POLARIS MHP Garasjetråd

Alt som var i pakken fra BD :)
IMG_20200123_153856.jpg
 
Nån som har nå formening om hvor denne skal?
IMG_20200123_153922.jpg


Fant ut av det. Er coil brakett som må brukes med 2017 type innsug :)
 
Sist redigert:
E-ves wire bytta og da var det iorden igjen. :D Prøvemonterte turboen når jeg først var igang. Neste blir å demontere batteri og holder for å prøvemontere den nye lyddempern så jeg kan se hvor det er best å plassere lambda med tanke på plass :)
Snapchat-408054499.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Litn tur idag, fortsatt uten turbo for å få bittelitt innkjøring på motorn før den får boost. Kjørte idag med standard variatoroppsett men med pro helix. Overraska over hvor sterk scootern er blitt med Wøssner og SLP toppen. Gikk på 8400 rpm med axys helix og med pro drog den 8200 hver gang hele dagen. Normalt på axys når jeg har tester tidligere har jeg måttet bytte til 10-68 vekter for å få rett rpm med pro helix, men nå drar den rett rpm med 10-70 vektene. Tester variatoroppsett med det jeg har da jeg har hatt såpass etterspørsel at jeg endte med å selge alle SLP variatordelene, selv de jeg selv brukte. :)
IMG_20200201_141802.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Æ VET Æ VET Æ VET Æ VET  Men æ sir ikke :rolleyes::rolleyes::roflmao::roflmao:
 
Takk for turen i dag :D
BTW, tøff lyd i Niiiiiifst
 

Vedlegg

  • Snapchat-816239346.jpg
    Snapchat-816239346.jpg
    118,8 KB · Sett: 183
  • Liker
Reaksjoner: MHP
Gratulerer med ny maskin :thumb:

Takktakk :D

Gratulere! Skal bli artig å følge :thumb: endte opp med en 146" 850 selv, så gleder meg til du begynner å forske på oppsett :D

Takk :D Trur ikke det blir nokka egen prosjekttråd på den. Blir nok ikke mere mods enn andre polarisfangera og variatortuning. I verstefall nonslip og talon men det treng ikke en egen prosjekttråd.

Men ja, nu har jeg maskin for å fintune 850 oppsett. Har første utkast liggende klar i garasjen, men skal kjøre den inn først og bli kjennt med hvordan orginaloppsettet oppfører seg så jeg bedre kan bedømme hva som blir bedre/dårligere med de endringer jeg måtte gjøre. Har allerede hatt meg en testtur og det virker lovende. Meget glad jeg gikk for 146 og ikke Khaos. :D
 
Ser den!
I mine øyne virker det som en "komplett" maskin. Du har bra med power, godt oppsatt variator, da tenker jeg spesielt på tidlig innslag, perfekt bredde på forstilling og ingen problemer med kjøling. Eneste jeg ville ha forandret er setet/tank, men det tror jeg er en vanesak.. :hmm: :) har også, som du vet vurdert nye sluttpotte, dels pga vekt og litt ønske om bittelitt mere lyd, uten at det blir idiotisk.

Har du vunnet å gjort deg noen tanker? Hva tenker du om å fjerne el-start?
 
Ser den!
I mine øyne virker det som en "komplett" maskin. Du har bra med power, godt oppsatt variator, da tenker jeg spesielt på tidlig innslag, perfekt bredde på forstilling og ingen problemer med kjøling. Eneste jeg ville ha forandret er setet/tank, men det tror jeg er en vanesak.. :hmm: :) har også, som du vet vurdert nye sluttpotte, dels pga vekt og litt ønske om bittelitt mere lyd, uten at det blir idiotisk.

Har du vunnet å gjort deg noen tanker? Hva tenker du om å fjerne el-start?

Bra power, bra lengde, bra komfort. Syns det er greit med orginal lyddemper, slipper støyklager og vekt er ikke noen problem på disse etter min mening. Men ja, slp sin lyddemper har finere lyd. Blir ikke denne sesongen for min del ihvertfall. Sete tank har jeg ingen problemer med, fant meg godt til rette på det. :)

Variatoroppsettet er veldig bra orginalt ja, men fra det jeg har prøvd før vet jeg at 850an har mer skyv i seg. Men helixen som var mest brukende fra slp som jeg brukte før var 60-44.36. Forsåvidt en bra helix og hadde vært ypperlig for en 146 til å rase etter løypa med. Men 60 grader i startvinkel blir for bratt til skogskjøring. Må ha så stram fjær for å opprettholde backshift at det går utover ytelsen. Har god tru på at min nye kombo vil funke mye bedre og med orginal sekundærfjær. Men skal gi det en del mil før jeg gir det til allmennheten. :)

Vurderte å fjærne elstart på det forrige SKSen min, men det er en liten komfort jeg gjerne vil beholde. Selv om disse ikke er tung å dra igang i det hele tatt. Spesiellt verdsetter man det under en slitsom skogstur når man stopper og starter 20 ganger om dagen :)
 
Fyf**n jeg ble litt satt ut her nå. 850 146 er faktisk meeeget bra satt opp fra fabrikk på variatorsiden. Søkte opp hva som faktisk står orginalt og det er så og si AKKURAT det samme som i mitt V1 av variatorkit til 850. Det var testet på en 155 850 som har et litt annet oppsett igjen orginalt og jeg har uvitent satt den opp som en 146.

Specsa orginalt på 146 er 10-70 vekter (bør bytte til 10-72 for havnivå som jeg kjører på), 150-310 primærfjær, 140-200 sekundærfjær og 60-44-36ER helix. MHP variatorkittet har Magnum Force vekter som lastes til 71-72g, 160-310 primærfjær, 140-220 sekundærfjær og 60-44-36ER helix. Små forskjeller i fjærspend men det er så lite at det telles nesten ikke.

Skulle planlegge hva jeg skulle sette opp for å teste men vet rett og slett ikke hvor jeg skal gå herfra.
 
Er vell større sjanse for at æ også vinner i eurojackpot og ikke bare fruen :roflmao: :penger:
 
Fyf**n jeg ble litt satt ut her nå. 850 146 er faktisk meeeget bra satt opp fra fabrikk på variatorsiden. Søkte opp hva som faktisk står orginalt og det er så og si AKKURAT det samme som i mitt V1 av variatorkit til 850. Det var testet på en 155 850 som har et litt annet oppsett igjen orginalt og jeg har uvitent satt den opp som en 146.

Specsa orginalt på 146 er 10-70 vekter (bør bytte til 10-72 for havnivå som jeg kjører på), 150-310 primærfjær, 140-200 sekundærfjær og 60-44-36ER helix. MHP variatorkittet har Magnum Force vekter som lastes til 71-72g, 160-310 primærfjær, 140-220 sekundærfjær og 60-44-36ER helix. Små forskjeller i fjærspend men det er så lite at det telles nesten ikke.

Skulle planlegge hva jeg skulle sette opp for å teste men vet rett og slett ikke hvor jeg skal gå herfra.


Se der ja! Jeg har 0 erfaring med variator tuning, men i likhet med deg, ble jeg meget positivt overasket over oppsettet originalt! :thumb: