Veien til lisens..??

Her skriver du jo helt ordrett at du ikke har lest innleggene mine.. Jeg har jo skrevet at jeg IKKE har til hennsikt å prøve forandre reglemanget, samt til og med forklart i 2 innlegg hvorfor..

Ang. teknisk, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det skulle være vanskligere å kontrolere enn andre klasser? Dreving, belte og variator setting er da ikke noe hemmeligstemplet opplysninger. Når men etter en tid ville fått litt tider å støttet seg på, hadde det vel holdt med stikkprøvekontroll av maskiner som går misstenkelig godt?
Dysing er jo også en kurrant sak å kontrolere ved misstanke. På EFI er det jo kun omprogramering av org. ECU som ville vere "usynlig", men det krever utstyr som kun(så langt jeg vet) forhandlere har tilgang til. Ikke er det stort å hente her heller om allt annet på maskinen er STD.

Rett ut av eska ja...

Om hensikten ikke er i forandre reglementet, legger jeg meg flat å unnskylder for at jeg deltok i diskusjonen.
Men :
Sitat:
Opprinnelig skrevet av rms
Det jeg ikke kan fatte, er at det er lov å gjøre såpass mye tuning i disse stock klassene.Stock burde være stock og dvs slik den er levert orginal.Og at folk med en orginal urørt skuter kan stille til start og kunne ha en mulighet til å komme på pallen.Slik det er nå så er det jo kun harbarka dragrace folk som bruker opp til flere hundre timer på tuning/modding som kan hevde seg.Jeg mener stock burde være en inngansklasse dær det er mindre tuningspotensiale enn nå.Og den som er best å kjøre og har raskest reaksjonstid,60ft vill jo vinne uansett bare med bedre margin.

"HELT ENIG!!!!

Imp-stock eller "forbedret orginal" burde være for lett "utenpå" trim og variator mods."

Jeg har kansje mistolket at du var for regelendring.
ECU kan omprogrameres om man vil.!

ps. Hadde du ment å åpne begge variatorene, kjedekassa, forgasserene, måle fueltrykk, sjekke at det er std dempere/fjærer, tæsje av svinghjul å sjekke kila...etc bare på vinneren, eller på de tre første i hver klasse? Før og etter løpet? Skal disse scooterene stå i en forseglet container under løpet, eller?:rolleyes:

Derfor er det mye styr for teknisk, som i tillegg har "et par" andre maskiner å kontrollere underveis...
 
Jeg kan da vel vere enig i "rms" sitt utspill fordi om jeg ikke har noen inntensjoner om å prøve forandre reglene. Er jo ingen m......k ekstremist som kommer og river stavkirka for å sette opp en moske heller....man tar skikken DER man kommer og ikke MED seg..

Om jeg skulle falle for fristelsen å begyne seriøst med Drag, blir det isåfall etter å ha finlest EKSISTERENDE reglemang, å se om det er en klasse der man potensielt kan bygge en N/A 4-takts vinnermaskin..
 
Jeg kan da vel vere enig i "rms" sitt utspill fordi om jeg ikke har noen inntensjoner om å prøve forandre reglene. Er jo ingen m......k ekstremist som kommer og river stavkirka for å sette opp en moske heller....man tar skikken DER men kommer og ikke MED seg..

Om jeg skulle falle for fristelsen å begyne seriøst med Drag, blir det isåfall etter å ha finlest EKSISTERENDE reglemang, å se om det er en klasse der man potensielt kan bygge en N/A 4-takts vinnermaskin..

Imp stock og Prostock. Magnus Strid vant prostock Nordisk i 2004. Han kjørte 6,5 på en RX-1.
Kikki kjører jo også SVINFORT på en RX/Apex på asfalt pr nå.


ps. Du glemte å komme med forslag på teknisk
 
Må vel på Pro-stock for at tenning og råder skal vere fritt...
Koster jo utopisk mye å bygge en slik maskin helt max innenfor reglemanget, men morro hadde det vert..

Jeg mener en visuell sjekk på maskinene i utgangspungtet burde holde, så kunne man gått grundigere til verks om det var misstanke om juks. En STD maskin går jo rimelig likt, så etter noen løp hadde man jo hadd et bilde av vilke tider de skal gå på. Om ikke annet forholdet til andre merker/modeller.
Uansett ville vel ingen ha jukset, siden det ikke vil være noen ære å vinnne på en "box stock" uansett slik "snowmobile" skrev..
 
Ingen vil kjøre box stock, og da følgelig heller ikke jukse. Det blir rett og slett for kjedelig med box stock, klarer du ikke se / skjønne det? Det er ingen interesse for det..
 
Det diskuteres kun en hypotese hær, så det er ikke stort mer å "skjønne".....med forbehold om at du har forstått at det er en hypotetisk problemstilling da..det burde hvertfall være rimelig greit om man leste hele tråden..
 
Fatte ikke at dere har tid til å trimme/teste +tune etter antall innleggene å bedømme..
Får komme med neste forslag.I inngangsklassene for bil kjøres det med index tider for å holde kostnadene nede for dem som ønsker det.Burde kansje være greit med ei indextid på 7,6sek i stock 600 og 7,2i stock 800 som ikke er lov å kjøre under?? så kan dere jo bare tune fletta av dere viss dere ønsker...hehehe.Dn best vinner jo uansett..
 
Fatte ikke at dere har tid til å trimme/teste +tune etter antall innleggene å bedømme..
Får komme med neste forslag.I inngangsklassene for bil kjøres det med index tider for å holde kostnadene nede for dem som ønsker det.Burde kansje være greit med ei indextid på 7,6sek i stock 600 og 7,2i stock 800 som ikke er lov å kjøre under?? så kan dere jo bare tune fletta av dere viss dere ønsker...hehehe.Dn best vinner jo uansett..

Har solgt begge, så jeg har godt tid. Det du snakker om er bracket. Mye brukt på MC og bil, men har aldri hørt at dem kjører det på scooter annet enn på Asfalt i USA. Vet det er en annen tråd her som dette har vært diskutert for et eller to år siden:D

Fremdeles skjønner jeg ikke hvorfor DU ikke vil at man skal kjøre så fort det går ann i Stock?? Det er de som bruker mest tid, penger og tid igjen som kjører fort? Er ikke det supert?? Er ikke det rettferdig at dem som virkelig brenner for dette skal kunne hevde seg, OG løfte nivået?? Jeg kan ikke sjønne hvorfor på død og liv du vil senke nivået i det to miste statusklassene i Norge. Dragrace koster, slik er det bare..

IMPROVED er en BILLIG klasse. Maskinen som vant cupen sammenlagt i fjor, ble solgt for under 40K nå i sommer!
 
Har solgt begge, så jeg har godt tid. Det du snakker om er bracket. Mye brukt på MC og bil, men har aldri hørt at dem kjører det på scooter annet enn på Asfalt i USA. Vet det er en annen tråd her som dette har vært diskutert for et eller to år siden:D

Fremdeles skjønner jeg ikke hvorfor DU ikke vil at man skal kjøre så fort det går ann i Stock?? Det er de som bruker mest tid, penger og tid igjen som kjører fort? Er ikke det supert?? Er ikke det rettferdig at dem som virkelig brenner for dette skal kunne hevde seg, OG løfte nivået?? Jeg kan ikke sjønne hvorfor på død og liv du vil senke nivået i det to miste statusklassene i Norge. Dragrace koster, slik er det bare..

IMPROVED er en BILLIG klasse. Maskinen som vant cupen sammenlagt i fjor, ble solgt for under 40K nå i sommer!
:Dhehe
Har jo ikke sagt at vi måtte fjerne klassan som e...
Verden går jo ikke framover uten folk som kan komme med nye idea/forslag...
God eller dårlig,slik er det bare...
 
Hva er sån ca slutthastighet i 800 stock? Er det noen som har forsket på hva som er mest egnet kammhøyde til bruk på kortbander/307 i drag? Om det ikke er hemmelig da selfølgelig... Grunnen til at jeg spør er bare om jeg skal ta med Nytroen med 32mm eller 44mm belte jeg har tilgang til.. Min egen blir det nok ikke byttet på uansett.
 
har x-antall målinger og tidkort på 157 på vår gamle. MEN man trenger ikke så høy hastighet for å få god ET. 145+ bør man ha og 60ft på under 1,5.
 
Ok, da burde org. belte og org. dreving av Nytro passe bra. Får se litt på variatorene i stedet da...får vel bare rulle ut et par gammle Viking belter og teste litt..:)
 
Nytroen går ikke fortere enn 150km/t med STD dreving.. Har bare 2 belter desverre, men er vel bedre enn å starte i snøen.
Jeg som har laget denne tråden, så tok meg den frihet å spore av litt....ikke helt topic det andre som står hær heller.. Uansett, fått gode svar nå, så takker for det:thumb:
 
Aldrig prøvd, men den detter ca 10km/t på toppfart for hver tann på minste drevet en går ned. 21-39 org. På min egen kjørte jeg med 19-39 i fjør, men drevet opp til 20-39 nå.