Motorsportkonferanse 2008

vel, hvordan burde de klasses inn? De er jo mer en velkommen til å kjøre Trail klassen...Tror uansett ikke det er det helt store problemet

Overladdede maskiner er jo omtrent UMULIGE å ha kontroll på.... Om noen år når alle merker er kommet over på firtakt, er problemene løst, og man kan sikkert kjøre en egen turboklasse....pr i dag er det nesten umulig å få klasser der alle maskinene passer inn...kan jo kansje sette opp en stock turbo klasse eneste....
 
vel, hvordan burde de klasses inn? De er jo mer en velkommen til å kjøre Trail klassen...Tror uansett ikke det er det helt store problemet

Overladdede maskiner er jo omtrent UMULIGE å ha kontroll på.... Om noen år når alle merker er kommet over på firtakt, er problemene løst, og man kan sikkert kjøre en egen turboklasse....pr i dag er det nesten umulig å få klasser der alle maskinene passer inn...kan jo kansje sette opp en stock turbo klasse eneste....

Vel, i en overgangsperiode hadde kanskje en klasseinndeling etter hk/kg forholdet som står på tunellen/vognkortet vært mest retferdig, men som du sier, turbomaskinene ville vært veldig lett å jukse med.
 
trur nu bare 4-taktsguttan skal bruke mer tid til tuning så får nok dæm å til nytroen...;)

Så enig, så enig. Det er ikke bare å kjøpe nyeste nytt, og tru at man skal vinne.
Ikke spør meg hvor mye tid æ har brukt på gammel Z`n.
Spør kjærringa mi. Ho sier nok at jeg aldri er hjemme fra januar til sesong-slutt.
 
tja, men tenk dere dette : Jeg og Ole i svømmehallen...:D Ikke alle makiner kan kjøres i dragrace. Denne diskusjonen har tatt helt feil vending. Z1 turbo,er ikke noe man kjøper for dragrace. Man kan ikke lage en klasse til hver scooter... Men for all del... Still gjerne opp i TU med en slik...

edit. Poenget var at jeg og Ole ikke er støpt i svømmeformen,mere som "blåsa". så ikke at denne tråden hadde to sider,så jeg svarte til innlegget neders på forrige side..
 
Denne diskusjonen har tatt helt feil vending. Z1 turbo,er ikke noe man kjøper for dragrace. Man kan ikke lage en klasse til hver scooter... Men for all del... Still gjerne opp i TU med en slik...

Jeg er enig i det, mener bare at skal sporten ekspandere(noe vi vel alle ønsker?) så bør det være en slik klasseinndeling at potensielle nye førere "tør" å stille opp med den scooteren de har i respektive std. klasser(da jeg anntar stock er mest aktuelt for det store flertall av førstegangskjørere), uten å "rissikere" å måtte kjøre mot scootre som er så overlegene at det ser helt tåpelig ut.
 
trur nu bare 4-taktsguttan skal bruke mer tid til tuning så får nok dæm å til nytroen...;)

vel, trur kansje vi heller skal la være å følge Svenskene, som vel har ca NULL løp i løpet av en sesong, og heller begynne å se ut på resten av verden? :D:thumb:
 
Hvor finner jeg dette: "Dette vektindeks-system er et levende dokument og til en hver tid gyldig system finnes på
hjemmesidene www.motorsportforbundet.no." har letet, men jeg er vel dårlig til å lete..

Ikke d at jeg tror jeg sliter med for lav vekt og/eller høy effekt med min 140-145hk scooter i Improved Stock mot inntill 1326 ccm store 2-taktere, men alikevell..:D
 
Denne diskusjonen har tatt helt feil vending. Z1 turbo,er ikke noe man kjøper for dragrace. Man kan ikke lage en klasse til hver scooter... Men for all del... Still gjerne opp i TU med en slik...

Jeg er enig i det, mener bare at skal sporten ekspandere(noe vi vel alle ønsker?) så bør det være en slik klasseinndeling at potensielle nye førere "tør" å stille opp med den scooteren de har i respektive std. klasser(da jeg anntar stock er mest aktuelt for det store flertall av førstegangskjørere), uten å "rissikere" å måtte kjøre mot scootre som er så overlegene at det ser helt tåpelig ut.

Alle klassene er "vanskelig" å hevde seg i. Alle 1.gangskjørere får seg en liten "aha" opplevelse når dem kommer på drag,(self er det visse unntak). Hadde vi ikke hatt beltestart,hadde det nok vært lettere å kjøre mere "likt" med de som har holdt på en stund...
Men men-...
Ang Nytro i stock,så tror jeg (min mening) at bruker du 100timer på startmatta,slik vi/alle andre som kjører mye løp,og brenner for sporten,vil den gå 7,0 på 200m. I vinter var det ikke mange som kjørte under 7,0 på snø..?? 2 stk i Norge??
Men: Skal den klasses om,så MÅ det komme inn forslag til NMF, og det må KOMME folk på møtet å faktisk STEMME over forslaget. Det hjelper ikke å komme etterpå å klage,faktisk ikke på NOEN av ting som blir vedtatt på møtet. Vi bruker å ha relativt godt oppmøte fra miljøet,og håper self på at flere klubber stiller dette året. Det tror jeg faktisk også vil skje i år,nå som det gror et mijø sørpå også.. Vet dem er her inne å leser,men tør ikke skrive:D

Dem er litt redd for rappkjefta nordlendinger og trøndere;)

Så var det flere klasser.. Tror vi at flere vil stille om det kommer en 4-taktsklasse?? Neppe.. De samme som kjører i dag,vil komme,og kansje 50% vil klasse om. Men det er jo ikke noen status å vinne i en klasse med 2 eller 3 kjørere(min mening igjen).

Til slutt,
så vinner dem som bruker mest til på dette, som i alle andre konkuranser..
 
ser ut som svenskan kansje kunne tenkt seg og klasse ned nytroen...vertfall Daniel..600klassen e jo nesten død ut i sverige så..
 
Forslag som kommer. Alle 3cyl 4takt i stock 600, og alle 4cyl 4takt i stock 800. Prostock økes til 1600ccm. Vekt ned 10kg i prostock. Lystgassforbud i Sverige. Nordisk går som før for vår del,inkl lystgass så lenge vi kjører i Norge og Finland. Kommer ikke på noe mere i farta...
 
ALLE KLUBBER SOM HAR FORSLAG TIL REGELENDRINGER ELLER ANDRE TING SOM BØR DISKUTERES, M Å SENDE DETTE INN SNARESTHUSK, DET HJELPER IKKE Å KOMME ETTERPÅ Å KLAGE PÅ REGLENE
 
Lørdag er MSK. Møtet der er for å diskutere og stemme på nye regler..
Søndag er årsmøtet i Seksjonen, for å stemme på folk i div verv.
 
Dette ble diskutert og stemmt over.
Alle tre cyl firtakt inn i stock 600
Alle fire cyl firtakt inn i stock 800
Prostock er fredet, alså ikke noen forandring
Trail Unlimited deles i to. En med og en uten power adder(reglement utarbeides)
Eget reglement for TrailUnlimited utarbeides.
Forlegerkitt tillates i ImpStock
Ramme kan forlenges fra f.eks 307 - 345 i imp stock (om det finnes orginalt på modellene)
Race fuel blir lovlig i ImpStock:rolleyes:
SKYDD OVER TURBO I ALLE KLASSER DER DET BRUKES(rush lager bruksanvisning)
Open Fuel bytter navn til TOP FUEL
Dette er ikke banket enda, men noe ala dette blir det nok..