ARCTIC CAT 2017 King Cat Turbo

Tenningslåsen er en vits ja :eek: jeg ente opp med og ikke ta ut nøkkel, å unngår og bruke el start ved første start. For etterhvert så tiner den opp av varmen fra motor :)

Men dette med el starten, er dette noe alle burde sjekke? Vil det skje med alle?
 
Æ å en kompis kom på en go ide som kanskje funker.
I midtkonsollen på proclimb/procross nedenfor instrumentet, e det en stor åpen plass.
Mellom styre og instrument.
Dær e det å en metall plate som vi ska lage en 90 grader vinkel i noe form for aluminium og flytte tenningslås til.
E så enkelt at man har en 90 graders vinkel som poppes fast og borres hull i for å sette tenningslås fast i.
Da vil låsen ligge horisontalt, framfor å stå vertikalt.
Ledninga e lang nok til å rekke fram så det e ikke noe problem dær. Verre for min del som har en veske dær som følter med LTD utgaven :)

Trur at grunnen til at den frys e at den ligg for åpent til og lar sne å is komme inn i låsen når den peker rett til himmels.
 
Det der tennings lås greiern er noe av det værste jeg har sett på en skuter. Det er forbannet meg helt utrolig at man i sin sinnsykeste fantasi kan finne på å plassere låset slik.
Eg blir så forbanna hver gang jeg må inn å hente gass penna for å få nøkkeln nedi låset.
Hvor forbannet vanskelig kunne det vært å i det minste laget et lokk man kan legge over låsen, slik som det er over 12V uttaket.
Helt utrolig.
 
Derfor vi ska lage den brakketten som ska monteres midt i konsollen og legge låsen vannrett istedefor loddrett.
Kanskje det blir bedre, who knows, men trur låsen e mindre utsatt når den peker mot fører og ikke til himmels.
Problemet e ikke bare å få nøkkel i låsen, men også å få nøkkel ut. Takk gud for at man kommer til under dær med handa for å holde igjen låsen når man ska vri om nøkkel for den låsen kan fort rotere med nøkkel om lås e frosen :p

Virke værtfall som om tenningslås ble kasta på i siste liten fordi den ble glemt av eller noe sånt :p
 
Synd jeg ikke filmet med gopro'n når siste reima gikk, ble litt urolig når jeg så gnister kom opp :eek: reima sprengte ikke, kjøleribbene var skrellet av og reima var bare røkket på en plass. både primær og sekundær var helt svart etter reima, har helt klart vært veeeeldig varmt her:mad:

Er vell ikke så nøye om reimene ryker hele tiden, koster jo baaaare 2000 for ei ny reim :inlove:
 
  • Liker ikke
Reaksjoner: Rukus
Har hatt høy hastighet på skutern når reima gikk?
Gnister? Hvor i alle dager klarte du å se at det kom gnister når reima gikk?
 
Har hatt høy hastighet på skutern når reima gikk?
Gnister? Hvor i alle dager klarte du å se at det kom gnister når reima gikk?
hadde vell ca 10 km/t da d sjedde, 80-90 på speedo. kom vell opp av luftventilene ovenfor variator, bøyde dekslet rundt sekundær ganske mye -.-
 
Okei. Kan høres ut som du tar inn mye snø. Merker det godt på min også når det kommer vann på skivene.
 
Ja. Man må tette for snø på disse skuterene.

Tetning rundt sidedeksel
Cover over bremseskive
Silikon i a-arm innfestning
Frogsskin på luftinntak
 
Jeg brukte dørtetning. Men kanskje passformen er bedre på 2013. Og så hjalp jo den nye skruen på varistorsida mye til å klemme sammen glipa
 
Ja. Man må tette for snø på disse skuterene.

Tetning rundt sidedeksel
Cover over bremseskive
Silikon i a-arm innfestning
Frogsskin på luftinntak
Helt enig, bruk neoprenpakning på bukdelen som sidedekselet presser mot når du lukker det igjen. Gjorde det på -12 modellen jeg hadde, første jeg gjorde på nymaskinen når jeg fikk den til gårds. Vært ute med en kompis og kjørt i dag med mye puddersnø, skog og pudderfylte bekke og elvedaler. Tok en kontroll på Reim og skiver etter herjinger med av på gass og klatrereper. Kunne holde på skivene og Reima så bra ut:thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Var å kjørte en god del på torsdag i MYE sne, fikk snø støtt og stadig på reima. På vei hjem gikk reima i 70-80km/t som resuterte i ødelagt variatordeksel å hull i buken :tdown: Reima va bare lørv igjen av, får vite i morgen om jeg får alt nytt på garanti, men regner med det. Mange andre som har fått snø på reima? Evt. tips til hvor det kommer inn, anna enn luftinntaket til variator (forhandler har bestillt frogskinn)
 
Var å kjørte en god del på torsdag i MYE sne, fikk snø støtt og stadig på reima. På vei hjem gikk reima i 70-80km/t som resuterte i ødelagt variatordeksel å hull i buken :tdown: Reima va bare lørv igjen av, får vite i morgen om jeg får alt nytt på garanti, men regner med det. Mange andre som har fått snø på reima? Evt. tips til hvor det kommer inn, anna enn luftinntaket til variator (forhandler har bestillt frogskinn)

Se 1 post opp...

Det viktigste er silikon i bakre øvre A-arm innfestning.

Det spruter inn der. Jeg skrev en del om dette i fjor vinter.
Det kommer ikke en dråpe snø inn på min nå
 
  • Liker
Reaksjoner: eazn
Jo men en peise ny scooter ska ikke gå sunn sånn uten videre :) Men over til nåkka helt anna.
Plages dåkker med frysing av tenningslåsen? Den ligg meget utsatt til og e ofte frosen.
Får enten ikke ut nøkkel, får vridd om nøkkel eller nøkkel inn.
Vurderer å flytte den ned inni veska som e i konsollen. Dær e den varmt og ikke utsatt for sne. Veska brukes uansett ikke til noe anna enn til pumpa til demperan :)
Den dær tenningslåsen e jo en vits! Æ har slutta å ta ut nøkkeln pga is å drit..
 
Forhandler fant selvfølgelig ingen feil scooter, dem satt på ny reim også skal jeg kjøre rolig 5-6 mil så skal dem se på den igjen.
Skal også få tettet igjen litt for snø, var mye hyling fra variator sist tur :)
 
Daltech gjorde bla dette på en scooter som gikk dårligere enn en annen, og plutselig gikk de like godt :)
 
Kjedelig med mye feil og mangler på en ny scooter, får bare håpe forhandleren gjør såpass arbeid at du får dekket dette på noen slags form for garanti..
Kan jo hende de har kjøpt variatoroppsett hos Ski-Doo :p Uansett, tar man 10 reimer pr sesong eller mer så snakker man 20000,- og opp bare i reimer, det er uakseptabelt..
Good luck :thumb:
 
Jeg fikk tilbake scootern fra forhandler, men har jo ikke vært pudder kjøring siden. Idag var første dag med mye pudder siden. kjørte 30 mil med scootern siden den var inne pga reimsprenging. reima var innkjørt 10 mil og så helt fin ut før jeg kjørte idag.

Kjørte etter "løype" 15-20min før vi kom til lekeplassen vår. kjente på scootern at den var rar når jeg dro på, dårlig track speed. begynte opp en av bakkene, WOT i kanskje 10 sekund. jada, da gikk reima i 100% oppløysning. Så da det lå mye vann/slush nede i buksiden og variatorene var svart. Satt på ei annen reim som jeg kjørte inn på riksen etter løype. lekte oss i en time og påtur hjem etter 15 min på myr/løype så skulle jeg kjøre forbi en kompis. Wot i 5 sekund og på samme viset gikk reima i oppløysning. Mye slush/vann i buksiden igjen og svarte variatorer. Variatorene var kald, kunne holde så lenge jeg ville på begge 2.

Så dette er klart et problem med at det kommer mye snø inn på variatorsiden. Nå er jeg dritt lei :mad:

Blir levert inn til forhandler mandag og forventer 2 nye reimer tilbake...
 
Huff, kjedelig :( slikt er ikke noe artig. Kommer nåkk bla pga vann på reim/variatorer ja.
Men leste PF racing skrev på Facebook noe som er skrevet mye om på forumer i USA, reima er for kort :eek: og den plast hylsa i sekundær er en dårlig løsning. Kan faktisk gjøre det værre.
Om jeg tar flere reimer så skal jeg prøve 086 reima til AC. :) + kutte av 5 mm på plasthylsa ;)
 
Er ikke artig nei :( spesielt på en så ny maskin, så den plasthylsa idag. Så nesten ut som at den var smeltet litt i kanten :eek: men skal ikke si for sikkert. Hadde crossfire 1000 ifjord som jeg brukte 10 reimer på, den var rammeskeiv og primær tok borti ramme. Syns det er for dårlig at en så ny maskin må modes for å holde, orker ikke noe modding selv så lenge jeg har garanti. Dette får forhandler stå for. Gikk tross alt over 4000,- bort i reimer kun idag :(
 
Helt enig! Er for dårlig at man skal måtte modde for og få det til og funke :eek:
Men jeg tenkte bare med meg selv at jeg stoler ikke på at forhandler/Erling Sande får fikset det. Erling Sande er jo bare helt latterlige :eek:
Nei tror litt på at reima er for kort og at den rett og slett slites tvert av! :eek: siden den ryker på kalde variatorer også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Skidoodude
Huff Huff.. Håper virkelig ikke at du må betale før reimene. .!

Hadde det vært en av mine kunder så hadde han fått lånt demo scooter mens hans var på verksted + reimer og kompensasjon[DOUBLEPOST=1362855030][/DOUBLEPOST]4000 kr er jo ca 265 liter bensin/ 6.5 tanker bensin