ARCTIC CAT 2017 King Cat Turbo

Ja er spent på om 2014 også blir et reimproblem. Om di ikke får fikset dette snart så skjønner jeg ikke vitsen med at dem kanskje lanserer DI motorn i 2015 med mere krefter.

Piper, vil du være min forhandler? :D Tror kanskje jeg får ei reim, og at dem tar den inn på verksted og ikke finner noe feil. også blir det på samme vise igjen... Får sikkert også høre at jeg må ta av mds kite, at det kan være problemet.
 
Spør om du får prøve 086 reima....
Hvordan er mds vektene dine vektet? Og hvordan fjær?
 
Ja er spent på om 2014 også blir et reimproblem. Om di ikke får fikset dette snart så skjønner jeg ikke vitsen med at dem kanskje lanserer DI motorn i 2015 med mere krefter.

Piper, vil du være min forhandler? :D Tror kanskje jeg får ei reim, og at dem tar den inn på verksted og ikke finner noe feil. også blir det på samme vise igjen... Får sikkert også høre at jeg må ta av mds kite, at det kan være problemet.

Selg catta da ;) så ordner vi Pro RMK eller Assault RMK ;)
 
Er ganske fort gjort å tette for snøinntrengning og eventuelt hive ut plasthylsa. Må være bedre det en å plages så mye.
Jeg vet at jeg hadde slitt med reimer hadde jeg ikke gjort disse tingene..
 
Dette skrev Pf -racing på facebook i dag..

En "lite" update till alla som har en M eller XF 800 år 12 -13 är att det finns en vit plast ring i sekundären man ser den mellan fjädern den gör att sekundären inte kan växla ut och detta gör att Variator remmen kan slitas rakt av för den bottnar där före den den ska och Primär variatorn fortsätter att dra fast den inte kan fortsätta växla. Detta ger lägre toppfart och trasiga remmar. Arcticcat ...har tyvärr inte dom skarpaste service teknikerna på fält alla gånger och denna "plast ring" kom som en update på årsmodell 12 och verkar sitta standard på 13. Dessa maskiner har ett annat problem åxå när det gäller variator sidan och det är att std variator remmen är för kort men det finns ingen ny modell att tillgå så där hoppas vi på en lösning i framtiden.
 
Kor langt e din gådd nu da? :)[DOUBLEPOST=1362868111][/DOUBLEPOST]En annen ting æ syns e rart e at det e så variabelt me folk som plages. Alle kommer jo fra samme fabrikk så burde jo vært samme probleman på ca alle maskiner? :p
Æ begynner å lure på om det her e serie nr relatert.
At det e en spesiell produksjons serie som har trøbbel sia enkelte kjøre problem fritt i flere tusen me sin mens andre plages fra dag 1.
 
Spør om du får prøve 086 reima....
Hvordan er mds vektene dine vektet? Og hvordan fjær?
Mds står med 6 kant i tupp med mutter, thats it. Ligger på 8100 ca. :)
Kan høre med dem :)

Selg catta da ;) så ordner vi Pro RMK eller Assault RMK ;)
hehe, vurderer det om cat ikke fikser dette snart :)

Er ganske fort gjort å tette for snøinntrengning og eventuelt hive ut plasthylsa. Må være bedre det en å plages så mye.
Jeg vet at jeg hadde slitt med reimer hadde jeg ikke gjort disse tingene..
Ja er fort gjort, derfor kan jo bare forhandler gjøre det. Har ikke kjøpt en ny orginal scooter for å plages å måtte skru på den ;) Etter min mening skal en orginal scooter kunne holdes full gass på uansett og hvor lenge du vil. Var slik på eldre cat værtfall :)
Kor langt e din gådd nu da? :)[DOUBLEPOST=1362868111][/DOUBLEPOST]En annen ting æ syns e rart e at det e så variabelt me folk som plages. Alle kommer jo fra samme fabrikk så burde jo vært samme probleman på ca alle maskiner? :p
Æ begynner å lure på om det her e serie nr relatert.
At det e en spesiell produksjons serie som har trøbbel sia enkelte kjøre problem fritt i flere tusen me sin mens andre plages fra dag 1.
Scootern e vell gått ca nøyaktig 95 mil no :)
 
Blei tøft med lakka lyktedeksel værtfall :)
IMG_1457.JPG
sacaxzd.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Karlstrøm og Rukus
Tror jeg hadde skruet litt selv så kanskje man kunne visst forhandler hva som må gjøres, det viser seg gang på gang at de som jobber på verkstedene rundt omkring ikke kan mere om scooter enn mening mann i gata, dessverre, da ofrer jeg et par timer hjemme i garasjen for så og få problemfrie turer på fjellet i stede for og smelle reimer hver gang, da er turene ødelagt for min del.. Men lykketil, håper du får den fikset.
 
Er forsåvidt enig i at det burde være slik at man skal ikke behove å gjøre noe med en ny scooter for at den skal fungere tilfredstillende..Men slik er det desverre ikke på en eneste en av dagens nye Mountain skutere
ALLE merker trenger noe fiks.

Hvis man ikke skal trenge å gjøre noe så må man kjøre Viking, Eller kjøre som en gammel bestemor.

Når det gjelder hvorfor noen plages og andre ikke så har det nok mye med kjøreforhold og kjørestil.
Men det har og med å gjøre at noen har mangler som ikke andre har. (det er forskjell på passform f.eks fra skuter til skuter)

Uansett så bør man se på om man har behov for snøtetting. Det er litt forskjell fra skuter til skuter.

Problemet med forhandlere er at de ofte ikke gjør mere en det som kommer serviceoppdateringer på. Fikser de mere så "innrømmer" de jo at det er mere problemer en det som Arctic cat selv har innrømt..
 
Kor langt er scootern gådd å kor mange reime har du ødelagt? Har sjøl samme scootern som du har å har ikke tadd en eneste reim. Scootern har nu bare gådd 450km så e jo ikke så mye da :p E jo klart at man bruke reime vist man steile med scootern å scootern så vidt har framdrift :) Har du variator kit på scootern din ?
 
Kompis sin ltd har 1700km nå på samme reima til sammnligning. Synd at noen skal plages så fælt.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2
 
Huske 2010 hcr'n æ hadde, kjørte 3500km uten å bytte en reim :) Men 2012 xf'n æ hadde tok æ reim etter 300 km.
 
Har å 450 km på min og eneste æ har vært plaga me på min e at den dær gass opphengs brytern i klipa fryser ganske ofte når den står over natta etter bruk.

Æ trur mer og mer at det e en spesiell produksjons serie som probleman e på!
Om det e som BRP fabrikken i Rovaniemi, så lages det flere modeller i samme produksjons linje. Dæm 2-3 forskjellige modella samtidig i samme samlebånd. Og når dæm har laga tilstrekkelig mange så starte dæm på nytt igjen.
Derav første produksjon, 2 produksjon osv. E mellom de produksjons linjan æ trur nåkka e endra på eller gådd galt siden det e mange som kjøre sine steinhardt og plages ikke, mens andre kjøre likens og presse sine like mye og plages ut av h.....

Men en kompis har en helt ny LTD og hannes startmotor hang sæ opp her om dagen. Stoppa scootern når vi sku tanke og kom ned fra fjellet og scootern laga så snål lyd etterpå. Hørtes ut som en bil me start problema kor man filer på tenninga :p Måtte ut me nøkkel for at den sku slutte. Hannes hadde 50 km på tellern :p
 
Til dere som plages. En utvalgt serie av 13 mod skal ha nye foringer i sekundær, men jeg er litt usikker på om forhandlerene vet hvilke modeller d er snakk om. Er foringne dårlige,så låser skiven seg,å reima spinner løs.

En annen ting. Monterer dere side dekslet riktig? Om dere ikke får dekslet på innsiden av buken i nerkant,så blir d et stort hull rett inn.


Sent from my LT25i using Tapatalk 2
 
Hva med det som b.l.a PF racing og flere har snakket om. Reima er rett og slett for kort. Når variatorene skal gire helt t hindrer den hylsa i sekundær variatoren og gire mens primær fortsatt girer og da slites reima tvert av :eek:
 
Hva med det som b.l.a PF racing og flere har snakket om. Reima er rett og slett for kort. Når variatorene skal gire helt t hindrer den hylsa i sekundær variatoren og gire mens primær fortsatt girer og da slites reima tvert av :eek:

Det er jo kun et problem om man kjører ut giringen. Gjør man det,så har man kanskje valgt feil skuter.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2
 
Det er jo kun et problem om man kjører ut giringen. Gjør man det,så har man kanskje valgt feil skuter.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Det er mye mulig. Men nå er det mange som har gjort det da :p
Med andre ord, det skal mye til for at det skjer? Men synes er rart at noe sånt skjer uansett....
 
Scootern er nå idag gått 101 mil :p er på 5. reima nå -.-

Første gikk etter 50 mil, første dagen med pudder etter jeg kjøpte den.

Har montert mds kit :)

Sjekket idag etter en halvtimes kjøring, ligger vann under variatorene.
 
Kjørestil og forhold har nok mye og si ja..
En kompis av meg tok første reima på sin ac m800 2012 sno pro i dag på 1400km. Han vet at reimene går for når man kjører med høy hastighet, men så var det ein som fyrte litt så da ga han på og reima røyk.. :p
Har ikkje vært mange dagene med skikkelig pudder forhold så det er nok derfor reima han si har hold så ''lenge''.
Var heilt tørt rundt variatorene han sine, men reima hadde virkelig eksplodert....
 
Scootern er nå idag gått 101 mil :p er på 5. reima nå -.-

Første gikk etter 50 mil, første dagen med pudder etter jeg kjøpte den.

Har montert mds kit :)

Sjekket idag etter en halvtimes kjøring, ligger vann under variatorene.

Anbefaler som mange andre, tett mot snø intrenging ;) og lag deg et deksel over bremse skive.[DOUBLEPOST=1362942662][/DOUBLEPOST]
Kjørestil og forhold har nok mye og si ja..
En kompis av meg tok første reima på sin ac m800 2012 sno pro i dag på 1400km. Han vet at reimene går for når man kjører med høy hastighet, men så var det ein som fyrte litt så da ga han på og reima røyk.. :p
Har ikkje vært mange dagene med skikkelig pudder forhold så det er nok derfor reima han si har hold så ''lenge''.
Var heilt tørt rundt variatorene han sine, men reima hadde virkelig eksplodert....

Vet du om han hadde stor fart? Enda et godt eksempel på at reima er for kort når man kjører ut variatorene. Jeg mener dette ikke burde skje, selv om en mountain maskin ikke er beregnet til høye hastigheter. Samme skjer jo f.eks med RR800...
 
Ville heller brukt 10 min og 200kr i silikon for å tette, framfor å kjøre scootern tur retur til forhandler igjen og igjen og igjen. :)
Eller.....
Vann og sne vet du slipper inn. Det sier du jo sjøl....
Ville ikke du heller funnet ut kor det kommer inn, fortelle det til forhandler omså å få dæm til å tette det på dæmmes regning? Eller vil du kjøre og smelle av reimer til rester presser sæ inn og havarerer motor, knuser deksel og slår hull i plast? :rolleyes:
 
Anbefaler som mange andre, tett mot snø intrenging ;) og lag deg et deksel over bremse skive.[DOUBLEPOST=1362942662][/DOUBLEPOST]

Vet du om han hadde stor fart? Enda et godt eksempel på at reima er for kort når man kjører ut variatorene. Jeg mener dette ikke burde skje, selv om en mountain maskin ikke er beregnet til høye hastigheter. Samme skjer jo f.eks med RR800...

Han sa rundt 120 :)
 
Ville heller brukt 10 min og 200kr i silikon for å tette, framfor å kjøre scootern tur retur til forhandler igjen og igjen og igjen. :)
Eller.....
Vann og sne vet du slipper inn. Det sier du jo sjøl....
Ville ikke du heller funnet ut kor det kommer inn, fortelle det til forhandler omså å få dæm til å tette det på dæmmes regning? Eller vil du kjøre og smelle av reimer til rester presser sæ inn og havarerer motor, knuser deksel og slår hull i plast? :rolleyes:
Skal få dem til å tette imorgen, tenker all den ventileringen på sidedekslet er et problem når man ligger på siden i mye snø. Men uten den så blir det vel alt for varmt inni der.
Skal se hva jeg får dem til å gjøre imorgen, så får jeg prøve å fikse resten selv. Kanskje en ide å få laget en plate over bremseskive ja, men også framfor foten på den siden, kommer nokk mye pudder inn der.

Var akkurat ute å sjekket reima etter dagens kjøretur. Var begynt å flise seg opp, og primær var svart -.-
Så denne reima egner seg egentlig kun som "komme seg ned fra fjellet" reim.
3 reimer på 2 dager da -.-