Denne diskusjonen har tatt helt feil vending. Z1 turbo,er ikke noe man kjøper for dragrace. Man kan ikke lage en klasse til hver scooter... Men for all del... Still gjerne opp i TU med en slik...
Jeg er enig i det, mener bare at skal sporten ekspandere(noe vi vel alle ønsker?) så bør det være en slik klasseinndeling at potensielle nye førere "tør" å stille opp med den scooteren de har i respektive std. klasser(da jeg anntar stock er mest aktuelt for det store flertall av førstegangskjørere), uten å "rissikere" å måtte kjøre mot scootre som er så overlegene at det ser helt tåpelig ut.
Alle klassene er "vanskelig" å hevde seg i. Alle 1.gangskjørere får seg en liten "aha" opplevelse når dem kommer på drag,(self er det visse unntak). Hadde vi ikke hatt beltestart,hadde det nok vært lettere å kjøre mere "likt" med de som har holdt på en stund...
Men men-...
Ang Nytro i stock,så tror jeg (min mening) at bruker du 100timer på startmatta,slik vi/alle andre som kjører mye løp,og brenner for sporten,vil den gå 7,0 på 200m. I vinter var det ikke mange som kjørte under 7,0 på snø..?? 2 stk i Norge??
Men: Skal den klasses om,så MÅ det komme inn forslag til NMF, og det må KOMME folk på møtet å faktisk STEMME over forslaget. Det hjelper ikke å komme etterpå å klage,faktisk ikke på NOEN av ting som blir vedtatt på møtet. Vi bruker å ha relativt godt oppmøte fra miljøet,og håper self på at flere klubber stiller dette året. Det tror jeg faktisk også vil skje i år,nå som det gror et mijø sørpå også.. Vet dem er her inne å leser,men tør ikke skrive
Dem er litt redd for rappkjefta nordlendinger og trøndere
Så var det flere klasser.. Tror vi at flere vil stille om det kommer en 4-taktsklasse?? Neppe.. De samme som kjører i dag,vil komme,og kansje 50% vil klasse om. Men det er jo ikke noen status å vinne i en klasse med 2 eller 3 kjørere(min mening igjen).
Til slutt,
så vinner dem som bruker mest til på dette, som i alle andre konkuranser..