt under 165-180!Tviler på det Er ett sammendrag av hva de forskjellige forhandlere mener om pris nivå på deres maskiner og tilbehør.
Cat er vell de dyreste 2 takt`s maskiner på markedet?
Det som virkelig skiller de forskjellige merker er vell at Cat foreløpig er de eneste på 2 takts markedet som ikke tilbyr noen slags customisering under Snowcheck
Pris messig i USA så ligger de ikke så langt i fra hverandre for eks på en M8000 og en Pro RMK 800. Det er når du begynner å legge til alt det gratise tilbehøret på polaris under snowcheck, at de spriker noe veldig. Ikke på pris, men hva du får for pengene
Okei, i Norge får du snowcheck vis du kjøper polaris tidlig og catcash vis du kjøper Ac tidlig. Snowcheck e utstyr får 8000kr(full pris får utstyr) og ei jakka? Og catcash e 10 000kr i rabatt rett av prisen.Aha Ser de skriver i USA om at Cat er dyrest blandt 2T maskiner. OM det gjelder bare Polaris og Cat vet jeg ikke
Men på en sammenlikning på Snowest så ble det sammenliknet en 2015 M8000 LTD mot en Pro RMK 800 Terrain Dominator med alt utstyr man kan få med på kjøpet under snocheck perioden, og det skilte 300$ mellom de 2, til Polaris sin favør. (billigst).
Ja det er ikke så mye om å gjøre MEN du får jo en full custom scooter etter DITT valg fra Polaris til lavere pris (over there).
Bestiller du en ny M8000 får du nye farger, tunell veske, konsoll veske og veske bak setet. Du får OM du betaler litt mer, valget mellom 2 fabrikk kjørere sine signatur dekaler.
Nå tilbyr de 3" belte i bytte mot 2,6" beltet OM scooteren ikke er brukt, mot ett lite pris tilegg (dette er vell bare en USA deal?)
Kjøper du en Pro RMK til omtrent samme prisen under snowcheck kan bytte dempere, sette på bedre støtfangere, ventilering, tunell vesker, dekaler, bukplate, vindskjerm, styre og handguards INKLUDERT i prisen.
Jeg trur ikke det går nedover med Cat. Vet de er midt oppe i styre skifte innad hos de og de skal få ny sjef. Så kanskje det blir bedre? Hvem vet
man kan ikke skifte pluggledning på cf/m chassie,man må skifte hele coilen.
det jeg ville fram til med dette, er at det ikke er noe dele nr på coil ledningen, så man kan ikke gjøre det i henhold til tekninsk tegningen.Dette stemmer ikke. Jeg skiftet pluggledningene på 2010 M8'n. Vanlig "god gammeldags" skru koblinger, både på coilen og i plugghetta
Største problemet til cat er at de ikke hørte på Bret R.
Ikke d at han vet alt, men løssnø maskiner er i skuddet nå for tiden.
Og touring,arbeid og cross maskiner er ganske mye mer basic og lage.
Hadde cat laget et nytt chassis på høyde med gammle m i løssnø og fjerna litt vekt!!
Da hadde jeg kjøpt en cat!