POLARIS Sunvang's 2017 Pro Rmk 800 MTNTK Turbo

Hvor mye trykk kan du kjøre på det her oppsettet med standard komp og 98oktan bensin før det blir problematisk med tanke på detonasjon?
 
Hvor mye trykk kan du kjøre på det her oppsettet med standard komp og 98oktan bensin før det blir problematisk med tanke på detonasjon?
Har ikkje prøvd så kan ikkje svare nøyaktig på det, men vil tro det går med ca 7psi på standard kompresjon og 98 oktan. Da det går 6psi på 95oktan uten problemer.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Tar ein oppsumering av helgas eventyr, har gått både plast, dekaler og metall :) Men ingenting av betydning enda, blitt litt dårlig passform på sidedeksler og panser bare, men regner med det løser seg ved å bytte støtfangeren :)




IMG_0016.JPG
IMG_0017.JPG
IMG_0020.JPG
IMG_0021.JPG
IMG_0022.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Det er litt av et paradoks at vi alle bygger dyre scootere og pynter dem og får positive tilbakemeldinger om at de er fin osv....... og SÅ bryter vi dem inn i skogen og "gunner" på gjennom trær og stein. Så ser det helt for jævlig ut etter kort tid :wow: Jeg er ikke noe unntak :)
 
Det er litt av et paradoks at vi alle bygger dyre scootere og pynter dem og får positive tilbakemeldinger om at de er fin osv....... og SÅ bryter vi dem inn i skogen og "gunner" på gjennom trær og stein. Så ser det helt for jævlig ut etter kort tid :wow: Jeg er ikke noe unntak :)
Hehe. Ja det kan du si :biggrin: Er ikkje veldig opptatt av hvordan det skal se ut osv så lenge det fungerer bra, men fikk en "killer deal" på dekal kit fra Bondal Motor, så da kunne eg ikkje sei nei :) Så får ein se hvordan skuteren ser ut etter sesongen er over :cool2:
 
  • Liker
Reaksjoner: Turbokarlsen
Er jo helt normalt å ta knekken på 2-3 fangere og diverse andre småting iløpet av en sesong :rolleyes: man bruker jo ikke akkurat penger på en pyntegjenstand :D og sist men ikke minst, så er jo scooter en artig men dyr hobby :thumb: :)
 
Måtte si det samme til fjante her på forumet på søndag, vi har vært i sverige og kjørt både i og over trær uten og tenke oss nevneverdig om det, men når vi skulle hjem hadde vi begge trekk på scootrene inne kapell hengern så de ikke skulle støve ned:thumb:
 
Hvor mye ladder du hær? Hvordan synes du dette kite fungerer så langt?
Ca 7.5psi, og drar 77gram vekter. Funker veldig bra syns eg! Lite axyser med disse her i landet så litt vanskelig og hente og dele erfaringer med andre. Men det går greit, ettersom kitet fungerer veldig bra og går godt! Eneste jobben eg har nå er med variatorer. Kjøpte komplett variator kit her i Norge, men det fungerte dårlig, og vektene er for lette, så må sette sammen selv.
 
Ca 7.5psi, og drar 77gram vekter. Funker veldig bra syns eg! Lite axyser med disse her i landet så litt vanskelig og hente og dele erfaringer med andre. Men det går greit, ettersom kitet fungerer veldig bra og går godt! Eneste jobben eg har nå er med variatorer. Kjøpte komplett variator kit her i Norge, men det fungerte dårlig, og vektene er for lette, så må sette sammen selv.
7,5 på org topp og 98 da eller? Så variatorkit er ikke med i dette kite?
 
7,5 på org topp og 98 da eller? Så variatorkit er ikke med i dette kite?
7.5 på original topp og 50/50 blanding av 95 og 100ll. Har kjørt 95 oktan på 6psi, så er ikke sikkert det er nødvendig med å blande inn 100ll, men har god tilgang nå så velger og gjøre det.
 
7.5 på original topp og 50/50 blanding av 95 og 100ll. Har kjørt 95 oktan på 6psi, så er ikke sikkert det er nødvendig med å blande inn 100ll, men har god tilgang nå så velger og gjøre det.
Har du noen formening om hvor mye hk det kan være i den på det trykket? :)
Du må hive deg med på drag på åraksøyne til lørdag :)
 
7.5 på original topp og 50/50 blanding av 95 og 100ll. Har kjørt 95 oktan på 6psi, så er ikke sikkert det er nødvendig med å blande inn 100ll, men har god tilgang nå så velger og gjøre det.

Med std topp og 95 okt så havarerer den etter en stund på 7,5 psi. Har den sa lav tenning at den tolererer 95 oktan på det trykket så tror jeg ikke den har så mye hk. (Min mening) Jeg tror det er smart med innblanding av 100ll :)
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TRS
Med std topp og 95 okt så havarerer den etter en stund på 7,5 psi. Har den sa lav tenning at den tolererer 95 oktan på det trykket så tror jeg ikke den har så mye hk. (Min mening) Jeg tror det er smart med innblanding av 100ll :)
Er vel ingen som har prøvd 7.5psi på 95 såvidt æ vet. :) var med 50% 100LL detta, men 6psi gikk smertefritt uten DET. :)
 
Som sagt over, ingen som har prøvd så ingen som vet sikkert :)

Men tror det skal vere fint mulig og kjøre lenge uten havari på 7.5psi og 98 oktan bensin. Har som sagt kun prøvd 6psi på 95 oktan, og uten feilslag :)
 
Har du noen formening om hvor mye hk det kan være i den på det trykket? :)
Du må hive deg med på drag på åraksøyne til lørdag :)
Ingen anelse og liker ikkje og spekulere i det. Alt for mange som henger seg opp i hvor mye hk den ene eller andre har. :)
Syns skuteren går godt! Og det er det viktigeste :) Kan eg heller bli overasket og komme med tall når en kanskje tar seg en tur i dynobenk.
 
  • Liker
Reaksjoner: fgyoib
Hvis ecu stiller ned tenning og gir mye fuel på full gass så går det vel fin å ladde på litt. Men det går på bekostning av effekten.