POLARIS Sunvang's 2017 Pro Rmk 800 MTNTK Turbo

Det går sikkert og få prøvd og testet og logget det engang. :)

Men på de vi monterte og testet med 6psi og 95oktan, måtte vi opp med 6gram på vektene for å holde turtallet nede, trenger ingen logg over tenning for å forstå att det er økt effekt ;)
 
Fører justerer kun ladetrykk..:) alt annet justeres selv etter de relevante parametrene ECU har tilgjengelig inn og ut av motor. :)
Fint at ting er lettvindt og virker. Undres jo litt på hvor god margin denne legger inn når den " korrigerer" tenning osv ut fra den motorinfoen denne får? Er jo ofte en " smertegrense" og en veldig "safe grense" og flere verdier mellom dette. Det jeg vil frem til er 2 ting
1. Hvor mye mer kunne vært hentet ved individuell mapping .
2. Hvilke marginer er det.

Så har jeg ikke fulgt godt nok med for å se om denne " kun" leser egt eller om der er af/lambda også? Gitt det ikke er af, hvordan vil det gå om sensor i pipa svikter? Har jo vært noen tilfeller på eldre cfi hvor sensor i pipa svikter?

Har god tro på systemet så ikke misforstå spørsmålene som negative :)
 
Tok ein tur idag, syns det kitet her funker knall bra. Godt drag, går reint men kunne vert justert litt på mappet, så vi får se hva som skjer der, ellers veldig fornøgd med skuteren.

 
  • Liker
Reaksjoner: 4 brukere
Ser ut til å funke knall det dær :D Men funker det like bra på ren 98?
Ingen anelse, og har faktisk ingen interesse av å forske for mye på det skal eg vere ærlig. Med 98oktan på veg ut, og 100LL som har samme literpris som 98oktan, så kommer nok eg til og fortsette med og kjøpe 100LL.

Som sagt så har vi testet andre på 6psi på 85oktan uten detonasjon eller problem, og det drar bra meire enn originalt da også, så ser for meg 6.5-7psi på 98oktan. Kun synsing fra min side, og ikkje testet det siste.
 
Ingen anelse, og har faktisk ingen interesse av å forske for mye på det skal eg vere ærlig. Med 98oktan på veg ut, og 100LL som har samme literpris som 98oktan, så kommer nok eg til og fortsette med og kjøpe 100LL.

Som sagt så har vi testet andre på 6psi på 85oktan uten detonasjon eller problem, og det drar bra meire enn originalt da også, så ser for meg 6.5-7psi på 98oktan. Kun synsing fra min side, og ikkje testet det siste.
Nei klart jeg ser den, Men ikke alle som får tak i 100ll :( Ser i alle fall ut som kite funker veldig bra :)
 
Nei klart jeg ser den, Men ikke alle som får tak i 100ll :( Ser i alle fall ut som kite funker veldig bra :)

Har lurt veldig på hvorfor folk sier de ikke får tak i 100ll? Er bare å kjøre inn på flyplassen å fylle? Er isåfall det på Kjevik flyplass. Så lenge du sier det er til snø skuter. Vet om flere som har gjort dette flere ganger på 200l fat.
 
Nei klart jeg ser den, Men ikke alle som får tak i 100ll :( Ser i alle fall ut som kite funker veldig bra :)

Man kan også mixe pumpebensin med racefuel. På den etec turboen vi monterte på, så kjører han med 25% racefuel iblandet 95 oktan på 8 psi. Blir ca 10kr mer pr liter i fuel kost.

200 liter ferdig blandet fuel koster 1000kr ekstra. 1000 liter så har du kosten av å bytte 2 stempel å sylindre.
No brainer å heller kjøre bedre fuel.
 
Korleis funker Conquer belte så langt? Virkar veldig bra på papiret, men har lest mykje negativ omtalelse korleis det er i løssnø. Er eit belte eg kunne ha tenkt meg, men vært veldig skeptisk når lese av om folk som tek det av att. Har jo ikkje akuratt vært sesongen for å teste i mykje løssnø vel og merke:(
 
Korleis funker Conquer belte så langt? Virkar veldig bra på papiret, men har lest mykje negativ omtalelse korleis det er i løssnø. Er eit belte eg kunne ha tenkt meg, men vært veldig skeptisk når lese av om folk som tek det av att. Har jo ikkje akuratt vært sesongen for å teste i mykje løssnø vel og merke:(
Nå er det sesongen for å teste løssnø belte ivertfall, etter uværet forrige uke så var det ca 1.5m med pudder på fjellet når eg var på tur på søndag.

Eg for min del er veldig fornøgd med beltet, syns det tar bra tak i pudderet, og skuter fart framover. Merker det er litt stivere kammer enn på challebger extreme beltene, men ikkje så ille som peak igjen. Generellt sett veldig fornøgd med beltet
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Blir du forbanna hvis jeg setter et likt dekalkit på min? :p Uten MTNTK og Bondal Motor logoen da. Det var rett å slett skamrått :) Gullfargen var noe du fant selv?
 
Skal du ha SKS 146" med MTNTK turbokit nå eller??
Ingen planer på nokonting enda. Sjølv om SKS 146" er ein artig skuter, trur den blir for kort til mitt bruk. Likar å ligge på rullen, men vil ikkje ofre framkommeligheten heller. Vil tro SKS 146" kommer til og ha ein tendens til og gå rett opp med skia og grave seg ned bak.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Liten tur idag, ufattelig dårlig snø forhold, den snøen som er igjen er som slush og vanskelig og kontrollere skuteren i slik snø.

Legger ved en liten film av oppsumering av dagen.

 
Såg hardt ut ja :p Du får komme nordover, drømmeforhold her :) Gikk bra med scooteren på den første der?